1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کاهش فروش خودروهای ساخت چین تسلا در جولای

کاهش فروش خودروهای ساخت چین تسلا در جولای

18 مرداد 1401
  • 0

فروش خودروهای ساخت چین در جولای تسلا به دلیل ارتقاء خط کارخانه کاهش یافته است.

تسلا در ماه جولای 28 هزارو 217 دستگاه خودروی ساخت چین به فروش رساند که تقریباً دو سوم کمتر از یک ماه قبل است، زیرا ارتقای برنامه ریزی شده خطوط کارخانه خود در شانگهای تولید را مختل کرد.

انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA) اعلام کرد که این خودروساز آمریکایی در ماه گذشته 19 هزار و 756 دستگاه مدل 3 و مدل Ys از چین صادر کرد. در ماه ژوئن 78 هزار و 906 دستگاه خودرو فروخت و 968 دستگاه صادر کرد.

تسلا چین معمولاً خودروهای بیشتری را در ابتدای سه ماهه صادر می کند در حالی که در پایان بیشتر بر فروش داخلی تمرکز می کند.

بر اساس یادداشت های رویترز، تسلا در ماه جولای بیشتر تولید خود در کارخانه شانگهای را متوقف کرد که دلیل آن ارتقاء  تولید هفتگی کارخانه به حدود 22000 دستگاه در مقایسه با سطح حدود 17000 دستگاه در ژوئن بود.

افزایش تولید در پربازده ترین مرکز تولید تسلا پس از کاهش تولید در طی دو ماه قرنطینه ناشی از کووید در شانگهای به حاشیه سود شرکت در سه ماهه دوم لطمه زد.
CPCA گفت: فروش کلی خودروهای سواری چین در ماه جولای با 20.1 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 1.84 میلیون رسید.

فروش خودروهای برقی 26.4 درصد از کل در ماه جولای را به خود اختصاص داده و 117.3 درصد افزایش یافته است و فروش خودروهای هیبریدی پلاگین از خودروهای الکتریکی خالص پیشی گرفته است.

این انجمن اکنون انتظار دارد فروش خودروهای برقی برای کل سال به 6 میلیون دستگاه برسد که بالاتر از برآورد قبلی 5.5 میلیون دستگاه است.

فروش خودروهای هیبریدی معمولی در ماه جولای نیز نسبت به سال گذشته 81 درصد افزایش یافته است و شرکت ژاپنی تویوتا موتور و شرکت هوندا موتور پیشتاز این بخش هستند.

منبع رویترز


نظرات