درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
نرخ بازار خودروهای عرضه شده در بورس کاهشی شده و این امر یه چیز طبیعی هست. چون اولا رانت کارخانه تا بازار حذف شده در نتیجه تقاضای خاصی برای استفاده از رانت وجود نخواهد داشت و ثانیا کشف قیمت صورت گرفته در بورس چند ده میلیونی زیر قیمت بازار بوده و این روند زیر قیمت بازار بودن به شرط عرضه کافی ادامهدار خواهد بود.
اما اینکار سود خاصی برای مصرف کننده نداره و فقط از جیب دلال به جیب خودروساز هست.
حالا یه نکتهای وجود داره که به شدت باید پیگیری بشه
و اونهم ادامه داشتن همین عرضه در بورس کالا هست حتی در شرایط واردات و رکود بازار خودرو در آینده نزدیک!
یعنی با واردات خودرو و رکود باز هم این خودروهای چینی که قیمت کارخانهاشان دو برابر بازار جهانی هست باید همچنان در بورس عرضه بشوند تا اینبار چند ده میلیونی و حتی بیشتر زیر قیمت اولیه معامله شوند!
آیا مونتاژکاران چینی و گاریسازان داخلی در زمان کافی بودن عرضه و تولید همچنان خودروهای خود را در بورس کالا عرضه خواهند کرد؟؟
اقای مدیر بورس متوهم.عرضه دیگنیتی و فیدلیتی در بورس باعث کاهش قیمت این دو خودرو نشده.تمام خودروها بخاطر شرایط برجام و معامله نشدن از طرف مردم دچار کاهش قیمت شدن.اینم خوبه بدونید که مردم یه بار تو بورس رفتن نابود شدن .فکر نمیکنم اعتمادی الان وجود داشته باشه.سری قبل هم بقدری فساد از داخل بورس و مدیرانش وجود داشت که پشت پرده با سرمایه دارها میبستن و اطلاعات محرمانه خرید و فروش براحتی دور از چشم مردم بدبخت مبادله میشد.
والا چیزی که ما داریم میبینیم قیمتا تو بازار پااین اومده
ارزون شدن ماشین فقط بخاطر خبرای برجام و وارداته که مردم دست نگه داشتن ببینن چی میشه. ربطی به بورس و این سایه بازیا نداره