1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. اعلام موعد تحویل تیبا؛ مشکل شماره گذاری تیبا و ساینا حل شد

اعلام موعد تحویل تیبا؛ مشکل شماره گذاری تیبا و ساینا حل شد

12 شهریور 1401
  • 0

رئیس اطلاع رسانی گروه خودروسازی سایپا اخبر از رفع مشکل شماره گذاری دو محصول این شرکت داد.

در حاشیه نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد، خاکی جوان رئیس اطلاع رسانی گروه خودروسازی سایپا در رابطه با آخرین وضعیت شماره  گذاری خودرو‌ تیبا اعلام کرد که سازمان استاندارد با شماره گذاری خودرو‌های تیبا و ساینا موافقت کرده است و مشکل پلاک گذاری این خودرو‌ها به زودی حل خواهد شد.

خاکی جوان در این رابطه عنوان کرد که طبق جلسه نهایی که گروه خودروسازی سایپا با استاندارد و وزارت صمت برگزار کرده است و قرار بر این شده که تمامی خودرو‌های ثبت نام شده قبل از تعهد، رفع مشکل شوند و نهایت تا یک الی دوهفته دیگر به دست مشتریان برسند.

قائم مقام مدیرعامل گروه سایپا نیز در روزهای گذشته از رفع مشکل شماره گذاری خودرو‌های تیبا و ساینا خبر داد و گفت: شماره گذاری این محصولات به زودی انجام و تحویل مشتریان خواهد شد.

 تیبا، ساینا و سمند، خودروهایی بودند که با وجود اینکه خریدارن وجه لازم را برای خرید خودرو پرداخت کرده بودند، پلاک گذاری برای این محصولات متوقف شده بود. این موضوع باعث شد که در ماه‌های گذشته، متقاضیان خرید این محصولات دچار سرگردانی شوند. توقف پلاک گذاری این خودروها از خردادماه ۱۴۰۱ آغاز شد.

تیبا به علت قیمت کمتر نسبت به محصولات داخلی که از لحاظ اقتصادی، جایگزین مناسبی برای پراید محسوب می شد و سمند به علت قابلیت استفاده در خدمات ناوگان شهری، باعث شدند که در نهایت متقاضیان با ابهامات متعددی در رابطه با تحویل خودروهای خریداری شده مواجه شوند.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، ۲۷ تیر ۱۴۰۱ زمان توقف این خودروها را اعلام کرده بود:

تولید خودرو‌های تیبا، سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و به جای آنها خودرو‌های شاهین CVT، آریا، رانا AMT, هایما 8S و آریسان دو که ضرایب کیفی بالاتری دارند جایگزین خواهند شد.

مصطفی آجرلو، سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان ملی استاندارد چهارم خرداد ۱۴۰۱ در یک توییت عنوان کرد:

امروز سمند، تیبا یک و تیبا دو، به دلیل عیوب پرتکرار ایمنی عملکرد، از سوی دفتر تخصصی صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران از فهرست تمدید اعتبار حذف شد.

این موضوع در شرایطی رخ داد که به گفته برخی کارشناسان خودروهای متعددی هستند که از نظر ایمنی در این سطح از ایمنی قرار دارند و با عدم تمدید اعتبار این چند خودرو، تغییری در وضعیت کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل ایجاد نخواهد شد.

همزمان مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان استاندارد هم از شروط این سازمان برای شماره گذاری خودروهای تیبا و سمند و ایفای تعهدات خودروسازان به مشتریان خبر داد. وی گفت بعد از شش ماه از حضور خود در سازمان استاندارد خط تولید چهار خودروی بی‌کیفیت را متوقف کرده‌ایم این موضوع را یک توفیق قابل توجه عنوان کرد.

توقف تولید تیبا صندوق‌دار و تیبا، قبل از این، به صورت رسمی از سوی مسئولان وزارت صمت و شرکت سایپا اعلام شده بود. بر اساس تعهدات سایپا به مشتریان، قرار بود آخرین خودروها در سال ۱۴۰۱ تولید و عرضه شود که با مشکل شماره‌گذاری مواجه شد.

این ها همه در شرایطی است که محمد علی تیموری، مدیرعامل سایپا در حاشیه مراسم بازدید از خودروسازی سایپا توسط وزیر صمت، در روز هشتم خرداد ۱۴۰۱، ایرادات ایمنی به خودروهای این شرکت را نپذیرفت و به خبرنگاران اعلام کرد که اگرچه در خودروی تیبا عیوبی همیشه بوده است اما هیچ‌گاه خودرو با عیوب ایمنی به دست مشتری نرسیده و امکان ندارد خودرویی با عیب ایمنی از خط تولید خارج شود و به دست مشتری برسد.

اما در حال حاضر سایپا می گوید که با سازمان استاندارد با شماره گذاری خودرو‌های تیبا و ساینا توافق کرده و مشکل پلاک گذاری این خودرو‌ها به زودی حل می شوند و  قرار شده است که که تمامی خودرو‌های ثبت نام شده قبل از تعهد، رفع مشکل شوند و نهایت تا یک الی دوهفته دیگر به دست مشتریان برسند.

 

منبع car.ir


نظرات