1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. برنامه‌های جدید گروه بهمن؛ از تحویل ریسپکت در 1401 تا عرضه G9 در ابتدای 1402!

برنامه‌های جدید گروه بهمن؛ از تحویل ریسپکت در 1401 تا عرضه G9 در ابتدای 1402!

1 بهمن 1401
  • 0

گروه بهمن که به عنوان یکی از فعالترین خودروسازان خصوصی کشور، با حضوری پر رنگ و تونع مناسبی از محصولات سبک و سنگین در نمایشگاه خودرو کرمان حاضر شده بود عصر روز پنجشنبه با برگزاری یک نشست خبری با اصحاب رسانه، به تشریح عملکرد سال جاری و برنامه های خود برای سال 1402 پرداخت.
در این نشست که با حضور مدیرعامل گروه بهمن و برخی دیگر از مدیران شرکت های زیرمجموعه گروه بهمن شامل بهمن موتور، بهمن دیزل، ایران دوچرخ، اسنا و... برگزار می شد، ابتدا مهندس علیمرادلو مدیرعامل و رییس هیئت مدیره گروه بهمن با اشاره به شرایط مناسب این گروه در خصوص محصولات تولیدی، سال 1401 را سالی پرتلاش، پر تنش و موفق دانست و افزود: در سال جاری توانستیم با موفقیت دو محصول جدید را معرفی کنیم، هرچند پروسه اخذ مجوز و پلاک گذاری این خودروها چندین ماه و بیشتر از حد معمول طول کشید، اتفاقی که هنوز دلیل آن را نمی دانیم...، با وجود اینکه ریسپکت پرایم و دیگنیتی پرستیژ باید خیلی زودتر از اینها به دست مشتریان میرسیدند، بالاخره مشکلات حل شده و این محصولات تا قبل از پایان سال به دست مشتریان خواهند رسید.

18.webp

تیراژ فیدلیتی افزایش می یابد!

دیگر اتفاق مهم سال 1401 نیز عرضه خودروی فیدلیتی پرایم با یک تغییر جذاب بود که فیدبک خوب و مناسبی داشته و اکنون می توانیم برای افزایش تیراژ تولید این محصول در سال آینده تمرکز کنیم؛ وی مهمترین هدف بهمن موتور در سال آینده را افزایش تولید محصولات و تحویل به موقع خودروی جدید G9 دانست و بر ورود پیکاپ G9 به بازار در ابتدای سال 1402 تاکید کرد.

علیمرادلو در ادامه با اشاره به فروخته شدن تمامی تولیدات 1401 خودروی اینرودز به برنامه های این شرکت برای تولید تیپ جدیدی از این محصول با کاربری حمل مسافر اشاره کرد.

14.webp

مدیرعامل گروه بهمن درباره عرضه خودروها از طریق بورس کالا نیز گفت: طبق آمارها، متاسفانه 82 یا 83 درصد محصولات بهمن به صورت مستقیم به مصرف کننده واقعی نمی رسد و این مشکل ناشی از سیستم فروش ناکارمد خودروها در کشور است، با این وجود علیمرادلو اشاره کرد که در شرایط فعلی همچنان بورس کالا بهترین گذینه است، هرچند ایده آل نیست.

عرضه کامیونت فورس 12 تن تا پایان سال

در ادامه این نشست حسین خزری مدیرعامل بهمن دیزل نیز از عرضه کامیونت فورس 12 تن تا قبل از پایان سال خبر داد و همچنین اعلام کرد در سال آینده، بهمن دیزل محصولات تجاری جدید و متنوعی عرضه خواهد کرد، خودروی 18 تن امپاور BD300، اتوبوس بین شهری و خودروی حمل مسافر با کاربری سرویس شرکت ها و کارخانجات از جمله این محصولات خواهند بود.
مدیرعامل بهمن دیزل در ادامه اعلام کرد در صورت همکاری دولت و عرضه سوخت دیزل با کیفیت تر، تمامی محصولات این شرت در سال آینده با استاندارد یورو 6 تولید خواهند شد، اتفاقی که در صورت وقوع گامی مهم در کاهش آلایندگی محصولات تجاری است و در بحث اسقاط خودروهای فرسوده نیز شرکت را منتفع خواهد کرد.

222.webp

مدیران گروه بهمن در این نشست همچنین به عرضه یک خودروی برقی در سال 1403 اشاره کردند و از تحویل اتوبوس 18 متری شرکت اسنا در آینده نزدیک نیز خبر دادند، آرمان موسوی مدیرعامل ایران دوچرخ نیز از عرضه دو موتوربرقی توسط این شرکت در سال 1402 خبر داد، وی افزود توسعه و طراحی این محصولات از ابتدا توسط مهندسان ایران دوچرخ انجام شده است.

واردات مزدا؟ شاید در آینده...!

در پایان این نشست نیز مهندس علیمرادلو در پاسخ به سوال خبرنگار Car.ir در مورد قصد احتمالی این شرکت برای همکاری با شرکای قدیمی مانند هاوال و مزدا برای واردات خودرو نیز گفت: بهمن موتور همواره به همکاری با شرکای معتبر قدیمی علاقه نشان داده و اخیرا نیز با آغاز دوباره واردات خودرو مذاکراتی با این شرکا داشته ایم، اما با وجود اینکه واردات خودرو تحریم نیست، تحریم های سیستم بانکی محدودیت هایی در همکاری مستقیم با خودروسازان خارجی ایجاد میکند که امکان همکاری ما با مزدا و هاوال را سلب کرده و علاقه ای هم نداریم از واسطه ها برای این همکاری استفاده کنیم، با این حال این موضوع در حال امکان سنجی است و در صورت امکان، این مهم انجام خواهد شد.

منبع car.ir


نظرات