1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. پیکاپ تاگا H در آستانه عرضه به بازار + تصاویر

پیکاپ تاگا H در آستانه عرضه به بازار + تصاویر

30 فروردین 1402
  • 0

نخستین سری خودروهای وارداتی پیکاپ تاگا H صنایع خودروسازی پادرا در تیپ بنزینی وارد پارکینگ این شرکت شده اند و به زودی سری نخست عرضه این پیکاپ چینی جدید به بازار توسط پادران موتور آغاز خواهد شد.

4.webp

تاگا H نام پیکاپی است که شرکت کینگ لینگ چین با مشارکت ایسوزو طراحی و تولید کرده و نخستین باز در تیرماه سال 1401 توسط صنایع خودروسازی پادرا برای بازار ایران رونمایی شد، این شرکت در آن زمان از قصد خود برای مونتاژ این خودروها در سایت گرمسار شرکت خبر داد، اما مدتی بعد با آزاد سازی واردات خودرو اعلام شد سری های نخست این پیکاپ به صورت وارداتی و توسط پادران موتور عرضه خواهند شد، این خودرو قرار است در دو تیپ پیکاپ تاگا بنزینی و پیکاپ تاگا دیزلی عرضه شود، هر دو تیپ پیکاپ تاگا H نیز در دو نسخه کوتاه و بلند (از نظر فاصله محوری و طول خودرو) به ایران خواهند آمد.

6.webp

سری نخست محصولات اما تنها از تیپ بنزینی این خودرو است که در انواع بلند و کوتاه و با رنگ های مختلف نظیر قرمز، زرد، مشکی، سربی، سرمه ای و سفید  وارد شده و در آستانه عرضه به بازار هستند.

پادران موتور در حال حاضر انواع پیکاپ تاگا H را تنها با جعبه دنده دستی عرضه کرده است تا این خودرو به مصاف رقبایی چون KMC T8 کرمان موتور، مکث کلوت، پیکاپ فوتون نیوفیس و آمیکو آسنا برود، همچنین عرضه مدل های اتوماتیک تاگا H نیز برای سال آینده برنامه ریزی شده است.

8.webp

در بخش فنی، موتور بنزینی که کینگ لینگ و ایسوزو برای این خودرو انتخاب کردند یک موتور 1/8 لیتری توربو شارژ است که توانایی تولید 231 اسب بخار قدرت و حدود 320 نیوتن متر گشتاور را دارد؛ نیروی این موتور در حالت نرمال یا 2H توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ های عقب خودرو منتقل می شود، همچنین تاگا H از شاسی مستقل و قفل دیفرانسیل عقب بهره می برد که در حالت های انتقال نیرو به 4 چرخ (کمک سبک 4H و کمک سنگین 4L) قابلیت های خارج جاده ای مناسبی برای این خودرو تامین میکند.

1.webp

تاگا H بنزینی از نظر امکانات رفاهی نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد؛ از جمله مهمترین امکانات این خودرو می توان به سیست تهویه خودکار، دوربین 360 درجه، صفحه نمایش لمسی 9 اینچی، دوربین ثبت وقایع، پشت آمپر دیجیتالی، سنسور باد و دمای تایر، سنسور نور، سامانه پیشگیری از تصادف، کروز کنترل هوشمند، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار خطی، رادار نقطه کور، سنسور باران، استارت دکمه ای، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، تریم داخلی چرمی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، موس پد و گرمکن صندلی های ردیف اول به همراه تنظیم برقی صندلی ها اشاره کرد.

10.webp

پادران موتور هنوز قیمت مشخصی برای سری اول این پیکاپ جدید اعلام نکرده ، اما پیشبینی می شود این خودرو ها با قیمتی در محدوده 2 میلیارد توماه راهی بازار کشور شوند. آنظور که پیشبینی می شود، دور نخست فروش این خودروها نیز طی هفته های آتی انجام خواهد شد.

برای آشنایی بیشتر با این خودرو، می توانید صفحه های پیکاپ تاگا H بنزینی و کینگ لینگ تاگا H دیزلی را مطالعه کنید، همچنین به زودی تجربه رانندگی و تست درایو کوتاه این خودرو نیز توسط Car.ir منتشر خواهد شد.

منبع car.ir


نظرات