1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رونمایی از آریزو 5 برقی با حضور وزیر صمت

رونمایی از آریزو 5 برقی با حضور وزیر صمت

19 آذر 1402
  • 0

صبح امروز شرکت مدیران خودرو در مراسمی اقدام به رونمایی رسمی از خودروی آریزو 5 برقی کرد.

این مراسم با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون وزیر صمت، شهردار تهران و مدیران ارشد شرکت مدیران خودرو برگزار شد. خودروی آریزو 5 برقی مدت ها بود که توسط مدیران خودرو بین نمایشگاه های مختلف خودرویی جابجا می شد. اما در نهایت اراده عباس علی آبادی، وزیر صمت درباره برقی سازی صنعت خودرو باعث شد تا این محصول مدیران خودرو آماده عرضه به بازار شود.

11.webp

به گفته مسئولان مدیران خودرو، هم اکنون تعداد 80 دستگاه از این خودروها آماده تحویل به مشتریان هستند.

همچنین طی این مراسم، یک تفاهم نامه همکاری میان مدیران خودرو و شهرداری تهران امضا شد تا آریزو 5 برقی به ناوگان تاکسیرانی تهران اضافه شود.

14.webp

مشخصات فنی آریزو 5 برقی

آریزو 5 EV از یک موتور برقی استفاده می کند که توانایی تولید 122 اسب بخار قدرت و 276 نیوتن متر گشتاور را دارد. وظیفه شارژ این موتور برعهده یک باتری 53.6 کیلوواتی است.

آریزو 5 برقی با این مشخصات می تواند شتاب صفر تا صد را طی 10.1 ثانیه طی کند. حداکثر مسافت قابل پیمایش با این خودرو نیز 401 کیلومتر است.

باتری آریزو 5 برقی برای یکبار شارژ کامل به دستگاه شارژ عادی نیاز به 7 الی 8 ساعت زمان دارد. این عدد با استفاده از فست شارژر به حدود نیم ساعت کاهش پیدا می کند.

02.webp

ایمنی و امکانات رفاهی آریزو 5 برقی

آریزو 5 برقی مجهز به 6 ایربگ (جلو، جانبی، پرده ای) است و سیستم کنترل پایداری نیز در این خودرو وجود دارد.

امکانات رفاهی این خودرو نیز شامل مواردی نظیر سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، حالت های رانندگی اکو و اسپرت، ترمز پارک برقی و اتوهلد هستند.

04.webp

منبع Car.ir


نظرات