1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. فونیکس FX برقی در مسیر بازار

فونیکس FX برقی در مسیر بازار

27 خرداد 1403
  • 0

نمایشگاه خودرو شیراز 1403 را می توان یکی از نوآورانه ترین نمایشگاه های خودرو در سال های اخیر نامید. جایی که بسیاری از شرکت ها از محصولات وارداتی و یا نوآور خود رونمایی کردند.

شرکت فونیکس NEV، زیرمجموعه جدید مدیران خودرو که در زمینه خودروهایی پاک فعالیت می کند نیز در این نمایشگاه حضوری فعال داشت و محصولی جذاب را برای آینده بازار خودروی ایران معرفی کرد؛ فونیکس FX برقی!

1.webp

نگاهی به مشخصات فنی فونیکس FX برقی

فونیکس FX برقی از یک موتور الکتریکی بهره می برد که توانایی تولید 200 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور را دارد. این خودرو با این مشخصات، شتاب 0 تا 100 را طی 7.2 ثانیه طی می کند.

این خودرو همچنین با بهره گیری از پک باتری 61.06 کیلووات ساعتی، مسافت 430 کیلومتر را در چرخه WLTP طی می کند. این مسافت در چرخه NEDC به 505 کیلومتر افزایش پیدا می کند.

3.webp

تفاوت های طراحی فونیکس FX برقی

نسخه برقی فونیکس FX ساختار طراحی کلی شبیه به نسخه بنزینی دارد. با این حال؛ برقی بودن این خودرو کاملا مشخص است زیرا چری تمام المان های همیشگی خودروهای برقی را در این محصول رعایت کرده است. مواردی نظیر رینگ های جدید، سپر جلو جدید فاقد جلوپنجره و سپر عقب جدید بدون سراگزوز تفاوت های ظاهری FX برقی را با FX بنزینی تشکیل می دهند.

در کابین نیز تنها مورد متفاوت، کنسول وسط جدید فاقد دسته دنده است. این خودرو به آپشن جدید هدآپ دیسپلی نیز مجهز شده است.

2.webp

منبع Car.ir


نظرات