موفق و ناموفق ترین خودروها در سه ماهه سوم 2024

25 مهر 140311:10
6 دقیقه


موفق و ناموفق ترین خودروها در سه ماهه سوم 2024

هرساله با شروع فصل پاییز، میزان فروش تولیدکنندگان خودرو کاهش پیدا می‌کند و سه ماهه سوم 2024 هم از این قاعده مسثتنی نبود…!
در این مطلب نگاهی به آمار فروش موفق و ناموفق ترین خودروهای بازار آمریکا در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۲۴ انداخته ایم.

 

موفق‌: فورد F-150 لایتنینگ

فروش پیکاپ الکتریکی فورد در سه ماهه سوم 2024 شاهد رشد چشمگیری بود. فروش مدل هیبریدی یا لایتنینگ در این بازه 104 درصد رشد داشته و فورد 7162 دستگاه از این مدل را نسبت به 3503 دستگاه در مدت مشابه سال گذشته به فروش رسانده است؛ فروش سالیانه نیز 86 درصد نسبت به مدت مشابه در سه ماهه چهارم سال قبل افزایش داشته است.

1.webp

موفق: هوندا CR-V هیبریدی

هوندا CR-V همچنان به سودآوری این خودروساز کمک می‌کند و هوندا موفق شده 298164 دستگاه از این مدل را در سه ماهه سوم سال 2024 به فروش برساند. این یعنی افزایش 13.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل که هرچند چشمگیر نیست اما قابل قبول تلقی می‌شود. اما واقعیت چشمگیرتر این است که CR-V هیبریدی 54 درصد از این فروش را به خود اختصاص داده! مشتریان هوندا مدل‌ های هیبریدی و شاسی بلند درخواست می‌کنند و خودرو هوندا CR-V در این بخش کاملا پاسخگوی نیاز آن ها است.

2.webp

موفق: شورولت ترکس

جدیدترین محصول شورولت یعنی ترکس، نه تنها یک محصول جذاب است، بلکه در آمار فروش هم باید آن را کاملا موفق بدانیم. در سه ماهه سوم سال 2024، ترکس دومین خودروی پرفروش شورولت است که توانست 149,762 دستگاه به فروش برساند و نسبت مدت زمان مشابه در سال گذشته، افزایش 129.5 درصدی را نشان می‌دهد. البته پرفروش‌ترین محصول شورولت در این سه ماهه، سیلورادو بوده است.

3.webp

موفق: نیسان لیف

این مدل در سه ماهه سوم سال 2024، تنها 4514 دستگاه فروش داشت که در مقایسه با مدت زمان مشابه با فروش 1570 دستگاهی؛ با ۱۸۷ درصد افزایش فروش قطعا پیشرفت قابل تحسینی است؛ اما همچنان فاصله زیادی با آمار فروش ایده‌آل نیسان دارد.

اگرچه نیسان نمی‌گوید دقیقاً چه موردی باعث افزایش فروش لیف شده، اما به نظر می‌رسد که این خودرو با برخی قراردادهای فروش لیزینگی مرتبط است. شنیده شده که مصرف کنندگان در برخی از ایالت‌های غربی می‌توانند لیف را به صورت لیرینگی و با کمتر از 100 دلار در ماه تهیه کنند!

4.webp

موفق: میتسوبیشی میراژ

فروش میتسوبیشی میراژ ساب کامپکت در سه ماهه سوم 2024 نسبت به مدت مشابه در سال 2023 بیش از دو برابر شده است. با فروش 20024 دستگاه تاکنون، میراژ سه سیلندر در حال حاضر عنوان دومین مدل پرفروش میتسوبیشی پس از اوتلندر را در اختیار دارد. اگرچه تصور می‌ شد میراژ در مدل 2025 بروز شده و ارتقا پیدا کند، اما چنین نیست و میتسوبیشی تصمیم دارد برای مدل سال 2025 تولید آن را متوقف کند و این میزان فروش چندان برای ادامه تولید میراژ کافی نیست!

5.webp

ناموفق: رم

فروش رم در سه ماهه سوم 2024 با کاهش 24 درصدی رو به رو شده! این برند در سال جاری تنها 268666 دستگاه از این مدل به فروش رساند که 19 درصد نسبت به این زمان در سال گذشته کاهش داشته است.
این در حالی است که فروش تراک های فول سایز رقیب رم یعنی ‌شورولت سیلنرادو ، فورد F150 و GMC سیرا افزایشی هرچند اندک را نشان می‌دهد.

6.webp

ناموفق: آکورا تی ال ایکس

به طور کلی، فروش آکیورا تاکنون 12.1 درصد طی سال جاری کاهش داشته که این اصلا خوب نیست. اما بدون شک بزرگ‌ترین مدل این برند لوکس، سدان TLX است که فروش نه چندان قابل توجهی دارد. آکیورا تنها 5951 دستگاه TLX را طی سه ماهه سوم 2024 به فروش رساند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56.5 درصد کاهش داشته است.

7.webp

ناموفق: مینی

آمار مینی همانند نام آن کوچک شده و فروش کل این برند در سال جاری با کاهش 22.9 درصدی مواجه شده به طوری که تنها 17552 خودرو مینی در سه ماهه سوم به فروش رسیدند، رقمی که کاملا برای این برند نا امید کننده است.

8.webp

بازنده: تویوتا هایلندر

هرچند آمار فروش تویوتا در سه ماهه سوم سال 2024 تقریبا متوسط بود؛ خوشبختانه برای این خودروساز، فروش قابل توجه سه ماهه اول و دوم امسال، موجب شد تا چندان سال تلخی را سپری نکند. اما این در مورد هایلندر صدق نمی‌کند، مدلی که فروش آن در سه ماهه سوم با افت 44.1 درصدی رو به رو شد! احتمالا یکی از عوامل این آمار ورود گرند هایلندر باشد، چرا که این شاسی بلند سه ردیف صندلی بزرگ‌تر مطمئناً جذابیت بیشتری برای مشتریان داشته است؟

9.webp

منبع: Car.ir