دوج وایپر از همان ابتدای تولد، یک حیوان خطرناک محسوب میشد. چه برای خودروهای سوپر اسپرت اروپایی چون پورشه و فراری و چه برای رقبای هموطن آمریکاییاش نظیر کوروت و شلبی. در طول زمان، این فرزند نورسیده خانواده افعیهای سیاه، به بلوغ رسید و اکنون زهری کشده تر از همیشه دارد. پس از یک دوره که نام وایپر زیر لوای SRT بود، اکنون با تصمیم فیات دوباره پرچم داج بر افراشته شده و وایپر را زیر لوای خود گرفته است.
در سال 2015 در زیر کاپوت داج وایپر همان موتور ده سیلندر V شکل سابق را میبینید که البته 5 اسب بخار قدرت بیشتری یافته است. افزایش قدرت همیشه میتواند خبر خوبی برای خریداران خودروهای عضلانی و تنومند و اسپرت باشد. حتی اگر این افزایش رقم بسیار ناچیزی باشد. در عوض میتوان روی بهبود سایر ویژگیهای عملکردی خودرو بیشتر امیدوار بود.
موتور v10 با حجم 8.4 لیتر قادر به تولید نیروی 645 اسب بخار است. این در حالی است که گشتاور 812 نیوتن متری آن نسبت به سابق دست نخورده مانده است. این ارقام به قدرت 650 اسب بخاری شورولت کوروت Z06 بسیار نزدیک است. حالا اگر داج وایپر بتواند کاهش وزن را نیز تجربه کند، قطعاً نسبت قدرت به وزن آن از رقم 0.8 فراتر خواهد رفت که میتواند تاثیری واقعی در رقابت با کوروت بر جای گذارد.
بنابراین هنوز عملکرد و نتایج واقعی این خودرو بر ما عیان نیست اما بیایید به سلف آن نگاهی بیاندازیم. SRT وایپر با موتور 640 اسبی خود و با گیربکس شش سرعته دستی قادر بود به سرعت نهایی 331 کیلومتر بر ساعت دست یابد. با توجه به معرفی داج چلنجر هلکت با موتور 707 اسبی، این شایعات نیز مطرح گردیده که وایپر نیز یک نسخه هلکت خواهد داشت. اما به نظر نمیرسد که این خودرو از موتور 10 سیلندر معروف خود به یک موتور 8 سیلندر، کوچ نماید.
قیمت این خودرو از 102 هزار دلار آغاز میشود. و تا 124 هزار دلار در مدل GTS نیز افزایش مییابد.