در حالی که نسخه کانسپت ب ام و i8 هیبریدی به صورت روباز اسپایدر سه سال قبل رونمایی شده بود اکنون باید منتظر نسخه تولیدی و واقعی آن در بازار باشیم. بعد از حضور موفق برادر کوپه حالا نوبت نسخه روباز اسپایدر است تا توجهات را به سوی خود جلب کند و احتمالاً گران قیمتترین خودروی برند BMW نیز لقب بگیرد.
هنوز جزئیاتی از این خودرو منتشر نشده اما به گفته هارولد کروگر، مدیر عامل شرکت به یک مجله آلمانی، این خودرو کمی کوتاهتر آر برادر کوپه خود خواهد بود و طراحی جلو و عقب آن نیز کمی متفاوت خواهند بود. بعلاوه یک مکانیزم باز شونده سقف به صورت الکتریکی نیز برای آن منظور میگردد. شاید هم پوشش قسمت بار به صورت شفاف درنظر گرفته شود.
در مورد ویژگیهای فنی، به طور قریب به یقین باید گفت که تقریباً تمام ویژگیهای نسخه کوپه i8 به این خودرو راه خواهند یافت. این بدان معنی است که موتور 1.5 لیتری سه سیلندر با توربوی دوقلو که در مرکز خودرو نصب میشود با قدرت 231 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر به یک گیربکس شش سرعته خودکار متصل میگردد. از سویی موتور الکتریکی 131 اسبی و 250 نیوتن متری نیز روی محور جلو نصب میشود تا مجموع خروجی مؤثر موتور در حالت ترکیبی را به 362 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور برساند.
این ارقام برای شتاب گیری صفر تا صد حدود 4.4 ثانیهای و بیشینه سرعت 250 کیلومتر بر ساعت، کفایت مینماید. این در حالی است که به عنوان یک خودروی اسپرت، مصرف سوخت آن تنها 2.1 لیتر در هر صد کیلومتر و میزان آلایندگی آن تنها 49 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر خواهد بود.