کی ام سی SR3 کراس اور جدید کرمان موتور است که به عنوان جایگزینی برای جک s3 سال خورده در بازار ایران معرفی شد.
جک S3، کراس اور جمع و جور کرمان موتور بود که با استهلاک پایین و مصرف سوخت اقتصادی خود توانسته بود محبوبیت زیادی در بازار ایران پیدا کرده و سال برای سال ها در بازار ایران حضور داشته باشد، رفته رفته اما طراحی ناموزون و پیشرانه ضعیف تر این خودرو در مقابل رقبای تازه وارد،رقابت برای این محصول کرمانی ها سخت شد تا جایی که در سال گذشته به پایان راه خود در ایران رسید، حالا اما کرمان موتور با مدل جدید KMC SR3 قصد دارد تجربهای تازه از این خودرو ارائه داده و محصول جدید را با ویژگیهایی بهروزتری به بازار معرفی کند.
تغییرات طراحی
کی ام سی SR3 در طراحی ظاهری و به ویژه در نمای جلو و عقب دستخوش تغییرات عمدهای شده است،در نمای جلو، جلوپنجره کوچک تر و چراغهای اصلی که حالا به داخل سپر منتقل شدهاند، به همراه نوار دیلایت مشکی که به جلوپنجره متصل شده جلوهای مدرن و اسپرت به خودرو بخشیده.
در نمای جانبی نیز تغییرات نامحسوسی دیده میشود؛ ستون C با اضافه شدن بخشی مشکی رنگ، شیشه درب عقب را به شیشه صندوق متصل کرده است و رینگ های ۱۶ اینچی خودرو نیز طرح جدیدی به خود می بینند. نمای عقب کی ام سی SR3 نیز با طراحی جدید درِ صندوق، چراغهای عریضتر و سپر بازطراحیشده همراه است. یک دیفیوزر در مرکز سپر عقب و یک دستگیره کرومی هم به صورت سرتاسری روی درِ صندوق اضافه شده که جلوهای لوکستر به این محصول بخش بخشیده است.
طراحی داخلی و کابین
داشبورد و فضای داخلی جک SR3 همانند بخش طراحی بیرونی دستخوش تغییراتی شده و نسبت به طراحی قدیمی داشبورد جک S3، این نسخه جدید طراحی به روزتر و مدرن تری دارد. سیستم مالتیمدیا 10 اینچی در بالای داشبورد نصب شده و تجربه کاربری راحت تری را به ارمغان میآورد. کلاستر همانند جک s3 آنالوگ بوده و کامپیوتر سفری در وسط آن قرار گرفته است. استفاده از تریم چرم مصنوعی در داخل کابین، همراه با پلاستیک خشک در قسمت بالایی داشبورد و چرم مصنوعی در قسمت میانه، ترکیب زیبا و جذابی را به نمایش می گذارد.
مشخصات فنی
KMC SR3 از همان پیشرانه جک S3 بهره میبرد. این موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری تنفس طبیعی با سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها (VVT) قادر به تولید 107 اسب بخار قدرت و 150 نیوتنمتر گشتاور است. این نیرو از طریق گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تیپ ترونیک به چرخهای جلو منتقل میشود.
سیستم تعلیق در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب نیمه مستقل میل پیچشی است همچنین در هر 4 چرخ ترمزها دیسکی هستند و به سیستم های ترمز ضد قفل(ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز مجهزند. جک sr داری طول 4345 میلیمتر، عرض 1850 میلیمتر و ارتفاع 1640 میلیمتر و فاصله محوری این خودرو 2600 میلیمتر است که مشابه با جک s3 است. جک اس sr3 با وزن خالص 1260 کیلوگرم تنها 20 کیلوگرم از جک s3 سنگین تر است.
امکانات ایمنی
کی ام سی S3 در نسخه فول آپشن خود با 6 ایربگ، 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP دریافت کرده است. اما kmc sr3 با چهار کیسه هوا برای سرنشینان جلو و جانبی قطعا ایمنی پایین تری نسبت به نسخه استفاده شده در تست تصادف دارد.
این خودرو در بخش امکانات ایمنی پیشرفت قابل توجهی نسبت به برادر بزرگتر خود یعنی جک s3 داشته است. و به سیستم
کنترل پایداری (ESC)، سیستم کنترل کشش و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC) مجهز است.
امکانات رفاهی
امکاناتی از جمله سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، سیستم استارت و ورود بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلیهای چرمی با گرمکن در ردیف جلو، کروز کنترل، آینههای جانبی تاشو برقی با گرمکن، چراغهای روشنایی در روز (دیلایت)، مانیتور 10.25 اینچی لمسی، سیستم صوتی با 6 بلندگو، سنسور پارک جلو و عقب و سیستم تهویه اتوماتیک در لیست امکانات رفاهی این خودرو دیده می شوند.
کی ام سی SR3 در ایران، قیمت و رقبا
KMC SR3 با طراحی مدرن و امکانات بهروز، می تواند به عنوان یک گزینه جذاب در بازار کراساوورهای شهری شناخته شود. کرمان موتور در این خودرو سعی کرده است تا نیازهای مشتریان به خودرویی اقتصادی و کماستهلاک برآورده کند و در عین حال، ظاهر و امکاناتی مدرن تر ارائه دهد. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده، اما رقبای آن در این سگمنت شامل تیگارد X35 و ام وی ام X33 کراس می شوند.