1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. پژو
  4. پارس
  5. ای ال ایکس (1379-1403)

پژو پارس ELX 1379-1399

Peugeot Pars ELX 1379-1403

تیپ ها
  • توقف تولید
  • توقف تولید
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1761 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
8.1 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروپژو پارس ELX 1379-1399

پس از اینکه پژو 405 سال ها در خط تولید ایران خودرو بود این شرکت در سال 1379 تصمیم گرفت تا خودرویی دیگر بر روی پلت فرم پژو 405 با ظاهری بروزتر و جذاب‌تر با امکانات رفاهی بیشتر تولید کند.

از طرفی با اینکه پژو مدل 406 را جایگزین مدل افسانه‌ای پژو 405 کرده بود اما ایران خودرو بجای مونتاژ و عرضه پژو 406، پژو 405 را فیس لیفت کرد و در ابتدا با نام پژو پرشیا به بازار ایران عرضه نمود، اما بنا به دلایلی ایران خودرو نام این مدل را به پژو پارس تغییر داد.

 

پژو پارس ELX یکی از تیپ های پژو پارس است که در کنار تیپ های دیگر این خودرو مانند پژو پارس دوگانه سوز، پژو پارس سال، پژو پارس LX TU5 و پژو پارس اتوماتیک از سال 1382 روی خط تولید ایران خودرو آمد و تا سال 1392 تولید آن ادامه داشت.

 

پارس elx نقره ای.jpg

 

بررسی طراحی ظاهری پژو پارس ELX

طراحی پژو پارس ELX نیز مانند سایر برادران خود است. این خودرو همانطور که اشاره شد بر روی پلت فرم پژو 405 با الهام از پژو 406 طراحی شد که هنوز هم با گذشت چیزی حدود 22 سال از طراحی آن باز هم خودرویی جذاب برای جوانان و خانواده های ایرانی است.

هنگامی که به نمای جلوی این خودرو نگاه کنیم طراحی ساده اما خشنی را شاهد هستیم. چراغ های جلو طراحی کشیده و با ابهتی دارند. جلوپنجره خودرو نیز متصل به چراغ های جلو و کشیده است که همین امر سبب شده تا ظاهر جلوی پژو پارس ELX جذاب‌تر و البته آیرودینامیکی تر از پژو 405 باشد.

همچنین جلوپنجره اصلی این خودرو نیز در میان خود میزبان لوگوی قدیمی کمپانی پژو است و سپر جلوی خودرو هم بسیار ساده طراحی شده که دو چراغ مه شکن و یک ورودی هوای دیگر به همراه محل نصب پلاک روی آن تعبیه شده است.

 

پژو پارس elx سفید.jpg

 

به نمای جانبی پژو پارس ELX که می‌رسیم اگر از بخش های جلو و عقب صرف نظر کنیم، همان طراحی آشنای پژو 405 را تنها با کمی تغییر شاهد هستیم. تغییرات رخ داده در پژو پارس ELX شامل بزرگ‌تر شدن زه درب‌ها و رکاب جدید می‌شوند.

شیشه های جانبی پژو پارس ای ال ایکس نیز اندازه خوبی دارند و همین مورد باعث شده تا دید مناسب و نور قابل قبولی در کابین برای سرنشینان ایجاد شود. همچنین در مدل های اولیه این ودرو رینگ 15 اینچی معروف خرچنگی استفاده می شد اما در مدل های بالاتر از رینگ 15 اینچی 5 استفاده شد.

 

نمای کناری پارس ای ال ایکس.jpg

 

در قسمت عقب پژو پارس ای ال ایکس باز هم همان طراحی ساده را شاهد هستیم که هماهنگی خوبی را با سایر بخش های خودرو دارد. چراغ های عقب مانند چراغ های جلو کشیده و یک تکه طراحی شده‌اند، اما یکی از تفاوت های این تیپ با سایر تیپ های پژو پارس در همین قسمت است که قسمت بالای چراغ های عقب مشکی رنگ است. 

سپر پارس ELX برخلاف پژو 405 دیگر میزبان محل نصب پلاک نیست و این قسمت به روی درب صندوق و میان چراغ های عقب منتقل شده است. همچنین چراغ سوم ترمز نیز به بالای شیشه عقب منتقل شده و از نوع LED می باشد.

 

نمای سه رخ عقب پارس ای ال ایکس سفید.jpeg

 

 مشخصات فنی پژو پارس ELX

پژو پارس ELX از نظر فنی و قوای محرکه نسبت به سایر برادرانش قوی‌تر است. نکته قابل توجه این است که موتوری که قوای محرکه این خودرو را تامین می‌کند همان موتور زانتیای 1/8 لیتری با کد XU7JP4/L4 است در نتیجه این تیپ از پژو پارس در بازار ایران به پژو پارس ELX موتور زانتیا معروف است.

پژو پارس ELX مجهز به یک موتور 4 سیلندر 1/8 لیتری تنفس طبیعی است که این موتور توانایی تولید 110 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن بر متر گشتاور را دارد.

قدرت تولید شده توسط موتور این خودرو از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب 0 تا 100 پژو پارس ELX 9 ثانیه و مصرف ترکیبی این خودرو نیز 8/1 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

 

موتور پژو پارس ای ال ایکس.jpg

 

بررسی کابین و فضای داخلی پژو پارس ELX

فضای کابین و طراحی داخلی پژو پارس ELX به علت اینکه تنها تا سال 1392 تولید شد بر خلاف دیگر برادرانش دستخوش تغییرات عمده نشد و تنها غربیلک فرمان آن در مدل های بعد از 1390 تغییر کرد.

کابین پژو پارس ELX نیز با 2 تریم مشکی - نقره‌ای و یا مشکی - کرم همراه با قطعات دکوراتیو چوبی تولید شده است.

در قسمت داشبورد همان طراحی آشنای پژو 405 را شاهد هستیم. قسمت بالای داشبورد میزبان دو دریچه هوای تهویه مطبوع نسبتا بزرگ است و زیر آنها نیز چند کلید با کاربردهای مختلف و سیستم کامپیوتر سفری معروف ایران خودرو که به نوعی یک قفل ایمنی خودرو نیز محسوب می‌شود قرار گرفته‌اند.

در بخش وسط داشبورد نیز قسمت تنظیمات سیستم تهویه مطبوع خودرو قرار گرفته و زیر آن نیز در یک بخش جداگانه بخش سیستم پخش صوتی خودرو جای گرفته است که با یک درب همرنگ داشبورد محافظت می‌شود.

قسمت کیلومتر شمار پژو پارس ELX نیز به صورت کاملا آنالوگ با 4 دایره  طراحی شده که از اندازه مناسبی نیز برخوردار است. همچنین غربیلک 4 شاخه فرمان نیز طراحی ساده‌ای دارد که لوگوی پژو وسط آن قرار گرفته است.

فضای پا و سر برای هر 4 سرنشین خودرو مناسب است و بیشتر افراد حتی با قد نسبتا بلند نیز به مشکل بر نخواهند خورد. همچنین کیفیت متریال داشبورد و کابین پژو پارس ELX نیز متوسط و قابل قبول است.

لازم به ذکر است که صندلی مدل های اولیه این خودرو از برند ریکارو و 8 حالته برقی به همراه گرمکن و سردکن بودند اما حدود سال 1387 دیگر از این برند نبودند ولی همچنان از نوع 8 حالته برقی به همراه گرمکن و سردکن بودند. از حدود سال 1390 نیز صندلی برقی حذف شد و به جای آن ایربگ راننده اضافه شد.

 

داشبرد و فرمان پارس elx.jpg

 

امکانات رفاهی و ایمنی پژو پارس ELX

پژو پارس ELX از نظر امکانات رفاهی در ابتدای زمان عرضه نسبت به دیگر تیپ های پژو پارس در رتبه بالاتری قرار داشت اما به مرور زمان ایران خودرو از امکانات این خودرو کاست. بنابراین پژو پارس ELX از نظر امکانات رفاهی در مدل های مختلف تفاوت هایی دارد اما فول ترین نسخه های آن مجهز به:

گرمکن و سردکن صندلی، صندلی برقی با صندلی‌هایی موسوم به خلبانی یا صلیبی، سنسور دنده عقب، چهار شیشه برقی، فرمان هیدرولیکی، سیستم صوتی با چهار بلندگو، تهویه خودکار تک کاناله، تریم داخلی بژ، روکش صندلی پارچه‌ای، دماسنج بیرون خودرو و آینه‌های جانبی با تنظیم برقی است.

از نظر ایمنی نیز پژو پارس ELX سطح نسبتا پایینی دارد و امکاناتی نظیر ترمز های هر 4 چرخ دیسکی، ترمز ABS، ایربگ راننده و ایموبلایزر را داراست.

 

صندلی پژو پارس ای ال ایکس.jpg

 

بررسی بازار و قیمت پژو پارس ELX

پژو پارس ELX تنها تا سال 1392 تولید شد و هم اکنون تنها نسخه های دست دوم آن در بازار ایران موجود است. قیمت پژو پارس ELX در فروردین ماه 1401 در حدود 140 تا 230 میلیون تومان در مدل های 1384 تا 1392 است. البته بعضی از نسخه های بسیار کم کار این خودرو نیز تا 355 میلیون تومان نیز قیمت دارند!

این خودرو از نظر بازار خرید و فروش از رونق خوبی برخوردار است و همچنین در بخش خدمات پس از فروش نیز حال و روز نسبتا خوبی دارد.

 

  نتیجه گیری

پژو پارس ELX یک خودروی تند و تیز در میان خودروهای تولید داخل است که توانست از ابتدای عرضه به بازار محبوبیت بالایی را کسب کند. این خودرو از نظر فنی نسبت به سایر تیپ های پژو پارس در رده بالاتری قرار دارد اما به مراتب هزینه های نگهداری بالایی نیز با خود به همراه دارد.

پژو پارس ELX رقبایی همچون زانتیا را دارد که بخاطر همین موضوع نیز کل کل های زیادی میان صاحبان این خودروها اتفاق می افتد. افرادی که خواهان این خودرو هستند بیشتر طیف جوان جامعه هستند که همین امر نشان دهنده محبوبیت بالای ELX، حتی  با این سن و سال است!

 

داشبرد، فرمان و صندلی پارس ای ال ایکس.jpg

گالری پژو پارس ELX 1379-1399

سوالات متداول

از معایب این خودرو میتوان به ایمنی پایین، مصرف سوخت بالا، امکانات کم در مدل های بالاتر و پلت فرم قدیمی اشاره کرد
این خودرو مجهز به یک موتور 4 سیلندر 1/8 لیتری تنفس طبیعی است که این موتور توانایی تولید 110 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن بر متر گشتاور را دارد. موتوری که قوای محرکه این خودرو را تامین می‌کند همان موتور زانتیای 1/8 لیتری با کد XU7JP4/L4 است در نتیجه این تیپ از پژو پارس در بازار ایران به پژو پارس ELX موتور زانتیا معروف است.
این خودرو بر روی پلت فرم پژو 405 و با الهام از پژو 406 طراحی شد.
قیمت این خودرو در فروردین ماه 1401 در حدود 140 تا 230 میلیون تومان در مدل های 1384 تا 1392 است.
نظرات کاربران
  • امیراسلامی 8 آذر 1403 ساعت 15:40

    برای جونای ایرانی جذاب نیست،بلکه هیچ خودروی دیگه ای تو ایران وجود نداره که ظاهر قابل قبولی داشته باشه، اگرم باشه قیمتش نجومیه

  • محمدرضا 17 خرداد 1403 ساعت 23:53

    سلام. اونایی که میگن 240 و 250 با elx رفتن تا حدودی راسته اما نکته جالبش ایجاس که اون ماشین دیگه فابریک نیست و هر چی به ذهنت برسه روش انداختن از ریمپ گرفته تا تغییرات اساسی روی موتور. من خودم توی یه فیلمی دیدم که بی ام و داشت با 241 می رفت که elx ردش کرد. همون طور که می دونید به این راحتی ها نمیشه تنظیمات صفحه کیلومتر بی ام و سری 7 رو تغییر داد. اما elx تو دوران خودش برا خودس سطلانی بود

  • عباس 25 بهمن 1402 ساعت 23:36

    سلام خسته نباشید ایا پارس elx با موتور زانتیا 2000 تقویت کامل بشه در حد تراتل توان فشار بالا رو داره دسته یکی باشه که بخواد خیلی فشار بیاره ( کاتاف. کورس سرعت بالا و .... ) دوام میاره اگر دوام نمیاره چه موتوری جواب میده تقویت کامل بخوای انجام بدی چیکارا باید انجام بدی

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو پژو پارس ELX 1379-1399
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایساکو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل D Segment
  • وزن 1165 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 185/65R
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 195/60R15

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1761 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی شیبدار
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 110 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 155 نیوتون متر در 4250 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 61.1 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 70 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SL
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SM

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب مستقل
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 195 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 9 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 11.2 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 6.3 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 8.1 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 3

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 24 ماه یا 40 هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 1 عدد ، کیسه هوای راننده
  • سیستم های پایداری و کمک راننده ABS , EBD , EBA
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی دزدگیر هوشمند
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک 4 شاخه طراحی جدید
  • سیستمهای تهویه مطبوع کنترل دستی
  • سیستم صوتی و تصویری رادیو CD به همراه MP3 به همراه 4 بلند گو
  • سیستمهای مولتی مدیا نمایشگر دمای داخل و خارج خودرو
  • سیستم صندلیهای جلو تزئینات جدید بژ ، تنظیم برقی پشت صندلی ها
  • سیستم صندلیهای عقب دارای 2 عدد پشت سری
  • سیستم آیینه ها جانبی برقی ، همرنگ بدنه ، دارای راهنما
  • سیستم شیشه ها بالابر شیشه های جلو و عقب برقی
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور ، مه شکن جلو
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • امیراسلامی امیراسلامی (8 آذر 1403 ساعت 15:40)

    برای جونای ایرانی جذاب نیست،بلکه هیچ خودروی دیگه ای تو ایران وجود نداره که ظاهر قابل قبولی داشته باشه، اگرم باشه قیمتش نجومیه

  • محمدرضا محمدرضا (17 خرداد 1403 ساعت 23:53)

    سلام. اونایی که میگن 240 و 250 با elx رفتن تا حدودی راسته اما نکته جالبش ایجاس که اون ماشین دیگه فابریک نیست و هر چی به ذهنت برسه روش انداختن از ریمپ گرفته تا تغییرات اساسی روی موتور. من خودم توی یه فیلمی دیدم که بی ام و داشت با 241 می رفت که elx ردش کرد. همون طور که می دونید به این راحتی ها نمیشه تنظیمات صفحه کیلومتر بی ام و سری 7 رو تغییر داد. اما elx تو دوران خودش برا خودس سطلانی بود

  • عباس عباس (25 بهمن 1402 ساعت 23:36)

    سلام خسته نباشید
    ایا پارس elx با موتور زانتیا 2000
    تقویت کامل بشه در حد تراتل
    توان فشار بالا رو داره
    دسته یکی باشه که بخواد خیلی فشار بیاره ( کاتاف. کورس سرعت بالا و .... ) دوام میاره
    اگر دوام نمیاره چه موتوری جواب میده
    تقویت کامل بخوای انجام بدی چیکارا باید انجام بدی

  • Mehdi1383 Mehdi1383 (10 بهمن 1401 ساعت 16:25)

    پس چرا توفرانسه کسی سوارش نمیشه

    AMIR AMIR (10 آذر 1402 ساعت 17:44)

    ایران زده نه پژو

    محمد محمد (20 اردیبهشت 1403 ساعت 16:10)

    داداش فرانسه الان داره سوار مدرن ترین پژو و سیتروئن میشه ما داخل 50 سال پیش گیر کردیم

  • محمد محمد (18 شهریور 1400 ساعت 15:37)

    رخ عالی با رینگ خرچنگی
    شتاب عالی با موتور زانتیا
    صندلی فول خلبانی
    دیگه چی می خواید؟؟؟
    سلطان جاده های ایران

  • محمد حسن محمد حسن (19 بهمن 1399 ساعت 10:40)

    آیا هنوز پارس elx تولید میشود و ماشین پژو elx صفر وجود دارد

    طاهر طاهر (15 فروردین 1400 ساعت 13:18)

    خیر تا مدل ۹۰ تولید شد

    محمد قاسمی محمد قاسمی (23 اردیبهشت 1400 ساعت 10:29)

    نمیدونی اطلاع قلط نده تا سال 92 تولید شد

    Artin Artin (31 تیر 1400 ساعت 14:07)

    خیر تا سال ۹۲ با موتور سیتروئن تولید میشد و تا سال ۹۶ با موتور پژو و از سال ۹۶ به بعد elx تولید نمیشه

    ماشین باز ماشین باز (2 آذر 1401 ساعت 15:33)

    سلام داداش همونطور که خود سایت گفت elx تا سال ۹۲تولید شد ولی الان چند وقته که یک مدل ای ال ایکس با موتور tu5داره تولید میشه که از نظر من فقط اسمش elx هست و همون پارس LX هست با کمی تغییر که مثلاً شبیه elx های قدیمی شده باشند

  • کاربر سایت کاربر سایت (27 دی 1399 ساعت 13:43)

    عشق فقط ELX

  • کاربر سایت کاربر سایت (22 دی 1399 ساعت 14:44)

    آخرین مدلش چنده؟؟

    محمد محمد (25 دی 1399 ساعت 18:22)

    تا مدل ۹۲ هستش

  • امیر امیر (22 دی 1399 ساعت 10:07)

    سلام دوستان.من خودم عاشق ELX ام ولی اونایی که میگن 250تا یا 280تا میره،هیچ ELX خالی (هرماشین ایرانخودرو) نمیتونه بره غیر ازاین که تقویت شده باشه.بعدشم تمام این ماشینا ریمپ شده است واونی که زده195 تا حداکثر سرعته،بخاطر اینه که اولا ماشین فابریک کارخونه است و ریمپ نشده و درثانی با استندارد ها و ضوابط شرکت سرعتش اندازه گیری شده.درضمن هرماشینی فشار بهش بیاری واشر و شاتون میزنه.اولا یکم منطقی باشین دوما یکم احترام بزارید:)))

  • عطا آل محمد عطا آل محمد (19 دی 1399 ساعت 22:41)

    اخرین مدلش چنده؟؟

  • Abolfazl Abolfazl (13 دی 1399 ساعت 23:17)

    راه نمیره پرواز میکنه عشق منه حداقل ۲6۰ تا میره ۱۹۰ ک ارومشه

  • Eesam Eesam (4 دی 1399 ساعت 00:32)

    هیچ بالا دستی نخواهد داشت

  • Ersam Ersam (4 دی 1399 ساعت 00:30)

    نه داداش خشک نداره ولی من از صفر بهتر سراغ دارم

    Hossein Hossein (20 دی 1399 ساعت 17:33)

    کجا سراغ داری داداش تا ما هم بخریم

  • مهدی مهدی (2 دی 1399 ساعت 21:36)

    سلطان رو من به شخصه دیدم که حتی ۲۸۰ تا هم میره بنز اس۵۰۰ رو آسفالت کرد.دیگه چی میخواید که بگم

    Ali Ali (14 دی 1399 ساعت 09:22)

    تو که راس میگی ۲۸۰تا اخه چرا حرف مفت میزنین چجور میخواد۲۸۰تا بره اصلا جاده های ایران ظرفیت۲۸۰تا داره کجا میخواد۲۸۰تا بره

  • امیررضا امیررضا (2 دی 1399 ساعت 17:49)

    کی گفته ۱۹۵ تا میره
    تو فقط به من نشانش بد

  • Alireza Alireza (13 آذر 1399 ساعت 12:34)

    این ماشین خوراک شوتی ها هستش بعدشم کی گفته این ۱۹۰ بیشتر نمیره این راحت ۲۲۰ پر میکنه تا ۲۵۰_۲۶۰ میره اگه اینو توربو کنن راحت بنز میگیره
    .

  • روزگار نامرد روزگار نامرد (30 آبان 1399 ساعت 02:58)

    عالیه لامصب

  • آرمین آرمین (29 آبان 1399 ساعت 15:00)

    طرفداران این ماشین شوتی ها هستن و تو عمرشون فقط پژو405 و زانتیا سوار شدن و برای ماشین 45سال پیش فرانسه با قطعات چینی یخه پاره می کنن و تعصب میکشن!!! اوج حقارت تا کجا؟؟؟ فن پیج هم براش میسازن! خلایق هر چه لایق
    چه دنا چه پارس هیچ تفاوتی ندارن

    Ali Ali (14 دی 1399 ساعت 09:27)

    درود بر شرفت خیلی ها همینجا نوشتن بنز رو میگیره واقعا خنده داره بنز حاصل فناوری برتریپ مهندسان دنیذ هس بعد این elxبیاد ازش رد کنه من به شخصه همچین صحنه ای ببینم دیگه واسه بنز بهم بگن۵میلیون هم باز نمیخرم

    محمد محمد (18 شهریور 1400 ساعت 15:40)

    یک رینگ خرچنگیش رو به هزار تا بنز نمی دم
    عشق فقططططط سلطان
    تمام

  • آرین آرین (25 آبان 1399 ساعت 10:14)

    این 195میانگین هست ک شرکت تست کرده ولی تا 220هم می‌ره از دنا پلاس توربو هم زده 200ولی تا 250پر کرده

  • محمدرضا محمدرضا (24 آبان 1399 ساعت 21:52)

    یک کلام سلطان
    باهاش ۲۲۰ تا میرم آخ نمیگه
    یه بار با دنا پلاس توربو درگ گذاشتم اون بدبخت شاتون زد:))????

    آرمین آرمین (29 آبان 1399 ساعت 14:52)

    یه چیزی یاد گرفتید شاتون شاتون می کنید! هر تعمیرگاهی و نمایندگی که رد میشیم اکثرشون پژو پارس هستن،معیار خوب بودن ماشین که سرعت نیست! نظرت در مورد بدنه ی حلبی پارس چیه؟ همچنین در مورد واشر زدن های مکرر؟؟؟

    محمد محمد (18 شهریور 1400 ساعت 15:41)

    فقط خاله شاتوووونه سشوار سوار خخخخخخخ

خودروهای هم رده