سایپا تیبا EX – Saipa Tiba اولین بار در 23 آذر ماه 1387 با نام مینیاتور رو نمایی شد. آغاز طراحی این خودرو به سال 1375 باز میگردد. این پروژه در سال 1383 متوقف شد و مجددا در سال 1387 بازنگری ها و تغییراتی خصوصا در قسمت عقبی خودرو اعمال شد. تیبا قطعات مشترک بسیاری با پراید، ال 90 و ریو دارد.این خودرو توسعه یافته ی پلتفرم S81 سایپا است. تیبا از یک پیشرانه ی 1.5 لیتری استفاده می کند که بعضا آنرا مشترک با پیشرانه ی کیا ریو می دانند که البته اینطور نیست. این پیشرانه در کنار یک گیربکس 5 سرعته قرار می گیرد و نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند. کیفیت پایین داشبرد و قطعات داخلی، صدای بسیار زیاد موتور در داخل کابین و پایداری ضعیف از مشکلات سایپا تیبا هستند.
تیباexبهترین نوع تیباست خصوصامدل ۹۳من ماشینادیگه قبلاداشتم ازنظرقیمت و استهلاک سگش شرف داره به پژو
ادم عاقل تو مملکت ما قدرت خرید حرف اول رو میزنه تیبا خیلی خوش قیمت هست، دیگه تیبا جایگزین پراید میشه،،،،، تیبا ایمنی و ستون های پهن و محکم از پراید داره و سیستم تعلیق نرم ریو که خیلی بهتر از پراید هست
با این اوضاع قیمت ها که پیش اومده حتما تیبا میاد جای پراید چون خییلی از پژو های 20-30 سال پیش ارزان تر و 5-6 میلیون گرون تر از پراید هست