1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. سایپا
  4. تیبا
  5. ای ایکس (1390-1401)

تیبا EX 1390-1400

Saipa Tiba EX 1390-1401

تیپ ها

اطلاعات کلی تیبا EX 1390-1400

  • توقف فروش
  • ناموجود
نمودار قیمت
ای ایکس
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1497 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
7.1 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروتیبا EX 1390-1400

 مقدمه و معرفی تیبا EX

تیبا EX یکی از تیپ‌های تیبا است. تیبا را می‌توان اولین خودرو ایرانی و تولید داخل گروه خودروسازی سایپا دانست که در سال 1387 معرفی و روانه بازار شد.

 

تیبا ای ایکس سفید.webp

 

  1.   بررسی طراحی ظاهری

تیبا EX روی پلت‌فرم آشنای X200 ساخته شده است. این خودرو به عنوان یک سدان کوچک شهری به بازار ایران عرضه شد. طبق اطلاعات منتشر شده از شرکت سایپا، در طراحی تیبا EX علاوه بر مهندسان داخلی کشور، مهندسان ایتالیایی، کره‌ای و آلمانی نیز نظارت داشته‌اند.

در نمای جلوی این خودرو چراغ‌ها به صورت مثلثی شکل طراحی شده‌اند. یک جلوپنجره کوچک میان چراغ‌های جلو قرار گرفته است. همچنین سپر تیبا EX طراحی یکپارچه‌ و ساده‌ای دارد. دو مه‌شکن دایره‌ای نیز روی دو طرف سپر خودرو قرار گرفته‌اند. وجود خطوط صاف روی کاپوت خودرو و همچنین خطوط منحنی روی گلگیر همگی در تلاش هستند تا چهره تیبا EX را از سادگی در بیاورند و این خودرو را عضلانی جلوه دهد.

 

بخش جانبی خودرو طراحی ساده‌ای دارد. تنها چند خط برجسته روی گلگیرها و درب‌های خودرو طراحی شده‌ که البته تاثیر چندانی روی جذاب شدن خودرو نداشته‌اند. اندازه پنجره‌های خودرو مناسب است و این مورد را می‌توان یک نکته مثبت برای تیبا EX دانست.

 

تیبا سفید.webp

 

به بخش عقب تیبا EX که می‌رسیم باز هم همان طراحی ساده‌ای که در بخش‌های دیگر این خودرو وجود دارد را می‌بینیم. چراغ‌های عقب یک تکه هستند. درب صندوق تا بالای سپر کشیده شده و دهانه ورودی صندوق هم اندازه مناسبی دارد.

 

تیبا سفید نمای عقب.webp

 

  1. مشخصات فنی تیبا EX

تیبا EX به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که این موتور می‌تواند 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن‌متر گشتاور را توسط یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل کند. با اینکه موتور تیبا EX نسخه تقویت شده موتور پراید می‌باشد اما نباید انتظار زیادی از آن داشت. شتاب 0 تا 100 تیبا EX طبق اعلام رسمی شرکت سایپا حدود 13 ثانیه می‌باشد و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز به صورت رسمی 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

از نکات مثبت تیبا EX، ارتفاع مناسب و سیستم فنربندی و تعلیق خوب است که سواری این خودرو را نرم کرده است.

 

موتور تیبا ex.webp

 

  1.   بررسی کابین و فضای داخلی تیبا EX

کابین تیبا EX در تلفیقی میان کابین کیا ریو و پراید می‌باشد. در بالاترین قسمت داشبورد همان ساعت آشنای دیجیتالی که در پراید هم استفاده می‌شود قرار گرفته و زیر آن نیز دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع واقع شده است. در قسمت وسط داشبورد و زیر دریچه‌ها تعدادی کلید جهت فلاشر، مه‌شکن‌های جلو و عقب و بخار زدای شیشه عقب به همراه سیستم پخش خودرو قرار گرفته‌اند. در بخش انتهایی کنسول میانی تیبا EX نیز بخش کنترل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک تعبیه شده‌ و تمامی این موارد داخل یک کادر ناموزون مشکی رنگ میان داشبورد قرار دارند. تمامی قسمت‌های داشبورد متریال بی کیفیتی دارند و تماما از پلاستیک خشک تشکیل شده‌اند.

 

داشبرد تیبا x.webp

 

غربیلک فرمان تیبا EX به صورت سه شاخه طراحی شده و پشت آمپر این خودرو نیز طراحی بروزتری از پراید دارد. فضای پا و سر برای سرنشینان جلوی خودرو مناسب طراحی شده اما اگر سرنشینان عقب قد بلندی داشته باشند ممکن است به مشکل برخورند.

 

اتاق تیبا.webp

 

  1.   امکانات رفاهی و ایمنی تیبا EX

تیبا EX فول‌ترین تیپ تیبا می‌باشد. این خودرو امکاناتی نظیر:

 شیشه بالابر برقی، آینه های جانبی برقی، تهویه مطبوع اتومات، رینگ آلومینیومی، کیت گاز سوز، چراغ هشدار دهنده عیب یاب خودرو، چراغ های مه شکن جلو و عقب، چراغ خطر سوم، صندلی راننده با تنظیم ارتفاع، کمربند های ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع و تنظیم زاویه نور چراغ های جلو، ریموت کنترل، گرمکن شیشه عقب، غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم زاویه، سیستم صوتی CD پلیر همراه با پورت USB، پخش MP3 و رادیو و خروجی ۴ باند را داراست.

تیپ رایج دیگری از تیبا که در بازار خرید و فروش می‌شود تیبا SX است که از نظر امکانات رفاهی در سطح پایین‌تری از تیبا EX قرار می‌گیرد. این خودرو به سیستم تهویه مطبوع دستی، رینگ‌های فولادی، شیشه بالابر عقب دستی و آینه‌های جانبی با تنظیم دستی مجهز شده است.

 

متاسفانه تیبا EX در بخش ایمنی امتیاز پایینی را می‌گیرد، چراکه امکانات ایمنی تیبا EX تنها به قدری است که بتواند مجوزهای استاندارد را اخذ کند. این خودرو تنها به 2 کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت، ترمزهای ABS، قفل مرکزی و چراغ هشدار دهنده عیب یاب خودرو مجهز شده است.

 

تیبا صندوقدار.webp

 

  1.   بررسی بازار و قیمت

تیبا EX در دی‌ماه 1400 قیمتی معادل 118 میلیون تومان را در بازار آزاد و 180 میلیون تومان را در کارخانه دارد. با توجه به اینکه در بازه قیمتی تیبا EX هیچ خودروی صفرکیلومتر دیگری جز پراید وجود ندارد این خودرو بازار خوبی را برای خود بدست آورده است.

 

 

 

گالری تیبا EX 1390-1400

مدیا گالری تیبا EX 1390-1400

نظرات کاربران
  • Hadi 3 دی 1398 ساعت 16:44

    تیباexبهترین نوع تیباست خصوصامدل ۹۳من ماشینادیگه قبلاداشتم ازنظرقیمت و استهلاک سگش شرف داره به پژو

  • سهراب 24 تیر 1398 ساعت 07:00

    ادم عاقل تو مملکت ما قدرت خرید حرف اول رو میزنه تیبا خیلی خوش قیمت هست، دیگه تیبا جایگزین پراید میشه،،،،، تیبا ایمنی و ستون های پهن و محکم از پراید داره و سیستم تعلیق نرم ریو که خیلی بهتر از پراید هست

  • مسعود 23 تیر 1398 ساعت 21:17

    با این اوضاع قیمت ها که پیش اومده حتما تیبا میاد جای پراید چون خییلی از پژو های 20-30 سال پیش ارزان تر و 5-6 میلیون گرون تر از پراید هست

اضافه کردن نظر

مشخصات فنی تیبا EX 1390-1400

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو تیبا EX 1390-1400
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده سایپا یدک

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل B Segment
  • وزن 1027 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 175/R
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 175/70R13

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1497 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 8
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 80 اسب بخار در 5400 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 126 نیوتون متر در 3600 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 53.3 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 37 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SL
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SJ

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب نیمه مستقل
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 9.6 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 5.6 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 3

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 12 ماه

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • سیستم های پایداری و کمک راننده دارای ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی بدنه تقویت شده ، قفل مرکزی ، سیستم ضد سرقت ، Leveling Switch ، کمربند جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمک هدیرولیکی
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم زاویه
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع جدید با کنترل اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویری CD Player به همراه پورت USB و پخش MP3 و رادیو ، خروجی 4 باند
  • سیستمهای مولتی مدیا ساعت دیجیتال
  • سیستم صندلیهای جلو طراحی ارگونومی جدید با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • سیستم صندلیهای عقب طراحی جدید
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی تا شونده با قابلیت تنظیم دستی از داخل
  • سیستم شیشه ها شیشه های جلو با تنظیم برقی
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور ، مه شکن جلو
  • سیستم روشنایی عقب چراغ مه شکن عقب به همراه چراغ سوم ترمز
  • سنسورهای پیش فعال چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران تیبا EX 1390-1400

نظر خود را بیان کنید
  • Hadi Hadi (3 دی 1398 ساعت 16:44)

    تیباexبهترین نوع تیباست خصوصامدل ۹۳من ماشینادیگه قبلاداشتم ازنظرقیمت و استهلاک سگش شرف داره به پژو

  • سهراب سهراب (24 تیر 1398 ساعت 07:00)

    ادم عاقل تو مملکت ما قدرت خرید حرف اول رو میزنه تیبا خیلی خوش قیمت هست، دیگه تیبا جایگزین پراید میشه،،،،، تیبا ایمنی و ستون های پهن و محکم از پراید داره و سیستم تعلیق نرم ریو که خیلی بهتر از پراید هست

  • مسعود مسعود (23 تیر 1398 ساعت 21:17)

    با این اوضاع قیمت ها که پیش اومده حتما تیبا میاد جای پراید چون خییلی از پژو های 20-30 سال پیش ارزان تر و 5-6 میلیون گرون تر از پراید هست

  • مجید مجید (23 تیر 1398 ساعت 21:15)

    با این قیمت ها ی فضایی ایران خودرو تیبا جایگزین پراید هست! دیگه همه می دونن تیبا بهتر از پراید هست و قیمتش مناسبه

  • خلصه خلصه (22 خرداد 1398 ساعت 13:27)

    تیبا خریدم اسپرت کنم ولی الان می بینم ژیان خریدم با موتور پراید که مصرف و استهلاک بیشتر شده، از عقب که تیبا رو با پراید نگاه می کنم پراید بزرگ تر و ارتفاع 4 سال کمتر از تیبا ست!!!!!!! تیبا یعنی قورباغه!

    سیجل سیجل (24 تیر 1398 ساعت 07:01)

    عموجون مگه می خوای عروسک بخری که قشنگه یا زشته معیار پول تو جیب مردم هست

  • امیر محمد امیر محمد (13 فروردین 1398 ساعت 09:11)

    تیبا زشت و قیافه است ساینا خیلی خوش قیافه و قشنگه مثل لکسوس شده ولی تیبا کاپوت زشتی داره

    امیر امیر (1 خرداد 1398 ساعت 16:49)

    عووو....
    حتما وقتی ساینا سوار میشی حس سواری لکسوس داری!!!!
    بابا لکککسوسسس سوارررر
    آرم سایپا سایناتو عوض کن لکسوسسس بچسبون

    محسن محسن (31 تیر 1398 ساعت 02:28)

    جلوبندی تیبا مثل ریو میمونه همه هم میدونن ریو حرف نداره ولی زشته ،حالا زیروبند و جلوبندی ساینا مثل پراید میمونه ضعیفه ،اختلاف 12 ملیونی هم دارن ،من برای راحتی پول میدم تیبا میخرم برای زیبایی میخوام نباشه با این شرایطش (ساینا)

    امیر رضا امیر رضا (31 فروردین 1399 ساعت 00:32)

    ایول دمت گرم
    بخدا شرکت ژاپنی لکسوس بفهمه جرررر میخوره
    تا حالا دقت کردی ک با یک لکسوس تصادفی میشه چندتا تیبا و ساینا خرید؟؟؟

  • مجید مجید (11 فروردین 1398 ساعت 14:07)

    تیبا رو با ساینا معاوضه کردم چون قیافه و کاپوت زشت تیبا حالم رو بهم می زد خیلی قیافه زشتی داشت ولی ساینا عااالیه!!!!

  • امیر حسین امیر حسین (10 فروردین 1398 ساعت 07:32)

    تیبا داشتم و از و سریع با ساینا معاوضه کردم چون رخ و قیافه تیبا خیلی زشت بود کاپوت بسیار زشت که تو هیچ ماشینی نیست جلو پنجره کوچک و چراغ ها بد ترکیب ولی ساینا خیلی خوش قیافه است

  • حسین حسین (28 دی 1397 ساعت 22:48)

    تیبا یه ماشین اقتصادی و پرشتاب و کم مصرف و با سیستم تعلیق بسیار نرم، قطعات زیر بند و سیستم ترمز ریو هستن که تیبا خیلی بهتر از پراید ترمز میگیره، اتاقش هم مثل 206 ستون های پهن و بیضی شکل داره که ایمنی خیلی خوبی داره آدم احساس امنیت می کنه ولی تو پراید؟، یه بار پشت تیبا بشین شتاب صفر تا صد بزن خیلی تیزه. نسبت قیمتش با پراید کاملا ارزش خرید داره.

    مهدی جون مهدی جون (22 خرداد 1398 ساعت 13:30)

    ولی قیافه قورباغه و سوسک داره به آدمیزاد نمیاد! پراید+195 سی سی+ استهلاک قطعات زیاد + مصرف زیاد!

    کامران کامران (12 خرداد 1399 ساعت 12:02)

    درکت میکنم داداش،خدا صبرت بده،منم دارم اما نمی تونم ردش کنم،خدایی آیینه ی دق که میگن تیبا صندوق داره،هرجور تلاش می‌کنم خودمو راضی کنم که با قورباغه یا لاک پشت تفاوت داره یا بهتر از پراید هستش اما سمتش که میرم حالم بد میشه،تو این اوضاع نه میشه ردش کرد و یه ماشین دیگه خرید نه میشه ریختشو ندید...

  • حامد حامد (28 آبان 1397 ساعت 22:56)

    سلام دوستان ساینا بهترین ماشینه امن پرشتاب وزیبا

  • صادقی صادقی (28 آبان 1397 ساعت 19:37)

    َسلام دوستان
    من تیبا 2 مدل 97 دارم
    14 هزارتا کارکرده. به نظر من از پراید خیلی بهتره. در حد 206 تیپ 2 و یا 405 به راحتی هست. اما این ماشین معایب هم زیاد داره. چون ماشین رو تولید کردن، اما تست نکردن. برای همین دارن رو مردم امتحان میکنن. تا حالا 8 بار بردم نمایندگی. کل اتاق به صدا افتاده چون کمک های خوبی نداره. چندین مورد خرابی خرج بالاداشت که شکر خدا گارانتی گردن گرفت. اما موندم در آینده چی میشه! با این حالی که از پراید بهتره و ماشین اقتصادی ای هست، اما معایب همزیاد داره. البته شانسی هم هست

    علی علی (30 آبان 1397 ساعت 13:06)

    عزیز کلا ماشینای داخلی چیزیشون سر جاشون نیست من پراید۹۴ داشتم پشت چهارراه خاموش کرد یه هو مردم رد میشدن میگفتن آقا داره از ماشینت بنزین میریزه زنگ زدم امداد خودرو اومد نیگاش کرد گفت شیلنگ بنرینش دررفته نمایندگی هم میگه پیش میاد و... اگه میسوختیم چی؟پارسال عموم سمند ef7 خرید صفر همین اتفاق افتاد منتهی بدتر شیلنگ به داخل کابین نشت کرد.دختر خاله م ۲۰۶ تیپ۲ خرید پارسال صفر۱۰۰۰تا کار نکرده بود تسمه تایم پاره کرد وسط بیابون به نظرم یا پول داریم و ماشین خارجی بگیریم اگرم مثل من نداری بیخیال شو ماشینو من شاید یدونه mvm110s بخرم درسته افت قیمت داره ولی جونمو نمیگیره اینطور

    افشین افشین (12 بهمن 1398 ساعت 22:35)

    عمو جان واسه کل خاندان ت یه صدقه رد کن... ????????????

  • ابراهیم ابراهیم (28 آبان 1397 ساعت 07:27)

    با سلام خدمت دوستان
    این کاملا درست که خودروهای داخلی نسبت به قیمت پرداختی بی کیفیت هستند و استثنایی داخلشون نیست
    ولی بعضی دوستان قیاص مع الغیر می زنن
    تیبا ۲ رو با ۲۰۶ تیپ ۵ یا تندر نود مقایسه می کنن که اختلاف قیمت فاحشی دارند
    نمی گم خودروی خوبی هست ولی نسبت به رنج قیمت خودش و در مقایسه با پراید و ام وی ام و ۴۰۵ کار کرده ای که با این پول می شه خرید حقیقتا انتظارات براورده می کنه
    نمی تونیم خودروی ۸۰ میلیونی رو با یه خودروی ۴۰ تومانی مقایسه کنیم که

  • Amirali Amirali (27 آبان 1397 ساعت 12:04)

    عالیه

  • مهدی مهدی (26 آبان 1397 ساعت 07:58)

    با سلام،اکثر حرف هایی که می زنیم نسبی هستن، تیبا نسبت به پراید دارای ایمنی بهتر( اتاقش تخم مرغی)، هندلینگ بهتر( عرض خودرو، وزن خودرو، لاستیک خودرو بزرگتر)، سیستم تعلیق بهتر و نرم تر(قطعات مشترک با ریو و ال نود مثل بوش طبق میل موج گیر فنر عقب)، شتاب و قدرت بیشتر از پراید( موتور 1500 مثل ریو و سیلو)، مصرف سوخت تقریبا برابر با پراید، فرمان پذیری و ترمز بهتر از پراید( دیسک های ترمز و لنت ترمز تماما ریو هستن)، امکانات بهتر از پراید( چراغ های جلو و مه شکن ها بسیار قوی و پر نور، کولر و بخاری قوی تر از پراید، امکان تجهیز سفارشی به مانیتور و سیستم تهویه اتوماتیک و 4 شیشه برقی) با این اوصاف اختلاف قیمت 4 میلیون پراید و تیبا کاملا درست است و تیبا نسبت به پولی که می پردازید ارزش خرید دارد،،،،،،،،،،،، تیبا در مقایسه با سمند و پژو 405 ، اول مزایا 1- موتور کم مصرف و کم استهلاک تر از پژو و سمند 2-سازگاری بیشتر موتور تیبا با آب و هوای گرم و خشک ایران در مورد جوش آوردن و واشر زدن( موتورxu7 پژو و سمند بسیار سریع جوش میارن و واشر میزنن) 3-شتاب صفر تا صد برابر تیبا با پژو و سمند با وجود حجم موتور کمتر نسبت به موتور پژو 405(xu7) و سمند 4- ایمنی بهتر از پژو 405 بدلیل ستون های پهن و محکم و اتاق بیضی شکل( تخم مرغی)5- چیدمان و نظم بهتر اجزای موتور تیبا نسبت به پژو، پژو 405 موتوری بی نظم و پر از سیم و لوله بی نظم دارد،،،،،،،،،،، معایب تیبا نسبت به پژو 1- هندلینگ ضعیف تر ( که با تغییر سایز لاستیک حل می‌شود)2- اتاق کوچک تر از 405،،،،،،،،،، تیبا نسبت به پولی که پرداخت می کنید واقعا ارزش خرید دارد.

    حسین حسین (4 تیر 1398 ساعت 13:01)

    اینقدر نوشتی ولی مردم تیبا رو در حد پراید می دونن الان 10 سال از تولید تیبا گذشته و مردم طراحی غیراصولی تیبا رو قبول ندارن! ولی تو 2 سال که ساینا تولید شده هر کوچه یه ساینا هست

  • badboy badboy (23 آبان 1397 ساعت 10:37)

    سلام من تیبا دو مدل ۹۷داشتم نسبت به قیمتش از ۲۰۶تیپ دو و ۴۰۵ و بلریانس ۲۲۰و۲۳۰یه سرو گردن بالا تره از نظر سرعت و ابشن چرتو پرت نمیگم خودتون سوارشید میفهمید تیبا دو راحت ۲۰۰تا راه میره ولی ۲۰۶تیپ دو و ۴۰۵و بلریانس نمیتونن حتی تیبا ۱ وقتی ۲۰۰تا پر کردی میفهمی چی میگم اصلا بهش نمی خوره داره ۲۰۰تا میره انگار داری ۱۰۰تا میری از نظر فنی عالیه من خودم ترموستاتم خراب بود امپرم رفت بالا چند بار جوش آورد کل آب رادیات خالی شد کوتاهی از خودم بود چون گارانتی داشت زیاد جدی نگرفتم و بعدش هیچ اتفاقی نیفتاده اگه خانواده ایران خودرو بود باید تو این آشفته بازار کم کمش ۷یا۸ملیون خرج میکردم موتور میاوردم پاین ولی برا ماشینم هیچ اتفاقی نیفتاد ابشناش اینها برقی شیشه عقبا برقی قفل شیشه عقب این خودرو ها که اسم بردم شیشه عقبشون دستیه بعدم هرچی فحش میدید خودتونید من نظرمو گفتم ماشین ندیده هم نیستم هر ماشینی فکرشو بکنی تو ایران باشه سوار شدم من تو رنج قیمت ۵۰و۶۰حتی ۷۰ملیون رو میگم ۲۰۶تیپ ۵عالیه با اون کچولو دوست داشتنی کاری ندارم

  • حامد حامد (15 آبان 1397 ساعت 09:26)

    سلام
    من 28 برج 5 تکمیل وجه کردم و بالاخره دیروز ماشین بعد از بیش از 70 روز فاکتور شد

    روح الله روح الله (15 آبان 1397 ساعت 20:02)

    باسلام خدمت آقاحامد وتبریک
    میخواستم بدونم که تیبای شما دوگانه اس؟

  • سمیر سمیر (10 آبان 1397 ساعت 15:56)

    سلام خسته نباشید . من بین ماشینهای ایرانی علاقه زیادی به تیبا داشتم وی تصمیم گرفتم که بخرم ۹۶ . ۱۱ ۲۳ یه تیبا صفر از کارخانه بیرون اووردم بعد ۵ ماه استفاده و در حالی که فقط ۱۳ هزار تا کار کرده بود تو راه میان شهری سگ دستش خود بخود شکست ماشین منحرف شد به خط مقابل با یه پراید و سمند برخورد کردیم ۴ نفر مجروح و کلی خسارت به هر سه تا ماشین رسید که مقصر هم من شدم . بخاطر چی . بخاطر نقص فنی که از طرف خود ماشین بود . تو این تصادف ۱۰ میلیون افت ماشین مت ۸ میلیون خرج تعنیرش ۳ میلیون تعمیر سمند و ۱۴ میلیون هم تعمیر پراید شد که بیمه فقط ۷ میلیون از این مبلغ پرداخت کرد و ما بغیش از جیب من رفت . این و واسه عزیزانی که راهنمایی میخان میگم نخرید بخدا تیبا نخرید گول ظاهر و قیمتشو نخرید اگه واسه جون خودتون و خانوادتون ارزش قایلید این ماشینو نخرید من چند جا پرسیدم این سگ دست که شکسته نیشه از مشکلات اساسی تیبا هست که کلی شکایت از سایپا شده بخاطر همین مورد

  • عرفان عرفان (1 آبان 1397 ساعت 02:41)

    با سلام
    در ثبت نام مهرماه سایپا تیبا۲ نوشتم ، نظرات اینجا هم قطعی نیست و فقط آدم رو دو دل میکنه ، به هر حال تا سال دیگه ماشینم در میاد ، سوال من این هست که تیپ های مختلف تیبا چه تفاوت آپشنی دارند؟ مثلا نسخه فول تیبا چه چیز هایی داره و آیا ارزش داره سفارش بدیم؟
    حق نگهدارتان

    امیر امیر (11 آبان 1397 ساعت 22:25)

    فقط آینه و شیشه عقب برقیه
    رینگ آلومینیومی هم داره
    همین...
    با کمتر از پولی که به کارخونه میدی میتونی خودت اینا رو بذاری

  • ه ه (29 مهر 1397 ساعت 15:52)

    حواله های مهر آمده ؟ واسه تیبا ۲

  • امیر امیر (20 مهر 1397 ساعت 18:09)

    سلام دوستان
    آیا کسی تجربه کرده لاستیک 205 به گلگیر تیبا گیر میکنه یانه؟

خودروهای هم رده تیبا EX 1390-1400