1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. فولکس واگن
  4. پاسات
  5. 1800 توربو (2015-2022)

فولکس واگن پاسات 1800 توربو 2015-2022

VolksWagen Passat 1.8T 2015-2022

تیپ ها
  • توقف فروش
  • 3,380,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
1800 توربو
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1800 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
اتوماتیک دو کلاچه
5.8 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروفولکس واگن پاسات 1800 توربو 2015-2022

 پاسات، یک سدان خانوادگی سایز متوسط (سگمنت D) است که از سال 1973 توسط کمپانی فولکس واگن آلمان تولید می شود و تا کنون 8 نسل مختلف داشته است. پاسات یکی از معروف ترین و شاخص ترین خودرو های این سگمنت در دنیا است و همواره فروش خوبی را در بازار های جهانی تجربه کرده.

 

 

در ایران نیز ابتدا به همراه فولکس بیتل، تعدادی انگشت شمار از نسل هفتم پاسات توسط آراد خودرو هرمز به بازار وارد شدند اما به علت عرضه محدود نتوانستند فروش خوبی را تجربه کنند. با گذشت چند سال، شرکت ماموت در سال 2018 توانست امتیاز نمایندگی فروش رسمی فولکس در ایران را بدست آورد و شروع به واردات خودرو های فولکس و عرضه آن ها به بازار کرد. نسل هشتم فولکس پاسات از جمله فولکس های تازه وارد به ایران بود اما این بار نیز بخت با آنها یار نبود و به علت تصویب شدن قانون ممنوعیت واردات خودرو، این بار نیز دست پاسات خیلی زود از بازار ایران کوتاه شد.

 

طراحی ظاهری

نسل هشتم فولکس پاسات به مانند پدران خود از طراحی ظاهری ساده ای بهره می برد و بر خلاف رقبای آسیایی، خبری از خطوط اغراق آمیز و حجیم در طراحی این خودرو نیست.

 

نمای جلوی پاسات ساده و در عین حال با وقار است؛ دو خط به صورت طولی روی کاپوت کشیده شده اند تا به آن حجم بیشتری بدهند. چراغ های جلو گویی که یکپارچه باشند، از بالا توسط یک نوار کرومی و از وسط توسط جلو پنجره خطی به یکدیگر متصل شده اند. شبیه به همین طرح در پایین سپر برای مه شکن ها نیز به کار رفته و در نهایت، یک نوار کرومی سرتاسری پایین سپر جلو را می پوشاند.

 

فولکس واگن پاسات.webp

 

پاسات سادگی خود را در نمای کناری حفظ کرده و بدنه خودرو عرض نسبتا کمی دارد. یک خط از روی گلگیر جلو شروع شده و تا انتهای گلگیر عقب رفته است. آینه های جانبی روی بدنه نصب شده اند و و در جای خالی آن ها کنار شیشه از یک لچکی برای دید بهتر راننده استفاده شده. همچنین یک نوار کرومی نیز هم راستا با نوار کرومی سپر جلو پایین درب ها به چشم می خورد.

 

نمای جانبی پاسات.webp

 

پاسات در نمای عقب نیز ساده طراحی شده اما جزئیات جالبی در اینجا قابل مشاهده است؛ چراغ های عقب که از نوع LED هستند در هنگام ترمز گیری با گرافیک متفاوتی روشن می شوند که این موضوع به هوشیاری بیشتر راننده خودروی پشتی در ترافیک های شهری کمک شایانی می کند.

 

درب صندوق با فشار دادن لوگوی فولکس واگن به صورت برقی باز می شود و هنگام دنده عقب گرفتن نیز همان لوگوی فولکس زاویه گرفته و دوربین عقب در زیر آن نمایان می شود. روی سپر عقب نیز همان نوار کرومی که از جلوی خودرو تا عقب کشیده شده به چشم می خورد و در نهایت یک سر اگزوز دولول نیز سمت چپ دفیوزر خودرو قرار گرفته است.

 

عکس پاسات.webp

 

کابین و فضای داخلی

در کابین پاسات اولین چیزی که جلب توجه می کند کیفیت ساخت و مونتاژ بسیار بالای تک تک قطعات آن است که در کمتر خودرویی دیده می شود. در داشبورد و رودری ها از پلاستیک نرم و چوب استفاده شده و فرمان و صندلی ها نیز پوشش چرمی با کیفیتی دارند. در سمت چپ داشبورد مطابق روال شرکت های خودروسازی آلمان یک کلید چرخشی برای روشن و خاموش کردن چراغ های خودرو وجود دارد و در کنار آن نیز یک دکمه برای تنظیم کردن هدآپ دیسپلی به چشم می خورد.

 

فرمان خودرو 3 شاخه و از نوع D کات است و فرم ظریف تری از اکثر غربیلک هایی که تاکنون دیده ایم دارد همچنین روی آن از قطعات مشکی پیانویی استفاده شده و یک نوار کرومی رنگ ظریف نیز دور بوق خودرو به چشم می خورد که نمای بسیار زیبایی به فرمان خودرو داده؛ دو پدل شیفتر نیز پشت فرمان قرار گرفته اند که البته ابعاد بسیار کوچکی دارند.

 

صفحه کیلومتر پاسات از نوع دیجیتالی است و روی داشبورد روبروی راننده نیز یونیت هدآپ دیسپلی به چشم می خورد که برخلاف اکثر هدآپ هایی که اطلاعات را روی شیشه خودرو نمایش می دهند در اینجا یک شیشه کوچک مخصوص این کار از داشبورد بیرون می آید و اطلاعات روی آن بازتاب می شوند. در بالای کنسول میانی داشبورد یک ساعت آنالوگ وجود دارد که نمای بسیار لوکس و چشم نوازی به داخل خودرو داده است و در اطراف آن نیز نوار های کرومی وجود دارند که از چپ به راست داشبورد خودرو کشیده شده اند و بیننده را به یاد نمای جلوی پاسات می اندازند.

 

پایین تر از ساعت چند کلید برای روشن و خاموش کردن ایربگ شاگرد، فلاشر و سنسور پارک وجود دارند و پس از آن ها سیستم مولتی مدیای خودرو با یک مانیتور 9.2 اینچی قرار گرفته که کیفیت نمایش و تاچ بسیار بالایی دارد و می توان بسیاری از امکانات خودرو را از طریق آن کنترل کرد. کمی پایین تر از مانیتور نیز دکمه های مربوط به گرمکن و سردکن صندلی های جلو و پنل تهویه مطبوع قرار گرفته که از نوع اتوماتیک و 3 منطقه ای است.

 

کلید استارت خودرو کنار دسته دنده جای گرفته و بعد از آن نیز کلید های خاموش کردن سیستم کنترل پایداری و اتو استارت/استاپ خودرو به چشم می خورند. به علت اینکه پاسات های موجود در ایران تمامی آپشن های قابل سفارش برای پاسات را ندارند سایر کلید های اطراف دسته دنده خالی هستند. قابل ذکر است که روبروی دسته دنده نیز یک فضا به شارژر موبایل وایرلس اختصاص داده شده همچنین دکمه ترمز پارک برقی و اتوهولد نیز در کنار جا لیوانی خودرو قابل دسترسی اند.

 

صندلی های پاسات کاملا راحت هستند و بدن سرنشین را دربر می گیرند. در عقب نیز فضای پای بسیار خوبی برای سرنشینان وجود دارد اما فضای سر برای افراد قد بلند چندان جالب نیست. در نهایت در پشت کنسول میانی که از ردیف عقب قابل دسترسی است دریچه های کولر به همراه یونیت تنظیم دما و یک خروجی برق فندکی قرار گرفته اند است.

عکس کابین فلکس واگن پاسات.webp

 

مشخصات فنی

فولکس واگن پاسات در ایران از یک موتور 4 سیلندر TSI فولکس با حجم 1.8 لیتر و مجهز به توربو شارژر بهره می برد. این موتور توانایی تولید 180 اسب بخار قدرت در 5100 دور در دقیقه و 249 نیوتون متر گشتاور از 1250 تا 5000 دور در دقیقه را دارد. این توان تولیدی که توسط یک گیربکس 7 دنده دو کلاجه خشک به چرخ های جلو منتقل می شود می تواند پاسات 1480 کیلوگرمی را طی 8.0 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند.

 

پاسات در جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در عقب از تعلیق مولتی لینک و ترمز های دیسکی استفاده می کند که این ترمز های مجهز به سیستم های ABS (ترمز ضد قفل)، EBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز) و EBA (ترمز اضطراری الکترونیکی) نیز هستند. مصرف سوخت پاسات نیز عدد بسیار جذاب 5.8 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر رانندگی به صورت ترکیبی شهر و اتوبان است.

 

موتور پاسات.webp

 

امکانات ایمنی و رفاهی

فولکس پاسات از 9 ایربگ بهره می برد که برای راننده، سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو و عقب، پرده ای سرنشینان جلو و عقب و زانویی راننده نصب شده اند. همچنین پاسات موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شده که باعث می شود خیال سرنشینان از امنیت خودرو راحت باشد. سیستم های نصب شده در خودرو مانند ESP (سیستم کنترل پایداری) نیز به پیشگیری از تصادفات و امنیت بیشتر در رانندگی کمک می کنند.

 

پاسات در زمینه امکانات رفاهی نیز حرف های بسیاری برای گفتن دارد و با وجود اینکه به علت قوانین عجیب و غریب واردات خودرو در آن سال (ممنوعیت واردات خودروی گران تر از 40 هزار دلار) پاسات در فول ترین نمونه خود وارد بازار ایران نشد اما همچنان خودروی بسیار کاملی است.

 

مواردی مانند سیستم ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، پدل شیفتر، سیستم مولتی مدیا با مانیتور 9.2 اینچی و کلید های کنترل از روی فرمان، دوربین 360 درجه، سنسور های پارک جلو و عقب، اتوپارک، کروز کنترل، فرمان برقی، صندلی های جلو برقی 12 حالته با مموری صندلی و ماساژور برای راننده، گرمکن صندلی های جلو و عقب، سردکن صندلی های جلو، سانروف برقی بزرگ، ترمز پارک برقی و اتوهولد، اتو استارت/استاپ گرمکن نازل آب پاش های شیشه جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با سه منطقه دمایی برای راننده - سرنشین جلو - ردیف عقب، چراغ های جلو LED با قابلیت تطبیق اتوماتیک با جاده، درب صندوق برقی، یدک کش عقب، خروجی برق 12 ولت برای ردیف جلو و عقب و صندوق، آینه های جانبی تاشونده برقی به همراه گرمکن و مموری، HSA (سیستم کمک شروع به حرکت در سربالایی)، درایو مود، سنسور TPMS و شارژر وایرلس گوشی موبایل مواردی هستند که لیست بلند و بالای آپشن های پاسات را تشکیل می دهند.

لیور دنده پاسات.webp

 

فولکس پاسات در بازار

در بازار این روز های خودرو در ایران، فولکس پاسات رقیبانی مانند هیوندای آزرا، بی ام و 528، لکسوس ES250 و لکسوس GS250 را مقابل خود می بیند. پاسات به مالک خود کیفیت ساخت بسیار بالا، استهلاک کم، شتاب گیری عالی و آپشن های بی انتها ارائه می کند. در مقابل، بی ام و 528 شتاب گیری و هندلینگ کاملا بهتری از پاسات دارد و لکسوس GS نیز خودرویی بسیار لوکس تر و با کیفیت تر از پاسات نشان می دهد.

 

خدمات پس از فروش هر دوی آن ها نیز از پاسات بهتر است. پاسات نیز خود کیفیت ساخت بالاتری از آزرا دارد و در زمینه قدرت موتور نیز مجالی برای خودنمایی به آزرا و نماینده های لکسوس نمی دهد. در مجموع می توان گفت که اگر به دنبال قوای فنی بی نقص هستید 528 انتخاب مناسب شما است و لکسوس GS نیز کیفیت ساخت و لوکسی بی همتایی را به شما ارائه می دهد. آزرا نیز بسیار پر آپشن است اما اگر به دنبال معجون بی نقصی هستید که تمام این موارد را تا حد مطلوبی در خود پوشش داده باشد؛ خودرویی بهتر از فولکس پاسات برای خریدن پیدا نخواهید کرد.

 

ساعت پاسات.webp

گالری فولکس واگن پاسات 1800 توربو 2015-2022

نظرات کاربران
  • سینا 22 بهمن 1397 ساعت 11:02

    این ماشین واقا از نظر فنی عالیه. به جرأت می‌توان گفت که این ماین از نظر فنی از همه ی رقیب هاش سرتره. حتی تو سایت US CAR NEWSگفته شده کابین این خودرو از بی ام و سری یک کم صداتره!!!تنها ایرادی که ازش میشه گرفت اینه که چهرش زیاد عامه پسند نیست وظاهر اپتیما و تالیسمان بیشتر عامه پسندند. خدمات پس از فروش ماموت خودرو به خوبی کرمان موتور و نگین خودرو نیست. اگه یه ماشینی میخواین که چندین سال کار کنه وحتی آخ هم نگه این ماشین و تویوتا کمری خودرو ی خوبی هستند.ولی اگه ماشینی زیبا با شتاب بالا و دسترسی آسان به قطعات رو میخواین بی شک تالیسمان رو انتخاب کنید. همچنین تالیسمان از بازار دست دوم بهتری نسبت به پاسات برخورداره.

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده آلمان
  • نام خودرو فولکس واگن پاسات 1800 توربو 2015-2022
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ماموت خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل D Segment
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 235/40R18
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 235/40R18

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1800 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش مستقیم
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 180 اسب بخار در دور 5200 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 250 نیوتن متر در 1250 تا 5000 دور بر دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 100 اسب بخار بر لیتر
  • روغن مناسب برای خودرو 5w40 VW 502.00
  • روغن مناسب برای خودرو 2 5w40 VW 505.00
  • روغن مناسب برای خودرو 3 5w30 VW 502.00

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه
  • تعداد دنده (جلو) 7
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز چهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ (ABS چهار کاناله)
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق سیستم تعلیق پیشرفته مستقل
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب اتصال چندگانه
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان برقی (ESP) تنظیم دستی تلسکوپی و ارتفاع

عملکرد اتومبیل

  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 7.9 ثانیه
  • مصرف سوخت ترکیبی 5.8 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 6
  • ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 5

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 5سال یا 150000 کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) راننده / سرنشین جلو / جانبی برای جلو و عقب / پرده ای / زانوی راننده مجموعا 9 عدد
  • سیستم های پایداری و کمک راننده دارای دوربین 360 درجه / دارای سیستم کمکی پارک به همراه سنسورکنترل فاصله / دارای سیستم کنترل پایداری ESP همراه با سیستم trailer stabilization
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی دارای سیستم ایموبلایزر / ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید KeyLessStarter / سیستم ایموبلایزر به همراه مانیتورینگ فضای داخل
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری دارای Trailer Hitch با قابلیت تا شوندگی به صورت الکتریکی
  • نوع غربیلک 3 شاخه دارای روکش چرمی + دکمه های سیستم صوتی بر روی فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع دارای سیستم تهویه اتومایک 3 منطقه ای / دارای فیلتر ضد آلرژی
  • سیستم صوتی و تصویری مجهز به درگاه AUX و USB
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای سیستم مولتی مدیا ی پیشرفته / دارای سیستم نمایش اطلاعات بر روی شیشه ی جلو HeadUpDisplay / دارای مانیتور 9.2 اینچی / تلفن همراه
  • سیستم صندلیهای جلو صندلی های اسپرت / روکش چرمی / دارای گرمکن / صندلی های برقی 12 حالته با حافظه / دارای ماساژور صندلی راننده / دارای کمربند های پیش کشنده برای سرنشینان جلو
  • سیستم صندلیهای عقب دارای استراحت گاه برای دست + جالیوانی / دارای روکش چرمی / دارای گرمکن / دارای کمربند های پیش کشنده برای سرنشینان عقب
  • سیستم آیینه ها آینه های جانبی برقی دارای گرمکن و حافظه / تاشوی برقی / دارای راهنمای روی آینه
  • سیستم شیشه ها شیشه های سولار و دودی
  • سیستم های سقف سقف شیشه ای پاناروما
  • سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو LED با قابلیت تطبیق اتوماتیک با جاده / دارای چراغ روز (Daylight)
  • سنسورهای پیش فعال سنسور نمایشگر باد لاستیک / گرمکن اتوماتیک نازل آب پاش شیشه های جلو
  • سیستم های کمک رانندگی کروزکنترل / درایومود / اتوهلد / سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • سینا سینا (22 بهمن 1397 ساعت 11:02)

    این ماشین واقا از نظر فنی عالیه. به جرأت می‌توان گفت که این ماین از نظر فنی از همه ی رقیب هاش سرتره. حتی تو سایت US CAR NEWSگفته شده کابین این خودرو از بی ام و سری یک کم صداتره!!!تنها ایرادی که ازش میشه گرفت اینه که چهرش زیاد عامه پسند نیست وظاهر اپتیما و تالیسمان بیشتر عامه پسندند.
    خدمات پس از فروش ماموت خودرو به خوبی کرمان موتور و نگین خودرو نیست.
    اگه یه ماشینی میخواین که چندین سال کار کنه وحتی آخ هم نگه این ماشین و تویوتا کمری خودرو ی خوبی هستند.ولی اگه ماشینی زیبا با شتاب بالا و دسترسی آسان به قطعات رو میخواین بی شک تالیسمان رو انتخاب کنید.
    همچنین تالیسمان از بازار دست دوم بهتری نسبت به پاسات برخورداره.

خودروهای هم رده