کی ام سی A5 1398-1403

SWMKMC
کشور
چین چین
شرکت خدمات دهنده
کرمان موتور
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
1,565,000,000 (تومان)
قیمت بازار
1,850,000,000 (تومان)
مشخصات فنی کی ام سی A5
180 KM/H
حداکثر سرعت
ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
کراس اور
حجم موتور
1498 سی سی
نوع موتور
بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی
9.6 لیتر در 100 کیلومتر لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
ابعاد4670x1855x1740
وزن1620 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو225/R18
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب225/60R18
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)155 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)220 نیوتن متر در 2000 - 4200 دور بر دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)103.4 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک54 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمز4 چرخ دیسکی ضد لغزش ABS
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی خنک شونده
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیقمستقل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبفنری با پنج نقطه اتصال
کمک فنرهای جلوروغنی
کمک فنرهای عقبروغنی
نوع سیستم فرمانبرقی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت180 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
امکانات رفاهی کی ام سی A5
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )مجموعا 6 عدد؛ راننده، سرنشین، جانبی، پرده ای
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم تقسیم الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، ترمز کمکی
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید Keyless
نوع غربیلکفرمان تلسکوپی با روکش برقی غربیلک، دارای کلید های کنترل سیستم مولتی مدیا
سیستمهای تهویه مطبوعاتوماتیک، دارای دریچه سرنشینان عقب
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی Hi-Fi با 9 بلندگو
سیستمهای مولتی مدیاصفحه نمایش 10 اینچی، بلوتوث، شارژر بی سیم موبایل، درگاه USB برای ردیف جلو و عقب
سیستم صندلیهای جلوروکش چرمی صندلی ها، صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در 6 جهت دارای سردکن و گرمکن، جالیوانی ردیف جلو مجهز به گرمکن و سرد کن
سیستم صندلیهای عقبقابلیت نصب صندلی کودک ISOFIX، ردیف صندلی تاشو
سیستم آیینه هاآیینه های جانبی با تنظیم و تاشوی برقی، گرمکن آیینه های جانبی
سیستم شیشه هاشیشه های جلو و عقب برقی، دارای پاور ویندوز
سیستم های سقفسقف پاناروما
سیستم روشنایی جلوچراغ های جلو LED، دارای چراغ روز Daylight، سنسور نور، چراغ نقطه کور (Cornering Light)، چراغ بدرقه
سنسورهای پیش فعالفلاشر اتوماتیک در کاهش شدید سرعت، هشدار باز بودن درب ها، اخطار تمام شدن لنت ترمز و باز بودن درب ها و آزاد نبودن ترمز دستی و فراموشی کلید، قفل خودکار درب ها، سیستم کنترل فشار باد تایر ها، سیستم ضبط اطلاعات رانندگی
سیستم های کمک رانندگیترمز پارک برقی ESP، حالت اسپرت رانندگی، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC، دوربین دید عقب، دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، سیستم اخطار تصادف از جلو، رادار بین خطوط، کروز کنترل
8 دقیقه


SWM G01F نسخه‌ای اسپرت نسبت به G01 محسوب می شود که همزمان با نسخه ساده به بازار ایران عرضه شد. این خودرو تنها از نظر ظاهری نسبت به نسخه معمولی متفاوت است و از نظر مشخصات فنی و امکانات رفاهی و ایمنی تفاوتی با تیپ ساده آن ندارد. اما همین تفاوت در طراحی ظاهری باعث شده تا G01F گران تر از تیپ معمولی به فروش برسد. تفاوت ظاهری SWM G01 با نمونه معمولی نیز تنها به اضافه شدن قطعات کیت بدنه به آن خلاصه می شود. در اصل می توان این توصیف را برای این دو خودرو بیان کرد که یک روح در دو بدن!

 
 

طراحی ظاهری

در نمای جلوی این خودروی کراس اور شرکت SWM شاهد یک چهره خشن و اخم کرده هستیم که مورد پسند جوانان واقع می شود. چراغ های جلو همان طراحی ذوزنقه‌ای شکل را به همراه گرافیک داخلی مناسب دارند. جلو پنجره خودرو به دو قسمت تبدیل شده و بخشی که چسبیده به چراغ های جلو است کشیده و نازک طراحی شده و دورتادور آن نیز با خطوط مشکی رنگ تزئین شده است. بخش دیگر روی سپر بزرگ خودرو قرار گرفته و طراحی بسیار بزرگ و مشبکی دارد که کمی شبیه به محصولات لکسوس به نظر می رسد. دو طرف سپر نیز دو هواکش کشیده تعبیه شده که با یک المان قرمز رنگ شبیه به حرف F انگلیسی تزیین شده است.

 

SWM G01F.jpeg

 

بخش جانبی خودرو نسبت به تیپ معمولی تفاوت آنچنانی پیدا نکرده و تنها رکاب درب ها طراحی متفاوتی دارد و به صورت دو تکه تبدیل شده است. باقی موارد ثابت مانده است اما انتظار می رفت طراحی رینگ ها نسبت به تیپ دیگر متفاوت باشد.

 

نمای سه رخ جلو swm g01f.jpeg

 

در بخش عقب G01F نیز مانند نمای جلوی کاملا یک ظاهر اسپرت و تهاجمی دارد. طراحی چراغ های اصلی تفاوتی با تیپ معمولی پیدا نکرده و همان طراحی تند و تیز و نازک را دارند و توسط یک خط کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند. برآمدگی روی درب صندوق در این تیپ یعنی تیپ F بیشتر شده که نشان از اسپرت شدن خودرو دارد. بیشترین تغییرات این بخش مربوط به سپر خودرو می شود. یک دیفیوزر بزرگ با تزئینات خطوط عمودی و دو خروجی اگزوز دایره‌ای برای این خودروی کراس اور اسپرت در نظر گرفته شده که وسط آن نیز یک چراغ مه شکن عمودی کشیده قرار گرفته است. دو قاب مصنوعی خروجی هوا نیز در دو طرف سپر به صورت نازک با طراحی F مشابه به بخش جلو طراحی شده‌اند.

به طور کل SWM G01F را می توان جوان ورزشکاری توصیف کرد که سالها در رشته پاورلیفتینگ فعالیت کرده و تنها برای عکس یادگاری کفش های کودکی خود را پوشیده است، این موضوع به دلیل سایز کوچک چرخ های خودرو نسبت به حجم های اغراق شده قطعات بدنه آن و همچنین عرض کم محور های آن نسبت به ابعاد بدنه به شکل آزار دهنده ای جلب توجه می کند.

 فضای کابین

در بخش کابین نیز به غیر از استفاده از طرح فیبر کربن در بعضی قطعات داشبورد و کنسول وسط تغییر دیگری نسبت به تیپ معمولی این خودرو رخ نداده است. کابین خودرو همانطور که در صفحه مدل این خودرو اشاره شد طراحی بروز و فضای مناسبی برای سرنشینان دارد.G01F به امکاناتی نظیر چراغ های LED، دیلایت، آینه‌های تاشونده بغل با تنظیمات برقی و گرمکن، چراغ راهنما با حالت متحرک، سینی محافظ موتور، تودوزی چرمی، روکش چرمی فرمان با دکمه‌های کنترلی، سقف پانورامیک، سیستم تشخیص مانع، تهویه اتوماتیک به علاوه دریچه برای صندلی‌های ردیف عقب، صندلی راننده مجهز به گرمکن و سردکن و تنظیمات برقی شش جهته، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم ضبط اطلاعات رانندگی، جا لیوانی مجهز به گرمکن و سردکن، کروز کنترل هوشمند، کنترل توقف در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، سنسورهای عقب و جلو، رادارهای نقطه کور، تغییر مسیر و هشدار تصادف از جلو، ترمز اضطراری، ترمز پارک برقی، ABS و EBD، فرمان حساس به سرعت، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، سیستم صوتی با 9 اسپیکر، دوربین‌های عقب و ۳۶۰ درجه و جانبی، بلوتوث، USB و شش عدد کیسه هوا مجهز شده است.

 

کابینswm g01f.jpeg

 

مشخصات فنی SWM G01

خودروی SWM G01F از نظر مشخصات فنی تفاوتی با تیپ ساده خود ندارد. قلب تپنده این کراس اور چینی پیشرانه‌ای 1/5 لیتری است که از فناوری توربو شارژ بهره می برد و توانایی تولید 155 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور را دارد. جعبه دنده این خودرو از نوع 6 سرعته اتوماتیک است که لذت رانندگی بهتری نسبت به جعبه دنده های CVT دارد و همچنین استهلاک کمتری نیز نسبت به جعبه دنده های دوکلاچه دارد. مانند اکثر کراس اورهای خصوصا چینی در بازار کشور، SWM G01F نیز دیفرانسیل جلو می باشد و در این خودرو خبری از سیستم های دو دیفرانسیل نیست. از این نظر نباید با این خودرو به جاده های صعب العبور رفت. 

سیستم تعلیق این خودرو در چرخ های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ های عقب از نوع مولتی لینک می باشد که در مجموع سواری و نرمی قابل قبولی را برای این خودرو به ارمغان آورده است. شتاب 0 تا 100 G01F حدود 12/7 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 9/6 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. 

 

لیور دنده wm g01f.jpeg

 

قیمت و رقبا

همانطور که در ابتدای معرفی اشاره کردیم G01F توسط شرکت سیف خودرو پس از عرضه تیپ معمولی یعنی G01 به بازار خودروی کشور عرضه شد. از نکات مثبت این خودرو می توان به ظاهر اسپرت و جوان پسند همچنین امکانات رفاهی قابل قبول اشاره کرد اما از طرفی نکات منفی نظیر عرضه محدود و خدمات پس از فروش بسیار ضعیف همچنین نبود قطعات یدکی و بازار دست دوم نامناسب همگی مانع موفقیت این خودرو در مقابل رقبایش شدند. رقبای SWM G01F خودروهایی نظیر چری تیگو 7، بهمن دیگنیتی و جک S5 مس باشند که حداقل همگی آنها از نظر خدمات پس از فروش و بازار دست دوم وضعیت کاملا بهتری از این خودرو دارند.  قیمت انواع تیپ های آن را در صفحه قیمت SWM G01F قابل مشاهده است.

نظرات کاربران
علیرضا سمع اله
علیرضا سمع اله
19 مرداد 1401
باسلام چطوری میتونم ی نسخه کامل از کاتالوگ و کارایی کلیدها و اپلیکیشن‌ها و همچنین اخطارهایی که میده رو دریافت کنم اگه هزینه ای هم داشته باشه مشکلی نیست ، لطفا ر