1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. چری
  4. آریزو 5
  5. توربو جدید (1395-1403)

آریزو 5 توربو جدید IE

Chery Arrizo 5 New Turbo 1395-1403

تیپ ها
  • توقف تولید
  • ناموجود
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1499 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
6.9 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

مزایا

  • ارزش پرداختی بالاتر از رقبا
  • قوای حرکتی مناسب
  • فضای کابین و صندوق عقب جادار

معایب

  • تعلیق عقب غیر مستقل
  • کمبود برخی آپشن های رفاهی

معرفی خودروآریزو 5 توربو جدید IE

چری آریزو 5، یک خودروی سدان کوچک (سگمنت C) ساخت کمپانی چری کشور چین است که برای اولین بار در سال 2016 رونمایی شد. این خودرو خیلی زود سر از ایران درآورد و توسط شرکت مدیران خودرو به عنوان نمایندگی رسمی چری عرضه شد. مدیران خودرو ابتدا نسخه تنفس طبیعی آریزو 5 را به بازار عرضه کرد و سپس اقدام به فروش نسخه توربو این خودرو کرد. سپس با گذشت چند سال از فروش آریزو 5، مدیران خودرو در سال 1401 اقدام به معرفی فیس لیفتی از این خودرو کرد که با نام های آریزو 5 جدید، آریزو 5 توربو جدید یا آریزو 5 IE شناخته می شود. نکته دیگر درباره این خودرو این است که به علت سیاست های جدید کمپانی چینی برای بازار ایران، این خودرو دیگر با برند چری عرضه نمی شود و مدیران خودرو آن را مزین به لوگو های MVM کرده است.

آریزو 5 توربو جدید نسبت به نسخه های قبلی تغییرات ظاهری اندکی داشته و تفاوت های اصلی آن در تغییر دکوراسیون کامل کابین و بهره مندی از گیربکسی جدید و هوشمندتر خلاصه می شوند.

 

3.webp

 

مشخصات فنی آریزو 5 جدید توربو

آریزو 5 جدید از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی MPi بهره می برد که توانایی تولید 145 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 210 نیوتن متر گشتاور از 1750 تا 4000 دور در دقیقه را دارد. این توان تولیدی توسط موتور محبوب چری اکنون از طریق یک گیربکس CVT جدید که 9 دنده مجازی دارد به چرخ های جلو منتقل می شوند تا آریزو 5 توربو جدید بتواند شتاب 0 تا 100 را طی 9.5 ثانیه طی کند.

چری آریزو 5 توربو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در محور جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در محور عقب از نوع دیسکی بوده و به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی اضطراری BA نیز مجهزند.

آریزو 5 جدید از نظر مصرف سوخت نیز خودرویی اقتصادی است؛ با وجود وزن سنگین 1410 کیلوگرمی، مصرف سوخت اعلامی آریزو 5 IE تنها 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی است. همچنین این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 5 نیز پیروی می کند.

 

6.webp

 

ایمنی آریزو 5 جدید توربو

آریزو 5 جدید توربو به 6 ایربگ برای سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای مجهز است. همچنین این خودرو در سال 2016 با شرکت در تست های تصادف موسسه C-NCAP موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از این موسسه شده و خودرویی ایمن در حوادث رانندگی به شمار می رود. همچنین وجود سیستم های کمک رانندگی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کنترل کشش TCS در این خودرو نیز به افزایش ایمنی ضمن رانندگی با آریزو 5 جدید کمک شایانی می کنند.

 

1.webp

 

امکانات رفاهی آریزو 5 جدید توربو

آریزو 5 توربو جدید در زمینه امکانات رفاهی خودرویی متوسط به شمار می رود؛ مدیران خودرو برای سدان جدید خود آپشن هایی نظیر شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی تاشونده برقی گرمکن دار، سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، کروز کنترل، سنسور نور، سیستم مولتی مدیا با صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، فرمان برقی با کلید های کنترل سیستم صوتی، درایو مود 2 حالته (ECO / SPORT)، دوربین دنده عقب، ترمز پارک برقی و اتوهلد را در نظر گرفته است.

با این حال، جای امکاناتی نظیر صندلی برقی، گرمکن صندلی و سنسور باران در این خودرو خالی است و مدیران خودرو برای افزایش فروش آریزو 6 پرو، اقدام به حذف موارد از روی آریزو 5 IE کرده است.

 

9.webp

 

طراحی ظاهری آریزو 5 جدید توربو

همانطور که در ابتدای صفحه گفته شد، آریزو 5 جدید یک فیس لیفت مینور از چری آریزو 5 است؛ به این معنی که فرم کلی خودرو حفظ شده و تنها تغییراتی جزئی در ظاهر خودرو اتفاق افتاده که باعث شده آریزو 5 جدید زیبا تر و مدرن تر به نظر برسد.

در نمای جلو مدیران خودرو از یک جلوپنجره کهکشانی استفاده کرده که در واقع تبدیل به امضای محصولات چری در ایران شده است. شبکه ورودی هوای سپر نیز از نوع لانه زنبوری به شبکه خطی تغییر کرده است.

 

8.webp

 

در نمای کناری تنها تغییر مربوط به رینگ های 5 پره جدید 17 اینچی است. کالیپر های قرمز رنگ قرار گرفته در پشت این رینگ ها نیز به زیبایی رخ جانبی آریزو  جدید افزوده اند و فرمی اسپرت تر به این خودرو داده اند.

 

4.webp

 

نمای پشتی خودرو اما هیچ تغییری به خود ندیده و تنها چیز متفاوتی که در عقب آریزو 5 توربو جدید دیده می شود، بج MVM به جای چری است.

 

کابین و فضای داخلی آریزو 5 جدید توربو

کابین آریزو 5 توربو جدید جایی است که بیشترین تغییرات خودرو در آن دیده می شود؛ چری برای محصول خود از داشبورد جدیدی استفاده کرده که شباهت بسیار زیادی به داشبورد آریزو 6 دارد. در نمای مقابل راننده یک فرمان 33 شاخه با لوگوی MVM قرار گرفته که D کات هم نیست. پشت سر آن صفحه کیلومتری از نوع آنالوگ قرار دارد که به زیبایی بصری کابین کمک شایانی کرده است. (امان از صفحه کیلومتر های دیجیتال!) بخش میانی داشبورد شاهد حضور یک مانیتور 8 اینچی تاچ برای استفاده از سیستم مولتی مدیا است. کنسول میانی نیز میزبان یک پنل تاچ برای سیستم مطبوع است. کمی پایین تر نیز کلید های داریو مود، ترمز پارک برقی و اتوهلد در اطراف دسته دنده قرار گرفته اند.

کابین آریزو 5 جدید پر از چرم دوزی در قسمت های مختلف است که کیفیت مناسبی نیز دارند. فضای سر و پا نیز در هر دو ردیف این خودرو کاملا مناسب و کاربردی است.

 

5.webp

 

آریزو 5 جدید توربو در بازار؛ قیمت و رقبا

در بازار امروز، آریزو 5 توربو جدید رقیب خاصی در رنج قیمتی خود ندارد و تمامی سدان های چینی صفر کیلومتر موجود در بازار مانند KMC J7 و رسپکت پرایم در بازه قیمتی بالاتری قرار دارند و باید با فونیکس آریزو 6 پرو رقابت کنند.

آریزو 5 جدید با قیمتی بسیار کمتر از آریزو 6 پرو، همان مشخصات فنی و سواری را با زرق و برق و آپشن های کمتر ارائه می دهد و به همین علت، ارزش خرید بسیار بالایی در بازار دارد. البته به این شرط به شما ذاتا طرفدار خودرو های پر زرق و برق و فول آپشن نباشید و کارایی و ارزش خرید را به این موارد ترجیح بدهید.

 

7.webp

گالری آریزو 5 توربو جدید IE

سوالات متداول

آریزو 5 توربو جدید از یک موتور 1.5 لیتری با 145 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. گیربکس این خودرو از نوع CVT بوده و شتاب صفر تا صد آن 9.5 ثانیه است.
تفاوت این دو خودرو در جلوپنجره و رینگ های جدید، داشبورد جدید و گیربکس CVT جدید 9 سرعته است.
بله، این خودرو به علت داشتن مشخصات فنی یکسان با آریزو 6 پرو و قیمت بسیار پایین تر، ارزش خرید بالایی در بازار دارد.
نظرات کاربران
  • مهدي صالحي 27 خرداد 1402 ساعت 08:37

    سلاااام و عرض ادب من برای پاییز 1402 اسمم برای این ماشین دراومد الان این مدلی که تو مرحله دوم یکپارچه زده جدیدترین مدلشه؟... دقیقا کدوم مدلش میشه؟

  • مهدی 27 خرداد 1402 ساعت 01:22

    سلام فرق ie با ie fl چیه؟

  • حسن کهریزی 26 خرداد 1402 ساعت 16:41

    سلام عرض ادب در قرعه کشی مدل آریزو ۵ توربو IE FL در آمده یعنی همون مدل اسپرت هست که جدیده یا فرق داره

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو آریزو 5 توربو جدید IE
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده مدیران خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل B Segment
  • وزن 1410 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 205/50R17
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 205/50R17

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1499 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 145 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 210 نیوتن متر از 1750 تا 4000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 98 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 48 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 5w40 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 2 5w30 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 3 5w40 SN

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
  • تعداد دنده (جلو) 9
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی اضطراری BA
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون با فنر پیچشی و میله ی نگه دارنده و ضد لغزش
  • تعلیق عقب نیمه مستقل میله پیچشی
  • نوع سیستم فرمان برقی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 9.8 ثانیه
  • مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 5 سال یا 150 هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) راننده / سرنشین جلو / پرده ای مجموعا 6 عدد
  • سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم کنترل پایداری ESP ساخت بوش، مجهز به کنترل کشش TCS، ترمز کمکی EBA و کنترل حرکت در سراشیبی HAC
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی دارای سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، قفل مرکزی با ریموت
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری فرمان کمکی برقی حساس به سرعت
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان دارای روکش چرمی، مجهز به کلید های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی
  • سیستم صوتی و تصویری سیستم صوتی با قابلیت پخش SD , MP3 و رادیو به همراه 6 عدد بلندگو و ورودی های USB , iPod
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای مانیتور چند منظوره 8 اینچی لمسی / دارای قابلیت اشتراک گذاری صفحه نمایش صفحه موبایل بر روی مانیتور خودرو
  • سیستم صندلیهای جلو تنظیم صندلی راننده در 6 جهت و کمک راننده در 4 جهت / دارای روکش چرمی
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرم، قابلیت جمع شدن صندلی عقب و دسترسی به صندوق
  • سیستم آیینه ها آینه های جانبی برقی دارای گرمکن / دارای راهنمای روی آینه
  • سیستم شیشه ها شیشه بالابر جلو و عقب برقی درای پاور ویندوز/ قفل کودک
  • سیستم های سقف دارای سانروف برقی
  • سیستم روشنایی جلو دارای چراغ روشنایی در روز، خاموش شدن خودکار چراغ ها در صورت فراموشی،
  • سیستم روشنایی عقب چراغ های ال ای دی ترمز / دارای مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سنسور پارک عقب، سیستم نمایش فشار باد تایرها
  • سیستم های کمک رانندگی دارای ترمز پارک برقی، اتوهلد، کامپیوتر سفری / کروز کنترل / سنسور عقب / خطوط کمکی پارک حساس به فرمان / دارای حالت رانندگی ECO
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • مهدي صالحي مهدي صالحي (27 خرداد 1402 ساعت 08:37)

    سلاااام و عرض ادب
    من برای پاییز 1402 اسمم برای این ماشین دراومد
    الان این مدلی که تو مرحله دوم یکپارچه زده جدیدترین مدلشه؟... دقیقا کدوم مدلش میشه؟

    علیرضا میرهادی علیرضا میرهادی (27 خرداد 1402 ساعت 10:10)

    سلام آقای صالحی
    آریزو 5 IE FL همون آریزو 5 اسپرته
    از طریق این لینک می تونید مشخصاتش رو ببینید.
    https://car.ir/882-chery-arrizo-5-sport-1395-1402

  • مهدی مهدی (27 خرداد 1402 ساعت 01:22)

    سلام فرق ie با ie fl چیه؟

    علیرضا میرهادی علیرضا میرهادی (27 خرداد 1402 ساعت 10:11)

    سلام مهدی جان
    آریزو 5 IE FL همون آریزو 5 اسپرته
    از طریق این لینک می تونید مشخصاتش رو ببینید.
    https://car.ir/882-chery-arrizo-5-sport-1395-1402

    Mehdi Mehdi (5 تیر 1402 ساعت 10:03)

    سلام و ارادت، IE fl با اسپورت فرق میکنه، تو طرح یکپارچه دوم قراره ie fl عرضه بشه

  • حسن کهریزی حسن کهریزی (26 خرداد 1402 ساعت 16:41)

    سلام عرض ادب
    در قرعه کشی مدل آریزو ۵ توربو IE FL در آمده یعنی همون مدل اسپرت هست که جدیده یا فرق داره

    علیرضا میرهادی علیرضا میرهادی (27 خرداد 1402 ساعت 10:11)

    سلام آقای کهریزی
    آریزو 5 IE FL همون آریزو 5 اسپرته
    از طریق این لینک می تونید مشخصاتش رو ببینید.
    https://car.ir/882-chery-arrizo-5-sport-1395-1402

  • حسین علیزاده حسین علیزاده (25 خرداد 1402 ساعت 20:37)

    سلام وقتتون بخیر
    من تو قرعه کشی Arrizo 5 turbo IE FL برنده شدم
    این مدل اتوماتیک هست یا نه ؟

    علیرضا میرهادی علیرضا میرهادی (26 خرداد 1402 ساعت 10:33)

    بله قربان اتوماتیکه با گیربکس CVT

  • جاوید جاوید (1 اردیبهشت 1402 ساعت 00:16)

    توضیحات کاملی بود. از نظر بنده با توجه به قیمتش ارزش خرید خوبی داره

  • عزيز توروس عزيز توروس (13 اسفند 1401 ساعت 22:56)

    لطفا راجع به گير بكس cvtاريرو توضيح بيشتري بدين جون ميگن نياز به تعميرات دوره اي و هزينه بالايي داره مثل گيربكس at نيست و كلا اذيتهاي خاص خودش را داره من ميخواستم بگيرم بيشتر بخاطر بازار بي رونقش و گيربكس منصرف شدم اگر توضيح بفرماييد ممنون ميشم

    علیرضا میرهادی علیرضا میرهادی (14 اسفند 1401 ساعت 12:17)

    سلام، گیربکس های CVT قدیمی مثل نمونه هایی که روی نیسان مورانو و ماشین های اون دوره نصب بود استهلاک زیادی داشتن و زودتر از گیربکس های AT احتیاج به تعمیر پیدا می کردن. علاوه بر اون، کندی زیاد تو شروع حرکت و زوزه موقع داغ شدن هم از ایرادات دیگه CVT های قدیمی بود.
    اما تو نسل جدید گیربکس های CVT که الان روی ماشین های جدید استفاده می‌شه (از جمله همین آریزو 5 توربو)، دیگه خبری از مشکلات قدیمی نیست و علاوه بر رفع مشکلات قبلی مثل زوزه و کندی شروع حرکت، استهلاک گیربکس های CVT هم پایین اومده و در صورتی که تعویض روغن گیربکس رو به موقع انجام بدید مشکل خاصی تا کیلومتر های بالا براش بوجود نمیاد.
    توصیه می‌کنم برای آشنایی بیشتر با گیربکس CVT و نحوه عملکردش این مقاله رو هم بخونید.
    https://car.ir/articles/23757-what-is-a-cvt-gearbox

  • علی رستمی علی رستمی (12 آبان 1401 ساعت 21:01)

    با سلام
    سیستم کولر آریزو ۵ جدید برقی می باشد یا مکانیکی؟

    امیرعطا فکری امیرعطا فکری (14 آبان 1401 ساعت 09:44)

    برقی هست...

  • هادی میرجلیلی هادی میرجلیلی (6 آبان 1401 ساعت 07:32)

    شتاب سرعتش فوق العاده هست حتی روی حالت اکونومیک
    فرمان پذیری فوق العاده بالایی داره
    اتاق اصلا صدای موتور نمیاد و احساس نمیکنی ماشین روشنه
    توی سرعتش 180-190 تا رفتم باهاش انگار داری 40 تا میری
    بسیار نرم و پرشتاب و وحشی هست.
    کیفیت صدای خوبی داره سیستمش
    طراحی داخلیش هم که عالیه.
    ایمنیش هم که عالیه اگه درب راننده یا کمر بند بسته نباشه به هیچ وجه حرکت نمیکنه
    دوربین دنده عقب خوبی هم داره.
    سوختش هم نسبت به اتومات بودنش خوبه.
    به نظر من چرخش میرزه به ماشین های ایرانی

  • محسن محسن (16 اردیبهشت 1401 ساعت 23:58)

    سیستم صوتی با اریزو ۶ یکی شده؟ امپلی فایر داره؟ به علاوه ۶ بلندگو؟

  • احمد وکیلی احمد وکیلی (15 اردیبهشت 1401 ساعت 17:43)

    سلام ، چند سوال دارم
    ۱-آیا فقط بنزین سوپر باید در آریزو5 توربو جدید ریخت با توجه به اینکه بنزین یورو۴ هم اکتان مناسب را ندارد.
    ۲-اگر قرار باشه فقط بنزین سوپر استفاده شود برای سفر با مشکل مواجه خواهیم شد زیرا اکثر جایگاهها سوپر ندارند.

    پارسا پارسا (14 مهر 1401 ساعت 20:12)

    هر ماه یه باک یوپر بسته

  • جواد جواد (22 آذر 1400 ساعت 11:14)

    سلام
    آیا واقعا کولرش اتوماته؟ یا اینکه لمسی هست؟ در مورد اتومات بودن کولر تو سایت های مختلف نظرات مختلف داده شده.
    ممنون

خودروهای هم رده