KMC J7 یا همان جک J7، جدید ترین خودروی کرمان موتور است که در تابستان سال 1401 معرفی شده و به بازار عرضه می شود. این خودرو که نام اصلی آن JAC Sehol A5 Plus است یک خودروی سدان سگمنت C شهری ساخت کمپانی JAC کشور چین است. جک سهول A5 پلاس ابتدا در سال 2021 در نمایشگاه خودروی شانگهای به بازار معرفی شد. یک سال بعد این خودرو توسط کرمان موتور، نمایندگی جک در ایران به بازار داخل کشور آمد اما این بار با برند KMC و نام J7. در حال حاضر کی ام سی کی 7 در کنار فونیکس آریزو 6 پرو و بهمن ریسپکت جدید ترین سدان های بازار ایران هستند.
ویدیوی معرفی جک J7 کرمان خودرو (KMC J7)
مشخصات فنی KMC J7
J7 از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو GDi بهره می برد که توانایی تولید 172 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 280 نیوتن متر گشتاور از 1800 تا 3500 دور در دقیقه را دارد. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT به چرخ های جلو منتقل شده و طبق اعلام کمپانی سازنده موجب می شود تا KMC J7 طی 8 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین قابل ذکر است که موتور و گیربکس این خودرو دقیقا با جک S5 نیوفیس و KMC k7 مشترک است.
کی ام سی j7 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی بوده که به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی هیدرولیکی HBA و ترمز کمکی اضطراری BOS نیز مجهز اند.
مصرف سوخت اعلامی J7 عدد 6.98 لیتر بنزین برای هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی است. عددی که برای یک خودروی 1485 کیلوگرمی با ظرفیت باک 55 لیتر کاملا مناسب تلقی می شود. (هرچند که JAC سابقه طولانی در اطلاعات غلط دادن درباره مصرف سوخت خودرو های خود دارد!)
امکانات ایمنی و رفاهی
با وجود جستجو های فراوان، متاسفانه موفق به یافتن هیچ اطلاعات خاصی درباره ایمنی و تست تصادف kmc J7 نشدیم. اما ویدیویی از تست تصادف نسل قبلی این خودرو (JAC Jiayue A5) وجود دارد که نشان دهنده ایمنی نگران کننده آن در تصادفات است. البته ممکن است ایمنی این خودرو در مدل جدید بهتر شده باشد اما همچنان وجود نداشتن تست تصادف معتبر، باعث بوجود آمدن شبهه های زیادی در مورد آن می شود.
البته KMC J7 در ایران به 6 ایربگ راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده ای مجهز شده و همچنین تعدادی سیستم ایمنی نظیر سیستم کنترل پایداری ESC، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم کمک حرکت در سربالایی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده اند تا مقداری از این نگرانی بکاهند.
این سدان جدید کرمان موتور از نظر امکانات رفاهی خودروی نسبتا کاملی بوده و آپشن های مناسبی را در اختیار مصرف کنندگان خود قرار می دهد؛ سقف پانوراما، کی لس استارتر، آینه های جانبی تاشونده برقی گرمکن دار، سنسور نور، سنسور باران، چراغ بدرقه و خوش آمد گویی، چراغ های جلو و عقب LED، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی های جلو، کول باکس، درایو مود، صفحه کیلومتر دیجیتالی 7 اینچی، سیستم مالتی مدیا با 8 بلندگو، نمایشگر 10.4 اینچی و کلید های کنترلی از روی فرمان، کروز کنترل، شارژر وایرلس موبایل، صندوق عقب برقی، فرمان برقی با قابلیت تنظیم در 3 حالت کامفورت - استاندارد - اسپرت، نورپردازی داخل کابین با قابلیت تغییر رنگ، دوربین 360 درجه، ترمز پارک برقی و اتوهلد لیست بلند و بالای امکانات رفاهی جک J7 را تشکیل می دهند.
البته نمونه های فول آپشن این خودرو در بازار چین از امکاناتی مانند رادار نقطه کور، کروز کنترل هوشمند، نوربالای اتوماتیک و سیستم پارک خودکار نیز مجهز است.
طراحی ظاهری و کابین
طراحی ظاهری جک J7 کاملا اسپرت بوده و چهره این خودرو نسبتا جذاب است. چراغ های بسیار باریک و کشیده LED در نمای جلو، جلو پنجره باریک، سپر حجیم و اسپرت و خطوط حجیم روی کاپوت اولین نکاتی هستند که در نمای جلوی KMC J7 جلب توجه می کنند.
نمای کناری این خودرو نیز با رینگ های 18 اینچی و خطوط شانه و گلگیر بسیار تیز مزین شده و در نمای عقب، چراغ عقب های خطی یکپارچه که تا حدودی بیننده را به یاد تارا می اندازند نکته جالب توجهی است. به طور کلی می توان گفت که این سدان چینی طراحی ظاهری خوبی دارد که می تواند برگ برنده ای برای آن در بازار باشد.
جک تلاش کرده تا کابین محصول خود را تا حد امکان مدرن طراحی کند. وجود تبلت بسیار بزرگ در مرکز داشبورد نیز نشانه این موضوع است هر چند که هدف اصلی قرار دادن مانیتور های به این شکل در خودرو های جدید صرفا ارزان سازی طراحی در پوشش مدرنیزه است!
قیمت KMC J7 در بازار
در بازار های جهانی، این سدان جدید جک قیمتی در بازه 480 الی 640 میلیون تومان دارد. این 5 هزار دلار اختلاف قیمت تنها ناشی از اختلاف سطح امکانات رفاهی بوده و هیچ تفاوتی در مشخصات فنی این نسخه ها وجود ندارد. در ایران اما در مراسم رونمایی این خودرو توسط کرمان موتور، محدوده قیمتی جک جی 7 در حدود 1 میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام شد و اکنون پس از گذشت چند ماه، این خودرو به قیمت 1 میلیارد و 385 میلیون تومان در کارخانه به فروش می رسد.
با این تفاسیر، جک J7 احتمالا گران ترین خودروی سدان مونتاژ داخل خواهد بود و به طور کل از محدوده قیمتی چری آریزو 6 پرو و بهمن رسپکت خارج می شود. باید دید که آیا محبوبیت برند جک می تواند این خودرو را در بازار جا بیندازد و یا قیمت گذاری عجیب کرمان موتور موجب خارج شدن ماشین جدید KMC از بازار رقابت می شود.
جک ماشین خوبیه من شش سال گذشته يک جک J7 داشتم یک سال پیش فروختمش ماشین خوبی بود
سلام دف عقبه این ماشین؟
سلام دف عقبه این ماشین؟