1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. سانگ یانگ
  4. تیوولی
  5. توربو اسپشیال (2015-2024)

تیوولی اسپشیال توربو

Ssang Yong Tivoli Turbo Special 2015-2024

تیپ ها
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
کراس اور
1497 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
اتوماتیک تیپ ترونیک
بیشتر

معرفی خودروتیوولی اسپشیال توربو

تیوولی اسپشیال توربو، آخرین تیپ از انواع سانگ یانگ تیوولی است که پس از تیوولی اسپرت، تیوولی الیت، تیوولی آرمور و تیوولی فایتر معرفی شد. تیپ اسپشیال تیوولی در واقع فول آپشن ترین و قوی ترین تیپ این مینی کراس اوور سانگ یانگ در بازار ایران است که توسط رامک خودرو به بازار عرضه می شود. تفاوت اصلی میان نسخه اسپشیال و نسخه فایتر، چراغ های خودرو، سپر جلو و امکانات رفاهی آن ها است.

مشاهده تست شتاب 0 تا 100 تیوولی توربو اسپشیال

 

رخ جلوی تیوولی اسپشیال.webp

 

نمای عقب تیوولی اسپشیال.webp

 

طراحی ظاهری و کابین

تیوولی اسپشیال توربو احتمالا جذاب ترین ظاهر میان تیپ های مختلف این خودرو را دارد که دلیل آن چراغ های جلو LED است که چهره بسیار خاصی به این تیپ از تیوولی بخشیده اند. مه شکن های جلو نیز از نوع LED بوده و هر دو حالت روشن و خاموش این چراغ ها زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. 

 

چراغ تیولی.webp

 

در نمای کناری رینگ های 18 اینچی کاملا مناسب ابعاد خودرو اند اما لاستیک های ساخت کمپانی کویر زیر یک خودروی کره ای مقداری از ذوق و شوق بیننده می کاهد. در نمای عقب نیز گرافیک داخلی متفاوت چراغ ها، تفاوت میان نسخه تنفس طبیعی و توربو را شکل می دهد.

 

نمای کناری تیوولی توربو.webp

 

چراغ عقب تیوولی.webp

 

در کابین تیوولی فیس لیفت همه چیز قابل قبول است. طراحی داشبورد متناسب با طراحی ظاهری خودرو است و کیفیت متریال استفاده شده در کابین نیز هر چند ایده آل نیست اما برای یک خودروی کره ای قابل قبول است. مانیتور بزرگ در کنسول میانی داشبورد، شارژر وایرلس موبایل و غربیلک فرمان بزرگ نکاتی هستند که در کابین تیوولی اسپشیال جلب توجه می کنند.

 

داشبرد تیوولی اسپشیال.webp

 

مشخصات فنی

تیوولی اسپشیال توربو از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو شارژ با سیستم سوخت رسانی GDi بهره می برد که حداکثر 163 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 260 نیوتن متر گشتاور از 1500 تا 4500 دور در دقیقه تولید می کند. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود و تیوولی توربو را طی 8.9 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند.

سانگ یانگ تیوولی اسپشیال توربو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل میله پیچشی استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی بوده و به امکانات جانبی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی هیدرولیکی HBA نیز مجهز اند.

 

موتور تیوولی توربو.webp

 

تیوولی توربو از استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره می برد. مصرف سوخت این خودرو نیز هرچند به طور دقیق اندازه گیری نشده اما اقتصادی و مناسب است. تنها باید به این نکته توجه داشت که به دلیل حساسیت موتورهای توربوشارژ و GDi به کیفیت بنزین، استفاده از بنزین سوپر و یا اکتان بوستر در کنار بنزین معمولی برای این خودرو قویا توصیه می شود.

 

امکانات ایمنی و رفاهی

این خودرو به 6 ایربگ برای راننده، سرنشین جلو، جانبی های جلو و پرده ای مجهز است. تیوولی موفق به کسب 4 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ نیز شده که در مقابل رقبای هم قیمت چینی یک امتیاز مثبت محسوب می شود اما همچنان از رقبای اروپایی مانند پژو 2008 با 5 ستاره ایمنی یورو انکپ، ضعیف تر است. همچنین تیوولی اسپشیال به سیستم های کمک رانندگی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم آنتی رول ARP، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC و رادار نقطه کور نیز مجهز است که باعث ایمن تر شدن تجربه رانندگی با این خودرو می شوند.

 

آپشن های تیوولی.webp

 

امکانات تیوولی جدید.webp

 

در زمینه امکانات رفاهی نیز تیوولی اسپشیال توربو خودروی تقریبا کاملی است که سخت می توان از آن ایراد گرفت. علاوه بر تمام امکانات نسخه فایتر مانند کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش 9 اینچی و کلید های از روی فرمان و 8 بلندگو، کی لس استارتر، گرمکن صندلی های جلو، آینه وسط الکتروکرومیک و آینه های جانبی تاشونده برقی، نسخه اسپشیال به امکانات بیشتری نظیر تنظیم برقی صندلی های جلو، سردکن صندلی های جلو، شارژر موبایل وایرلس و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای نیز مجهز شده است.

 

کنسول تیوولی 1401.webp

 

تجربه رانندگی با تیوولی اسپشیال توربو

هنگام ورود به این کراس اوور جمع و جور، صندلی های چرمی نسبتا راحت، فضای کابین مناسب و تعدد آپشن ها و کلید های موجود در کابین جلب توجه می کند. با فشردن دکمه استارت موتور به نرمی روشن شده و خودرو آماده حرکت می شود. از لحظه شروع حرکت، شتاب قوی خودرو کاملا به چشم می آید. گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک این خودرو نیز عملکرد کاملا نرمی داشته و دنده ها را به خوبی تعویض می کند. به طوری که ما در تست شتاب کارلانچ به عدد 8.9 ثانیه ای برای شتاب صفر تا صد تیوولی توربو رسیدیم.

 

نمای جلوی تیوولی اسپشیال.webp

 

 اما سایر المان های خودرو همخوانی چندانی با شتاب زیاد آن ندارند؛ ابعاد غربیلک فرمان بسیار بزرگ بوده و بیشتر مناسب شاسی بلند های غول پیکری نظیر سانگ یانگ رکستون است نه مینی کراس اور تیوولی! تعلیق خودرو در پستی بلندی های شهر عملکرد قابل قبولی داشته و سواری نرم و بی صدایی را برای سرنشینان فراهم می سازد. اما از سوی دیگر، هندلینگ خودرو توانی برای دفاع از خود نداشته و کاملا ضعیف ظاهر می شود. حتی می توان گفت تیوولی توربو در صورت خاموش بودن سیستم کنترل پایداری می تواند برای رانندگان غیر حرفه ای خطرساز باشد و در اینجا ضعف عدم وجود سیستم چهارچرخ متحرک کاملا ملموس است.

 

تیوولی اسپشیال توربو در بازار

در بازار امروز، تیوولی توربو تنها خودروی صفر کیلومتر مدل روز غیر چینی و قابل تهیه است. البته رقبای دیگری مانند پژو 2008 نیز همچنان به صورت صفر کیلومتر در مدل های 99 پیدا می شوند. سانگ یانگ تیوولی اسپشیال توربو خودرویی کاملا مناسب برای مصارف خانوادگی است که فضای کابین مناسب، شتاب و کشش خوب، آپشن های فراوان و سواری راحتی را در اختیار سرنشینانش قرار می دهد اما به علت هندلینگ ضعیف چندان مناسب رانندگی اسپرت نیست. 

 

تیوولی یا 2008.webp

 

در مقام مقایسه، پژو 2008 به عنوان رقیب مستقیم تیوولی توربو، شتاب کاملا بهتری داشته و گیربکس اسپرت تر و دقیق تری نیز دارد. هندلینگ 2008 نیز با وجود این که ایده آل نیست، همچنان با اختلاف بهتر از تیوولی اسپشیال است. اما در سایر موارد مانند نرمی سواری، راحتی کابین، تعدد آپشن ها و… تیوولی خودروی برتر است.

گالری تیوولی اسپشیال توربو

نظرات کاربران
  • حمید 5 مرداد 1401 ساعت 09:28

    آشغال چینی

  • محسن 5 مرداد 1401 ساعت 09:27

    ماشین خوبیه، هم اتاق بزرگ و جاداری داره هم موتور قوی آپشناشم خوبه

  • بخشی 5 مرداد 1401 ساعت 09:26

    بنظر من قیمت تیولی اسپشیال توربو نسبت به کیفیتش خیلی مناسبه. من دارمش و ازش خیلی راضی هستم

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو تیوولی اسپشیال توربو
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده رامک خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه کراس اور
  • وزن 1395 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو /R18
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 215/45R18

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1497 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری با تزریق مستقیم سوخت GDI
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 163 اسب بخار در 5500 دور بر دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 260 نیوتن متر در 1500 الی 4500 دور بر دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 108.6 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 50 لیتر بنزین

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز 4 چرخ دیسک
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب تورشن بار
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان برقی 3 حالته

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 8.9 ثانیه
  • استاندارد آلایندگی یورو 5
  • ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 3

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) راننده / سرنشین جلو / پرده ای
  • سیستم های پایداری و کمک راننده مجهز به سیستم کنترل پایداری / کنترل کشش - سیستمکنترل در سربالایی - آنتی رول ARP
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی دارای سیستم ایموبلایزر / ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید KeyLessStarter
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری فرمان برقی، دارای کلید های کنترل سیستم صوتی / قابلیت تنظیم فرمان در 3 حالت Sport / Comfort / Normal
  • سیستمهای تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای با سنسور دما و صفحه نمایش دیجیتال
  • سیستم صوتی و تصویری دارای 8 بلندگو
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای مانیتور 10 اینچی اندروید با قابلیت اتصال به اینترنت، دارای بلوتوث، وایفای، usb
  • سیستم صندلیهای جلو صندلی جلوی چرمی همراه تنظیمات در 8 حالت به صورت برقی دارای گرمکن و سردکن 3 حالته صندلی های جلو
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرمی / دارای استراحتگاه دست بهمراه جالیوانی - قابلیت تا شوندگی و دسترسی به صندوق
  • سیستم آیینه ها آینه های جانبی برقی دارای گرمکن / تاشوی برقی / دارای راهنمای روی آینه - آینه الکتروکرومیک وسط
  • سیستم شیشه ها جلو و عقب برقی + قفل کودک - گرمکن شیشه عقب، برف پاک کن اتوماتیک
  • سیستم های سقف سانروف دو حالته برقی
  • سیستم روشنایی جلو چراغ ها تمام ال ای دی با تنظیم ارتفاع، چراغ دارای دی لایت - دارای مه شکن، دارای سنسور نور برای روشنایی خودکار چراغ های جلو
  • سیستم روشنایی عقب ال ای دی دارای مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سنسور پارک جلو و عقب
  • سیستم های کمک رانندگی دارای رادار نقطه کور، کروز کنترل، دوربین 360 درجه
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • حمید حمید (5 مرداد 1401 ساعت 09:28)

    آشغال چینی

    محمد محمد (23 آبان 1401 ساعت 18:23)

    سانگ یانگ چینی نیست کره ایه

    امید امید (9 خرداد 1402 ساعت 12:48)

    چینی نیست با هوش.

    امیرحسین امیرحسین (30 خرداد 1402 ساعت 15:18)

    اوکی ولی کره ایه :/

    Ali Ali (14 آبان 1402 ساعت 17:42)

    عزیزم این ماشین شرکتش کره ای محض اطلاعت

  • محسن محسن (5 مرداد 1401 ساعت 09:27)

    ماشین خوبیه، هم اتاق بزرگ و جاداری داره هم موتور قوی آپشناشم خوبه

  • بخشی بخشی (5 مرداد 1401 ساعت 09:26)

    بنظر من قیمت تیولی اسپشیال توربو نسبت به کیفیتش خیلی مناسبه. من دارمش و ازش خیلی راضی هستم

خودروهای هم رده