تیوولی اسپشیال توربو

کشور
کره جنوبی کره جنوبی
شرکت خدمات دهنده
رامک خودرو
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
نامشخص
قیمت بازار
نامشخص
مشخصات فنی تیوولی اسپشیال توربو
175 KM/H
حداکثر سرعت
8.9 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
کراس اور
حجم موتور
1497 سی سی
نوع موتور
بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک تیپ ترونیک
مصرف سوخت ترکیبی
لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
وزن1395 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو/R18
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب215/45R18
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری با تزریق مستقیم سوخت GDI
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)163 اسب بخار در 5500 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)260 نیوتن متر در 1500 الی 4500 دور بر دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)108.6 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک50 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمز4 چرخ دیسک
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبتورشن بار
کمک فنرهای جلوهیدرولیکی
کمک فنرهای عقبهیدرولیکی
نوع سیستم فرمانبرقی 3 حالته
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت175 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)8.9 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP3
امکانات رفاهی تیوولی اسپشیال توربو
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )راننده / سرنشین جلو / پرده ای
سیستم های پایداری و کمک رانندهمجهز به سیستم کنترل پایداری / کنترل کشش - سیستمکنترل در سربالایی - آنتی رول ARP
سیستم های امنیتی و حفاظتیدارای سیستم ایموبلایزر / ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید KeyLessStarter
سیستم فرمان و هدایت پذیریفرمان برقی، دارای کلید های کنترل سیستم صوتی / قابلیت تنظیم فرمان در 3 حالت Sport / Comfort / Normal
سیستمهای تهویه مطبوعاتوماتیک دو منطقه ای با سنسور دما و صفحه نمایش دیجیتال
سیستم صوتی و تصویریدارای 8 بلندگو
سیستمهای مولتی مدیادارای مانیتور 10 اینچی اندروید با قابلیت اتصال به اینترنت، دارای بلوتوث، وایفای، usb
سیستم صندلیهای جلوصندلی جلوی چرمی همراه تنظیمات در 8 حالت به صورت برقی دارای گرمکن و سردکن 3 حالته صندلی های جلو
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرمی / دارای استراحتگاه دست بهمراه جالیوانی - قابلیت تا شوندگی و دسترسی به صندوق
سیستم آیینه هاآینه های جانبی برقی دارای گرمکن / تاشوی برقی / دارای راهنمای روی آینه - آینه الکتروکرومیک وسط
سیستم شیشه هاجلو و عقب برقی + قفل کودک - گرمکن شیشه عقب، برف پاک کن اتوماتیک
سیستم های سقفسانروف دو حالته برقی
سیستم روشنایی جلوچراغ ها تمام ال ای دی با تنظیم ارتفاع، چراغ دارای دی لایت - دارای مه شکن، دارای سنسور نور برای روشنایی خودکار چراغ های جلو
سیستم روشنایی عقبال ای دی دارای مه شکن
سنسورهای پیش فعالسنسور پارک جلو و عقب
سیستم های کمک رانندگیدارای رادار نقطه کور، کروز کنترل، دوربین 360 درجه

تیوولی اسپشیال توربو، آخرین تیپ از انواع سانگ یانگ تیوولی است که پس از تیوولی اسپرت، تیوولی الیت، تیوولی آرمور و تیوولی فایتر معرفی شد. تیپ اسپشیال تیوولی در واقع فول آپشن ترین و قوی ترین تیپ این مینی کراس اوور سانگ یانگ در بازار ایران است که توسط رامک خودرو به بازار عرضه می شود. تفاوت اصلی میان نسخه اسپشیال و نسخه فایتر، چراغ های خودرو، سپر جلو و امکانات رفاهی آن ها است.

مشاهده تست شتاب 0 تا 100 تیوولی توربو اسپشیال

رخ جلوی تیوولی اسپشیال.webp

 

نمای عقب تیوولی اسپشیال.webp

 

طراحی ظاهری و کابین

تیوولی اسپشیال توربو احتمالا جذاب ترین ظاهر میان تیپ های مختلف این خودرو را دارد که دلیل آن چراغ های جلو LED است که چهره بسیار خاصی به این تیپ از تیوولی بخشیده اند. مه شکن های جلو نیز از نوع LED بوده و هر دو حالت روشن و خاموش این چراغ ها زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. 

 

چراغ تیولی.webp

 

در نمای کناری رینگ های 18 اینچی کاملا مناسب ابعاد خودرو اند اما لاستیک های ساخت کمپانی کویر زیر یک خودروی کره ای مقداری از ذوق و شوق بیننده می کاهد. در نمای عقب نیز گرافیک داخلی متفاوت چراغ ها، تفاوت میان نسخه تنفس طبیعی و توربو را شکل می دهد.

 

نمای کناری تیوولی توربو.webp

 

چراغ عقب تیوولی.webp

 

در کابین تیوولی فیس لیفت همه چیز قابل قبول است. طراحی داشبورد متناسب با طراحی ظاهری خودرو است و کیفیت متریال استفاده شده در کابین نیز هر چند ایده آل نیست اما برای یک خودروی کره ای قابل قبول است. مانیتور بزرگ در کنسول میانی داشبورد، شارژر وایرلس موبایل و غربیلک فرمان بزرگ نکاتی هستند که در کابین تیوولی اسپشیال جلب توجه می کنند.

 

داشبرد تیوولی اسپشیال.webp

 

مشخصات فنی

تیوولی اسپشیال توربو از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو شارژ با سیستم سوخت رسانی GDi بهره می برد که حداکثر 163 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 260 نیوتن متر گشتاور از 1500 تا 4500 دور در دقیقه تولید می کند. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود و تیوولی توربو را طی 8.9 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند.

سانگ یانگ تیوولی اسپشیال توربو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل میله پیچشی استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی بوده و به امکانات جانبی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی هیدرولیکی HBA نیز مجهز اند.

 

موتور تیوولی توربو.webp

 

تیوولی توربو از استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره می برد. مصرف سوخت این خودرو نیز هرچند به طور دقیق اندازه گیری نشده اما اقتصادی و مناسب است. تنها باید به این نکته توجه داشت که به دلیل حساسیت موتورهای توربوشارژ و GDi به کیفیت بنزین، استفاده از بنزین سوپر و یا اکتان بوستر در کنار بنزین معمولی برای این خودرو قویا توصیه می شود.

 

امکانات ایمنی و رفاهی

این خودرو به 6 ایربگ برای راننده، سرنشین جلو، جانبی های جلو و پرده ای مجهز است. تیوولی موفق به کسب 4 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ نیز شده که در مقابل رقبای هم قیمت چینی یک امتیاز مثبت محسوب می شود اما همچنان از رقبای اروپایی مانند پژو 2008 با 5 ستاره ایمنی یورو انکپ، ضعیف تر است. همچنین تیوولی اسپشیال به سیستم های کمک رانندگی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم آنتی رول ARP، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC و رادار نقطه کور نیز مجهز است که باعث ایمن تر شدن تجربه رانندگی با این خودرو می شوند.

 

آپشن های تیوولی.webp

 

امکانات تیوولی جدید.webp

 

در زمینه امکانات رفاهی نیز تیوولی اسپشیال توربو خودروی تقریبا کاملی است که سخت می توان از آن ایراد گرفت. علاوه بر تمام امکانات نسخه فایتر مانند کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش 9 اینچی و کلید های از روی فرمان و 8 بلندگو، کی لس استارتر، گرمکن صندلی های جلو، آینه وسط الکتروکرومیک و آینه های جانبی تاشونده برقی، نسخه اسپشیال به امکانات بیشتری نظیر تنظیم برقی صندلی های جلو، سردکن صندلی های جلو، شارژر موبایل وایرلس و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای نیز مجهز شده است.

 

کنسول تیوولی 1401.webp

 

تجربه رانندگی با تیوولی اسپشیال توربو

هنگام ورود به این کراس اوور جمع و جور، صندلی های چرمی نسبتا راحت، فضای کابین مناسب و تعدد آپشن ها و کلید های موجود در کابین جلب توجه می کند. با فشردن دکمه استارت موتور به نرمی روشن شده و خودرو آماده حرکت می شود. از لحظه شروع حرکت، شتاب قوی خودرو کاملا به چشم می آید. گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک این خودرو نیز عملکرد کاملا نرمی داشته و دنده ها را به خوبی تعویض می کند. به طوری که ما در تست شتاب کارلانچ به عدد 8.9 ثانیه ای برای شتاب صفر تا صد تیوولی توربو رسیدیم.

 

نمای جلوی تیوولی اسپشیال.webp

 

 اما سایر المان های خودرو همخوانی چندانی با شتاب زیاد آن ندارند؛ ابعاد غربیلک فرمان بسیار بزرگ بوده و بیشتر مناسب شاسی بلند های غول پیکری نظیر سانگ یانگ رکستون است نه مینی کراس اور تیوولی! تعلیق خودرو در پستی بلندی های شهر عملکرد قابل قبولی داشته و سواری نرم و بی صدایی را برای سرنشینان فراهم می سازد. اما از سوی دیگر، هندلینگ خودرو توانی برای دفاع از خود نداشته و کاملا ضعیف ظاهر می شود. حتی می توان گفت تیوولی توربو در صورت خاموش بودن سیستم کنترل پایداری می تواند برای رانندگان غیر حرفه ای خطرساز باشد و در اینجا ضعف عدم وجود سیستم چهارچرخ متحرک کاملا ملموس است.

 

تیوولی اسپشیال توربو در بازار

در بازار امروز، تیوولی توربو تنها خودروی صفر کیلومتر مدل روز غیر چینی و قابل تهیه است. البته رقبای دیگری مانند پژو 2008 نیز همچنان به صورت صفر کیلومتر در مدل های 99 پیدا می شوند. سانگ یانگ تیوولی اسپشیال توربو خودرویی کاملا مناسب برای مصارف خانوادگی است که فضای کابین مناسب، شتاب و کشش خوب، آپشن های فراوان و سواری راحتی را در اختیار سرنشینانش قرار می دهد اما به علت هندلینگ ضعیف چندان مناسب رانندگی اسپرت نیست. 

 

تیوولی یا 2008.webp

 

در مقام مقایسه، پژو 2008 به عنوان رقیب مستقیم تیوولی توربو، شتاب کاملا بهتری داشته و گیربکس اسپرت تر و دقیق تری نیز دارد. هندلینگ 2008 نیز با وجود این که ایده آل نیست، همچنان با اختلاف بهتر از تیوولی اسپشیال است. اما در سایر موارد مانند نرمی سواری، راحتی کابین، تعدد آپشن ها و… تیوولی خودروی برتر است.

گالری ویدیوها
مقایسه و بررسی سانگ یانگ تیوولی توربو با پژو 2008
شتاب 0 تا 100 تیوولی توربو اسپشیال