1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. آمیکو
  4. آسنا
  5. توربو دنده ای (1397-1401)

آمیکو آسنا توربو دنده ای 1397-1401

Amico Asena Turbo Manual 1397-1401

تیپ ها
  • به زودی
  • ناموجود
نمودار قیمت
توربو دنده ای
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
وانت
2378 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
دنده دستی
بیشتر

معرفی خودروآمیکو آسنا توربو دنده ای 1397-1401

معرفی اجمالی

آمیکو آسنا توربو دنده ای، پاسخ ارس خودرو دیزل یا همان آمیکو به حضور پر قدرت پیکاپ های توربو در بازار ایران! آمیکو آسنا که به علت ابعاد بزرگ و قدمت چند ساله، یکی از پیکاپ های نسبتا شناخته شده در بازار ایران است، در سال های اخیر و با ورود پیکاپ های جدید و مجهز به توربوشارژر در بازار خودرو ایران آسنا نتوانست به رقابت جدی با سایرین بپردازد. اکنون آمیکو اقدام به رفع ضعف موجود در قوای فنی محصول غول پیکر خود کرده و به زودی آسنا توربو دنده ای را به بازار معرفی خواهد کرد.

مزایا و معایب

   + ابعاد جذاب برای طرفداران خودرو های غول پیکر
   + موتور توربوشارژ جدید

 

   - رانندگی دشوار در شهر
   - فاصله محوری زیاد (نامناسب برای آفرود)

مشخصات فنی

آمیکو آسنا توربو دنده ای به یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری توربو مجهز شده که توانایی تولید 218 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور را دارد این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 5 دنده دستی و سیستم پارت تایم 4WD به هر 4 چرخ خودرو منتقل می شود.

این خودرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق یک تکه صلب با فنر شمش بهره برده و ترمز های آن نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب کاسه ای هستند.

امکانات ایمنی و رفاهی

آمیکو آسنا دنده ای توربو به 2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو مجهز بوده و امکانات رفاهی آن شامل مواردی مانند شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی برقی، سنسور نور و باران، سیستم مولتی مدیا به همراه دوربین دنده عقب، کروز کنترل، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب و صندلی های چرمی هستند. همچنین بنظر می رسد آمیکو در نظر دارد برای افزایش ایمنی رانندگی این خودرو، آسنا توربو دنده ای را به سیستم کنترل پایداری ESP مجهز کند.

طراحی ظاهری و کابین

آسنا توربو دنده ای از لحاظ طراحی ظاهری تفاوت چندانی با مدل های دیگر آسنا ندارد و تنها چند برچسب اضافه شده به اطراف بدنه وجه تمایز آن با نسخه اتمسفریک هستند. ابعاد بزرگ و چهره آمریکایی مانند اصلی ترین مشخصه های آسنا هستند که آن را از سایر پیکاپ های بازار متمایز می کنند.

کابین خودرو اما تغییرات بیشتری داشته و اکنون داشبورد و صندلی ها پوشیده از چرم دو رنگ مشکی و قرمز هستند. طراحی دریچه های سیستم تهویه مطبوع متفاوت شده و سایز مانیتور خودرو نیز افزایش داشته است. افزوده شدن تهویه مطبوع دیجیتال و غربیلک فرمان جدید نیز دیگر تغییراتی هستند که در کابین آسنا توربو دنده ای به چشم می خورند.

جمع بندی

آمیکو آسنا توربو دنده ای اکنون می تواند به رقابت جدی تری با مکث کلوت دنده ای و جک T8 بپردازد. با توجه به اینکه احتمالا قوای فنی این خودرو مشترک با کلوت دنده ای است، خیال خریداران از خدمات پس از فروش تا حدودی راحت خواهد بود اما باید منتظر بود و دید که ارس خودرو محصول جدید خود را با چه قیمتی عرضه خواهد کرد و واکنش بازار به این خودرو چه خواهد بود.

گالری آمیکو آسنا توربو دنده ای 1397-1401

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو آمیکو آسنا توربو دنده ای 1397-1401
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده آمیکو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه وانت
  • کلاس اتومبیل Pickup Trucks
  • تعداد فضای سرنشینان 5

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 2378 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 218 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 320 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 90.83 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 72 لیتر بنزین

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو چهار چرخ محرک

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب فنر شمش با دیفرانسیل یک تکه دارای قفل
  • نوع سیستم فرمان فرمان هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) دو عدد راننده و سرنشین جانبی
  • سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم کنترل پایداری ESP
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی - ایموبلایزر متصل به ECU - درب های تقویت شده - قفل محافظ زاپاس - قفل کودک دربهای عقب
  • نوع غربیلک فرمان قابل تنظیم - فرمان تمام هیدرولیک - کنترل سیستم صوتی روی فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع تهویه الکتریکی
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای صفحه لمسی 7 اینچی، بلوتوث و usb
  • سیستم صندلیهای جلو چرمی - تنظیم صندلی راننده در 8 جهت - پشت سریهای قابل تنظیم
  • سیستم صندلیهای عقب دو عدد محفظه ابزار زیر صندلی عقب - جا لیوانی در کنسول برای سرنشین های عقب
  • سیستم آیینه ها آیینه های برقی راهنما دار - آینه ی الکتروکرومیک
  • سیستم شیشه ها شیشه های برقی - برف پاکن ژله ای - سنسور باران
  • سیستم روشنایی جلو تنظیم برقی نور چراغها - چراغ های نور روز (Day light)
  • سنسورهای پیش فعال سنسور پارک عقب
  • سیستم های کمک رانندگی دوربین عقب، دیفرانسیل 3 حالته دارای کمک سنگین و سبک، قبل دیفرانسیل الکتریکی خودکار، دارای کروز کنترل
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
خودروهای هم رده