گروه صنعتی ارس خودرو دیزل یا همان آمیکو روز گذشته در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته از محصول جدید خود رونمایی کرد، این محصول در واقع نسل جدید چیکاپ آمیکو آسنا با کد M244 است که آن را با نام آمیکو آسنا توربو دنده ای می شناسیم.
پیکاپ آسنا توربو دنده ای یک نسخه ارتقا یافته از پیکاپ آسنا دنده ای است که به پیشرانه قدرتمند توربوشارژ میتسوبیشی و امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر مجهز شده، همچنین بنظر می رسد کیفیت ساخت قطعات داخلی و داشبورد خودرو نیز نسبت به نسخه قبلی بهبودهایی داشته.
آمیکو در سال 96 با معرفی پیکاپ آسنا دنده ای رسما وارد بازار خودروهای تجاری سبک شد و آسنا نیز، توانست لقب نخستین پیکاپ فول سایز موجود در بازار ایران را به خود اختصاص دهد، این خودرو در سال های اول عرضه رقبای زیادی را مقابل خود نمیدید، اما رفته رفته دیگر رقبا اقدام به معرفی محصولات متنوعی در این سگمنت کردند که از جمله آن ها می توان به فوتون تونلند ایران خودرو.، جک T8، مکث کلوت و... اشاره کرد، رفته رفته حضور رقبای متعدد با پیشرانه های توربوشارژ آسنا را به گوشیه رینگ رقابت می برد...، به همین دلیل گروه صنعتی آمیکو تصمیم به ارتقای اساسی این پیکاپ برای بهبود قدرت رقابت پذیری آن کرد، نهایتا این روند به معرفی آمیکو آسنا اتوماتیک در تیراژ محدود و معرفی پیکاپ آسنا توربو دنده ای منجر شد.
آشنا توربو دنده ای از پیشرانه 2400 CC میتسوبیشی با کد 4k22 بهره می برد، پیشرانه ای که پیش تر نیز آن را بر روی مکث کلوت دیده بودیمن، این موتور می تواند 218 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید کند که اعداد قابل قبولی بنظر می رسند، همپنین جعبه دنده این خودرو نیز 6 + 1 سرعته ساخت زومکس است و از گیربکس کمکی بورگ وارنر دارای 2 حالت انتقال قدرت تک دیفرانسیل 2H،چهار چرخ سبک 4H و چهارچرخ سنگین 4L نیز بهره می برد، آمیکو به منظور افزایش توانایی های آفرود محصول خود، آن را به قفل دیفرانسیل خودکار عقب ساخت Eaton نیز تجهیز کرده است.
آسنای جدید نسبت به نسخه قبلی حدودا 75 اسب بخار قدرت و 120 نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید میکند که ارتقا چشمگیری به نظر می رسد.
طراحی ظاهری آسنا توربو دنده ای نسبت به نسخه قبلی تفاوت زیادی ندارد و تنها قسمت های متفاوت، به جلوپنجره با تریم کرومی با لوگوی بزرگ ASENA در میانه و لوگوی آمیکو در ابعادی کوچک در کنار آن مربوط می شود، در نمای جانبی نیز علامت Turbo بر روی گلگیرهای جلو نصب شده و رینگ های 17 اینچی جدید هم دیگر تفاوت ظاهری آسنا توربو دنده ای با مدل قبلی است.
تفاوت ها در داخل کابین اما بیشتر است و شاهد به کارگیری داشبوردی جدید و مدرن تر با متریال بهتر هستیم، در مقابل راننده صفحه کیلومتر با طراجی جدید و غربیلک فرمان D کات به جشم می خورد، صفحه نمابیش لمسی 9 اینچی با سیستم عامل اندروید به همراه ورودی USB، بلوتوث و سیستم رهیاب و کروز کنترل از امکانات جدید خودرو هستند، همچنین شاهد بکارگیری سیستم کنترل پایداری esp و سیستم کنترل کشش TCS نیز هستیم.
آمیکو در زمان رونمایی قیمت پیکاپ آسنا توربو دنده ای را بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام کرد.