1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. آمیکو
  4. آسنا
  5. توربو دنده ای (1397-1403)

آمیکو آسنا توربو دنده ای 1397-1403

Amico Asena Turbo Manual 1397-1403

تیپ ها
  • به زودی
  • ناموجود
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
وانت
2378 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
دنده دستی
12 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروآمیکو آسنا توربو دنده ای 1397-1403

معرفی اجمالی

آمیکو آسنا توربو دنده ای، پاسخ ارس خودرو دیزل یا همان آمیکو به حضور پر قدرت پیکاپ های توربو در بازار ایران! آمیکو آسنا که به علت ابعاد بزرگ و قدمت چند ساله، یکی از پیکاپ های نسبتا شناخته شده در بازار ایران است، در سال های اخیر و با ورود پیکاپ های جدید و مجهز به توربوشارژر در بازار خودرو ایران آسنا نتوانست به رقابت جدی با سایرین بپردازد. اکنون آمیکو اقدام به رفع ضعف موجود در قوای فنی محصول غول پیکر خود کرده و آسنا توربو دنده ای یا همان آسنا 244M را به بازار معرفی کرده است.

 

 

مزایا و معایب

   + ابعاد جذاب برای طرفداران خودرو های غول پیکر
   + موتور توربوشارژ جدید

   - رانندگی دشوار در شهر
   - فاصله محوری زیاد (نامناسب برای آفرود)

 

 

مشخصات فنی

آمیکو آسنا توربو دنده ای به یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری توربو مجهز شده که توانایی تولید 218 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور را دارد این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 6 دنده دستی ساخت زومکس و سیستم پارت تایم 4WD به هر 4 چرخ خودرو منتقل می شود.

این خودرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق یک تکه صلب با فنر شمش بهره برده و ترمز های آن نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب کاسه ای هستند.

 

امکانات ایمنی و رفاهی

آمیکو آسنا دنده ای توربو به 2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو مجهز بوده و امکانات رفاهی آن شامل مواردی مانند شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی برقی، سنسور نور و باران، سیستم مولتی مدیا به همراه دوربین دنده عقب، کروز کنترل، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب و صندلی های چرمی هستند. همچنین آمیکو برای افزایش ایمنی رانندگی این خودرو، آسنا توربو دنده ای را به سیستم کنترل پایداری ESP مجهز کرده است.

 

 

طراحی ظاهری و کابین

آسنا توربو دنده ای از لحاظ طراحی ظاهری تفاوت چندانی با مدل های دیگر آسنا ندارد و تنها چند برچسب اضافه شده به اطراف بدنه وجه تمایز آن با نسخه اتمسفریک هستند. ابعاد بزرگ و چهره آمریکایی مانند اصلی ترین مشخصه های آسنا هستند که آن را از سایر پیکاپ های بازار متمایز می کنند.

کابین خودرو اما تغییرات بیشتری داشته و اکنون داشبورد و صندلی ها پوشیده از چرم دو رنگ مشکی و قرمز هستند. طراحی دریچه های سیستم تهویه مطبوع متفاوت شده و سایز مانیتور خودرو نیز افزایش داشته است. افزوده شدن تهویه مطبوع دیجیتال و غربیلک فرمان جدید نیز دیگر تغییراتی هستند که در کابین آسنا توربو دنده ای به چشم می خورند.

 

جمع بندی

آمیکو آسنا توربو دنده ای اکنون می تواند به رقابت جدی تری با مکث کلوت دنده ای و جک T8 بپردازد. با توجه به اینکه احتمالا قوای فنی این خودرو مشترک با کلوت دنده ای است، خیال خریداران از خدمات پس از فروش تا حدودی راحت خواهد بود.

ارس خودرو در هنگام معرفی این خودرو در روز 27 آذر ماه 1401، قیمت آمیکو آسنا 244M را 1 میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرده و این خودرو را به صورت قسطی به فروش می رساند.

گالری آمیکو آسنا توربو دنده ای 1397-1403

نظرات کاربران
  • منصور 14 آبان 1402 ساعت 14:52

    سلام من به تازگی این ماشین رو خریدم ، قدرت وحشتناکی داره و خیلی راحت از سربالایی های تپه ای بالا میره ، ولی رانندگی داخل شهر یکم سخته باهاش

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو آمیکو آسنا توربو دنده ای 1397-1403
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده آمیکو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه وانت
  • کلاس اتومبیل Pickup Trucks
  • وزن 1950 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 265/65R17
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 265/65ZR17

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 2378 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی شیبدار
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 218 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 320 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 90.83 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 72 لیتر بنزین

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو چهار چرخ محرک

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو دو جناغی
  • تعلیق عقب فنر شمش با دیفرانسیل یک تکه دارای قفل ساخت EATON
  • نوع سیستم فرمان فرمان هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 10.5 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 12 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) دو عدد راننده و سرنشین
  • سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم کنترل پایداری ESP - سیستم کنترل کشش TCS
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی - ایموبلایزر متصل به ECU - درب های تقویت شده - قفل محافظ زاپاس - قفل کودک دربهای عقب
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان 3 شاخه - دارای روکش چرمی - دارای کلید های کنترل کروز کنترل و مولتی مدیا
  • سیستمهای تهویه مطبوع تهویه الکتریکی با تنظیم دستی
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای صفحه لمسی 9 اینچی با سیستم عامل اندروید - دارای وروردی USB و بلوتوث - دارای نویگیشن
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روکش چرمی - تنظیم صندلی راننده در 6 جهت و شاگرد در 4 جهت - دارای 2 عدد داشبورد
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرمی - دو عدد محفظه ابزار زیر صندلی عقب - جا لیوانی در کنسول برای سرنشین های عقب
  • سیستم آیینه ها آیینه های برقی راهنما دار - آینه ی الکتروکرومیک
  • سیستم شیشه ها شیشه های برقی - برف پاکن ژله ای
  • سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو هالوژن - دارای تنظیم برقی ارتفاع نور چراغها - دارای چراغ های نور روز (Day light) - دارای مه شکن - دارای سنسور نور جهت روشنایی خودکار چراغ ها
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سنسور پارک عقب
  • سیستم های کمک رانندگی دوربین عقب - دارای کامپیوتر سفری - دارای دیفرانسیل 3 حالته ساخت بورگوارنر دارای کمک سنگین و سبک - قفل دیفرانسیل الکتریکی خودکار EATON - دارای کروز کنترل
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • منصور منصور (14 آبان 1402 ساعت 14:52)

    سلام من به تازگی این ماشین رو خریدم ، قدرت وحشتناکی داره و خیلی راحت از سربالایی های تپه ای بالا میره ، ولی رانندگی داخل شهر یکم سخته باهاش

خودروهای هم رده