معرفی اجمالی
آمیکو آسنا توربو دنده ای، پاسخ ارس خودرو دیزل یا همان آمیکو به حضور پر قدرت پیکاپ های توربو در بازار ایران! آمیکو آسنا که به علت ابعاد بزرگ و قدمت چند ساله، یکی از پیکاپ های نسبتا شناخته شده در بازار ایران است، در سال های اخیر و با ورود پیکاپ های جدید و مجهز به توربوشارژر در بازار خودرو ایران آسنا نتوانست به رقابت جدی با سایرین بپردازد. اکنون آمیکو اقدام به رفع ضعف موجود در قوای فنی محصول غول پیکر خود کرده و آسنا توربو دنده ای یا همان آسنا 244M را به بازار معرفی کرده است.
مزایا و معایب
+ ابعاد جذاب برای طرفداران خودرو های غول پیکر
+ موتور توربوشارژ جدید
- رانندگی دشوار در شهر
- فاصله محوری زیاد (نامناسب برای آفرود)
مشخصات فنی
آمیکو آسنا توربو دنده ای به یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری توربو مجهز شده که توانایی تولید 218 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور را دارد این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 6 دنده دستی ساخت زومکس و سیستم پارت تایم 4WD به هر 4 چرخ خودرو منتقل می شود.
این خودرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق یک تکه صلب با فنر شمش بهره برده و ترمز های آن نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب کاسه ای هستند.
امکانات ایمنی و رفاهی
آمیکو آسنا دنده ای توربو به 2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو مجهز بوده و امکانات رفاهی آن شامل مواردی مانند شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی برقی، سنسور نور و باران، سیستم مولتی مدیا به همراه دوربین دنده عقب، کروز کنترل، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب و صندلی های چرمی هستند. همچنین آمیکو برای افزایش ایمنی رانندگی این خودرو، آسنا توربو دنده ای را به سیستم کنترل پایداری ESP مجهز کرده است.
طراحی ظاهری و کابین
آسنا توربو دنده ای از لحاظ طراحی ظاهری تفاوت چندانی با مدل های دیگر آسنا ندارد و تنها چند برچسب اضافه شده به اطراف بدنه وجه تمایز آن با نسخه اتمسفریک هستند. ابعاد بزرگ و چهره آمریکایی مانند اصلی ترین مشخصه های آسنا هستند که آن را از سایر پیکاپ های بازار متمایز می کنند.
کابین خودرو اما تغییرات بیشتری داشته و اکنون داشبورد و صندلی ها پوشیده از چرم دو رنگ مشکی و قرمز هستند. طراحی دریچه های سیستم تهویه مطبوع متفاوت شده و سایز مانیتور خودرو نیز افزایش داشته است. افزوده شدن تهویه مطبوع دیجیتال و غربیلک فرمان جدید نیز دیگر تغییراتی هستند که در کابین آسنا توربو دنده ای به چشم می خورند.
جمع بندی
آمیکو آسنا توربو دنده ای اکنون می تواند به رقابت جدی تری با مکث کلوت دنده ای و جک T8 بپردازد. با توجه به اینکه احتمالا قوای فنی این خودرو مشترک با کلوت دنده ای است، خیال خریداران از خدمات پس از فروش تا حدودی راحت خواهد بود.
ارس خودرو در هنگام معرفی این خودرو در روز 27 آذر ماه 1401، قیمت آمیکو آسنا 244M را 1 میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرده و این خودرو را به صورت قسطی به فروش می رساند.
سلام من به تازگی این ماشین رو خریدم ، قدرت وحشتناکی داره و خیلی راحت از سربالایی های تپه ای بالا میره ، ولی رانندگی داخل شهر یکم سخته باهاش