آمیکو آسنا توربو دنده ای 1397-اکنون

کشور
ایران ایران
شرکت خدمات دهنده
آمیکو
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
1,840,000,000 (تومان)
قیمت بازار
1,804,000,000 (تومان)
مشخصات فنی آمیکو آسنا توربو دنده ای
KM/H
حداکثر سرعت
ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
وانت
حجم موتور
2378 سی سی
نوع موتور
بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی
12 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلPickup Trucks
وزن1950 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو265/65R17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب265/65ZR17
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی شیبدار
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری با پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)218 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)320 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)90.83 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک72 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو چهار چرخ محرک
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزدارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلودو جناغی
تعلیق عقبفنر شمش با دیفرانسیل یک تکه دارای قفل ساخت EATON
نوع سیستم فرمانفرمان هیدرولیکی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین)10.5 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
امکانات رفاهی آمیکو آسنا توربو دنده ای
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )دو عدد راننده و سرنشین
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم کنترل پایداری ESP - سیستم کنترل کشش TCS
سیستم های امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی - ایموبلایزر متصل به ECU - درب های تقویت شده - قفل محافظ زاپاس - قفل کودک دربهای عقب
نوع غربیلکغربیلک فرمان 3 شاخه - دارای روکش چرمی - دارای کلید های کنترل کروز کنترل و مولتی مدیا
سیستمهای تهویه مطبوعتهویه الکتریکی با تنظیم دستی
سیستمهای مولتی مدیادارای صفحه لمسی 9 اینچی با سیستم عامل اندروید - دارای وروردی USB و بلوتوث - دارای نویگیشن
سیستم صندلیهای جلودارای روکش چرمی - تنظیم صندلی راننده در 6 جهت و شاگرد در 4 جهت - دارای 2 عدد داشبورد
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرمی - دو عدد محفظه ابزار زیر صندلی عقب - جا لیوانی در کنسول برای سرنشین های عقب
سیستم آیینه هاآیینه های برقی راهنما دار - آینه ی الکتروکرومیک
سیستم شیشه هاشیشه های برقی - برف پاکن ژله ای
سیستم روشنایی جلوچراغ های جلو هالوژن - دارای تنظیم برقی ارتفاع نور چراغها - دارای چراغ های نور روز (Day light) - دارای مه شکن - دارای سنسور نور جهت روشنایی خودکار چراغ ها
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکن
سنسورهای پیش فعالسنسور پارک عقب
سیستم های کمک رانندگیدوربین عقب - دارای کامپیوتر سفری - دارای دیفرانسیل 3 حالته ساخت بورگوارنر دارای کمک سنگین و سبک - قفل دیفرانسیل الکتریکی خودکار EATON - دارای کروز کنترل

معرفی اجمالی

آمیکو آسنا توربو دنده ای، پاسخ ارس خودرو دیزل یا همان آمیکو به حضور پر قدرت پیکاپ های توربو در بازار ایران! آمیکو آسنا که به علت ابعاد بزرگ و قدمت چند ساله، یکی از پیکاپ های نسبتا شناخته شده در بازار ایران است، در سال های اخیر و با ورود پیکاپ های جدید و مجهز به توربوشارژر در بازار خودرو ایران آسنا نتوانست به رقابت جدی با سایرین بپردازد. اکنون آمیکو اقدام به رفع ضعف موجود در قوای فنی محصول غول پیکر خود کرده و آسنا توربو دنده ای یا همان آسنا 244M را به بازار معرفی کرده است.

 

مزایا و معایب

   + ابعاد جذاب برای طرفداران خودرو های غول پیکر
   + موتور توربوشارژ جدید

   - رانندگی دشوار در شهر
   - فاصله محوری زیاد (نامناسب برای آفرود)

 

 

مشخصات فنی

آمیکو آسنا توربو دنده ای به یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری توربو مجهز شده که توانایی تولید 218 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور را دارد این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 6 دنده دستی ساخت زومکس و سیستم پارت تایم 4WD به هر 4 چرخ خودرو منتقل می شود.

این خودرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق یک تکه صلب با فنر شمش بهره برده و ترمز های آن نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب کاسه ای هستند.

 

امکانات ایمنی و رفاهی

آمیکو آسنا دنده ای توربو به 2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو مجهز بوده و امکانات رفاهی آن شامل مواردی مانند شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی برقی، سنسور نور و باران، سیستم مولتی مدیا به همراه دوربین دنده عقب، کروز کنترل، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب و صندلی های چرمی هستند. همچنین آمیکو برای افزایش ایمنی رانندگی این خودرو، آسنا توربو دنده ای را به سیستم کنترل پایداری ESP مجهز کرده است.

 

 

طراحی ظاهری و کابین

آسنا توربو دنده ای از لحاظ طراحی ظاهری تفاوت چندانی با مدل های دیگر آسنا ندارد و تنها چند برچسب اضافه شده به اطراف بدنه وجه تمایز آن با نسخه اتمسفریک هستند. ابعاد بزرگ و چهره آمریکایی مانند اصلی ترین مشخصه های آسنا هستند که آن را از سایر پیکاپ های بازار متمایز می کنند.

کابین خودرو اما تغییرات بیشتری داشته و اکنون داشبورد و صندلی ها پوشیده از چرم دو رنگ مشکی و قرمز هستند. طراحی دریچه های سیستم تهویه مطبوع متفاوت شده و سایز مانیتور خودرو نیز افزایش داشته است. افزوده شدن تهویه مطبوع دیجیتال و غربیلک فرمان جدید نیز دیگر تغییراتی هستند که در کابین آسنا توربو دنده ای به چشم می خورند.

 

جمع بندی

آمیکو آسنا توربو دنده ای اکنون می تواند به رقابت جدی تری با مکث کلوت دنده ای و جک T8 بپردازد. با توجه به اینکه احتمالا قوای فنی این خودرو مشترک با کلوت دنده ای است، خیال خریداران از خدمات پس از فروش تا حدودی راحت خواهد بود.

ارس خودرو در هنگام معرفی این خودرو در روز 27 آذر ماه 1401، قیمت آمیکو آسنا 244M را 1 میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرده و این خودرو را به صورت قسطی به فروش می رساند.

گالری ویدیوها
معرفی آمیکو آسنا توربو دنده ای
خودروهای هم‌رده
نظرات کاربران
منصور
منصور
14 آبان 1402
سلام من به تازگی این ماشین رو خریدم ، قدرت وحشتناکی داره و خیلی راحت از سربالایی های تپه ای بالا میره ، ولی رانندگی داخل شهر یکم سخته باهاش