1. خانه
  2. مقالات
  3. مقالات آموزشی خودرو
  4. روانشناسی شخصیت با رنگ و نوع خودرو

روانشناسی شخصیت با رنگ و نوع خودرو

26 خرداد 1394
  • 0

 روانشناسی شخصیت با رنگ و نوع خودرو

روان شناسان اظهار می‌دارند که از روی نوع و رنگ اتومبیل‌ها می‌توان به شخصیت، حالات روحی و خصوصیات اخلاقی افراد به‌راحتی پی برد، البته به‌شرط این‌که انتخاب اتومبیل محدود به میزان پول فرد نباشد زیرا در بسیاری مواقع افراد بر اساس جیب خود اتومبیلی را خریداری می‌کنند و باید گفت کم‌خرج و ارزان بودن اتومبیل یکی از دلایل انتخاب برای افراد می‌باشد و نوع سلیقه افراد در آن کمتر دخیل است.

دوست داران خودرو های قرمزرنگ

روان شناسان معتقدند رنگ قرمز ناخودآگاه افراد را به فکر سرعت، بی‌احتیاطی وبی پروایی می‌اندازد. صاحبان اتومبیل‌های قرمز، پرانرژی و فعال می‌باشند و در صحبت کردن از دیگران پیشی می‌گیرند.

دوست داران خودرو های نقره‌ای رنگ

به گفته کارشناسان، اتومبیل‌های نقره‌ای کمتر دچار تصادف می‌شوند. یکی از دلایلش خوب دیدن شدن این اتومبیل‌ها در جاده می‌باشد. به نظر روان شناسان، افرادی که این رنگ را انتخاب می‌کنند، آرام، متین و خونسرد و به مسائل فنی خودرو آگاه‌اند. این افراد، آینده‌نگر می‌باشند.

دوست داران خودرو های سفید رنگ

افراد با اعتمادبه‌نفس و برون‌گرا، رنگ سفید را برای اتومبیلشان انتخاب می‌کنند. آن‌ها واقعیت‌ها را نادیده نمی‌گیرند و البته کمی‌ریسک‌پذیرند.

دوست داران خودرو های سیاه رنگ

افرادی این رنگ را انتخاب می‌کنند و می‌پسندند که در کارهایشان شتاب‌زده عمل می‌کنند و به توانایی و قدرتمند بودنشان اطمینان دارند. آن‌ها به‌راحتی بر اساس حدس و گمان، قضاوت و تصمیم‌گیری می‌کنند.

دوست داران خودرو های زرد رنگ

افراد باهوش، سرزنده و شاداب این نوع رنگ را انتخاب می‌کنند و از هیچ فرصتی برای نشان دادن این سرزندگی به دیگران فروگذار نیستند. آن‌ها در واقع افرادی بانشاط و برون‌گرا هستند.

دوست داران خودرو های شاسی بلند

افرادی که اهل جسارت و کنجکاوی هستند و به مکان‌های ناشناخته طبیعت علاقه دارند طالب اتومبیل‌های شاسی‌بلند هستند. آدم‌های محتاط نیز مشتری این نوع خودروها می‌باشند. یکی از دلایل افراد محتاط برای خریداری این اتومبیل‌ها ایمنی بیشتر هنگام رانندگی است. این‌گونه افراد می‌خواهند با سوارشدن بر اتومبیل‌های شاسی‌بلند قدرت خود را به دیگران نشان دهند.

دوست داران خودرو های هاچ بک

افرادی که این اتومبیل‌ها را انتخاب می‌کنند می‌خواهند جانب احتیاط را رعایت کنند و افرادی منطقی هستند. آن‌ها در لباس پوشیدن و خرج کردن هم دقت دارند و قوانین اجتماعی را رعایت می‌کنند.

اتومبیل‌های ساده

صاحبان این نوع خودرو نمی‌خواهند با نمایش دادن، چیزی را به کسی ثابت کنند و قبل از این‌که به زرق‌وبرق توجه کنند، در مورد کاربردی بودن انتخاب‌های شان حساسیت به خرج می‌دهند. این افراد انسان‌های اخلاق‌گرایی هستند که از تجمل‌گرایی گریزان‌اند. تنوع‌طلب نیستند و منطقی و حساب‌شده تصمیم می‌گیرند.

دوست داران خودرو های کامیون

افرادی مردسالار و قدرت گرا هستند. آن‌ها در رفتار خود از حرکات کلیشه‌ای استفاده می‌کنند. در واقع این افراد مرد خانواده هستند، برتری‌جو می‌باشند ومی خواهند توجه دیگران را جلب کنند.

دوست داران خودرو های وانت

افرادی که وانت را برای خود انتخاب می‌کنند مانند یک کودک می‌باشند که می‌خواهند به یک نفر پناه بیاورند. آنان دوست دارند مورد حمایت دیگران باشند. درعین‌حال نترس هستند و سرعت عمل بالایی دارند و برای انجام کارهایشان از کوتاه‌ترین و حتی خطرناک‌ترین راه استفاده می‌کنند و میان بر می‌زنند.

منبع:

عصر خودرو



نظرات