برای فردی ساده که خواهان خودروی ارزانقیمت و ساده است، تویوتا مدل یاریس را پیشنهاد میکند. یاریس 2018 که برخی بازنگریهای ظاهری را داشته به نمایشگاه خودروی نیویورک آمده تا یکی از خودروهای به شدت قطبی باشد! یا آن را دوست دارید یا از آن متنفر هستید! این خودرو به همراه مینی ون سی نا در غرفهی تویوتا حاضر شده و اگر بخواهیم صادق باشیم، باید گفت که سی نا معاملهی بهتری است. در نمای جلوی یاریس شاهد حذف قطعات کوچک جلوپنجره که با چراغهای جلو مرتبط بودند هستیم و جای آن را قطعات همرنگ بدنه گرفتهاند. در کل نمای جلوی خودرو نشاندهندهی وال کوچک خشمگینی است که به دنبال پلانکتونها میگردد!
نمای عقب بهتر از کار درآمده، هرچند هنوز نمیتوان آن را رضایتبخش دانست. نما و درب پشتی نیز بازنگری شدهاند تا نمایی هماهنگ با بخش جلویی را ایجاد کنند. چراغهای عقب بازطراحی شده به خوبی با این طراحی هماهنگ بوده اما آیا میتوان خروجی کار را جذاب دانست؟ قضاوت را به شما میسپاریم.
هماکنون تمامی مدلهای یاریس از نشان دهندههایی استفاده میکنند که قبلاً فقط در مدل SE دیده میشد. بدین ترتیب یک نشانگر برای سرعت، یک نشانگر برای دور موتور و دیگری نیز برای میزان سوخت وجود دارند. یک صفحهنمایش LCD کوچک نیز اطلاعات اضافی را نشان میدهد. تریم های L و LE از صفحه لمسی 6 اینچی و مدل SE از صفحهنمایش 7 اینچی استفاده میکند. هیچکدام از این سیستمها با ابزارهای ارتباطی اپل کارپلی یا اندروید اتو عرضه نمیشوند.
تأثیری مثبت روی قوای محرکهی یاریس صورت نگرفته و پیشرانهی 4 سیلندر 1.5 لیتری یاریس 2018 تنها 106 اسب بخار را از طریق گیربکس 5 سرعته ی دستی یا 4 سرعته ی اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میکند. تمامی مدلهای یاریس از بستهی ایمنی تویوتا که شامل سیستم پیشگیری از برخورد و هشدار خروج از خط است بهرهمند هستند.
منبع : پدال