1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. زوتی T300در انتظار حضور در نمایشگاه خودروی شانگهای

زوتی T300در انتظار حضور در نمایشگاه خودروی شانگهای

1 اردیبهشت 1396
  • 0

نگاهی به آینه‌های خودروی داخل تصویر بیاندازید؛ جالب به نظر می‌رسد. این همان اتفاقی است که وقتی “زوتی” سعی می‌کند قدری متفاوت و ابتکاری عمل کند، رخ می‌دهد. زوتی T300 یک بلندقامت کوچک جدید است و برای نخستین مرتبه، در نمایشگاه خودروی شانگهای حضور می‌یابد و سپس خیلی زود فروش آن در بازار چین کلید خواهد خورد.

زوتی T300در انتظار حضور در نمایشگاه خودروی شانگهای

کلیت بدنه زوتی T300 تا ستون B بسیار خوب به نظر می‌آید و طراحی پیرامون ستون C نیز جسورانه و متهورانه است. یک خط در ناحیه کناری بدنه وجود دارد که از دستگیره درب‌های جلو و عقب و نیز گلگیرهای عقب عبور نموده و درنهایت، رو به پایین، در چراغ‌های عقب محو می‌شود. سایز چرخ‌های این خودرو کمی بیش‌ازاندازه کوچک است اما این چرخ‌ها با رینگ‌های اسپرت آلومینیمی و پدهای قرمز ترمزها، جلوه‌ای اسپرتی به خود گرفته‌اند. ریل‌های سقفی هم کاربردی و قابل استفاده هستند.

زوتی T300در انتظار حضور در نمایشگاه خودروی شانگهای

در قیاس با بدنه، طرح کابین این خودرو آرام‌تر به چشم می‌آید. یک پانل دیجیتالی پشت فرمان وجود دارد و در کنارش، یک صفحه نمایش لمسی 10 اینچی، برخی جزییات زیبا از چرم مصنوعی و معدودی خطوط براق و صیقلی دیده می‌شوند.

زوتی T300در انتظار حضور در نمایشگاه خودروی شانگهای

زوتی T300 از یک پیشرانه 1.5 لیتر توربو نیرو می‌گیرد. توان خروجی این پیشرانه معادل 145 اسب بخار و گشتاور آن برابر با 205 نیوتن‌متر است. این پیشرانه به همراه گیربکس‌های 5 سرعته دستی و یا اتوماتیک CVT، نیروی حاصل از پیشرانه را به چرخ‌های جلوی این خودرو منتقل می‌کند. قیمت این خودرو از رقمی حول و حوش 60 هزار یوآن آغاز شده و به 80 هزار یوآن ختم می‌گردد که با تبدیل آن به ارزهای معتبر، ارقام تقریبی 8,720 الی 11,630 دلار به دست می‌آید. یک نسخه الکتریکی هم برای این خودرو وجود دارد.

زوتی T300در انتظار حضور در نمایشگاه خودروی شانگهای

آرم زوتی در فرم به حروف انگلیسی دست‌نویس قالب‌گیری می‌شود، فرمی که البته حروف متشکله آن در یک ردیف نیستند. عدد صفر مربوط به آرم T300 هم با قرمز رنگ‌آمیزی شده است. این عملی دلپسند است، زیرا که ما وجود آرم کاملاً و یا تا اندازه‌ای قرمز را در خودروهای سوپرشارژ می‌پسندیم. خطوط براق و درخشان موجود بر روی سپر عقب هم در جای خود خوشایند و دلپذیر هستند. پس تا اینجای کار خیلی خوب عمل شده است؛ اما نیمی از انباره اگزوز این خودرو از زیر سپر عقب بیرون زده است که نه خوب و نه حتی خوشایند و دلپسند است. آیا ما اینجا در حال مشاهده اجزای یک تراکتور هستیم؟ نیستیم؟ یک انباره اگزوز باید به نحو منظمی از دیدگان مخفی باشد. زوتی معمولاً دراین‌باره درست و به‌جا عمل می‌کرد، اما در مدل T300 وضع به این‌گونه نبوده است. بهتر است آنها به همان کار “شبیه‌سازی” خود بچسبند.

زوتی T300در انتظار حضور در نمایشگاه خودروی شانگهای

منبع : پدال



نظرات