فیسلیفت میاندورهای یک خودرو به معنای تغییر کامل ظاهر آن نیست بلکه یک بهروزرسانی ماهرانه است. بنابراین نباید تعجب کرد اگر در نگاه اول نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ مرسدس بنز S کلاس از نمونهٔ قبلی خود عملاً غیرقابلتشخیص باشد. بااینحال هرچند تغییرات ظاهری این ماشین سختتر قابلتشخیص است ولی فناوریها و موتورهای جدیدی در نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ سدان پرچمدار مرسدس ارائه شده است. برای نگاهی بهتر به آنچه که در S کلاس جدید تغییر کرده است، در اینجا تصاویر دو نمونهٔ پیش از فیسلیفت و فیسلیفت شدهٔ این سدان لوکس آلمانی را در کنار هم قرار دادهایم.
در S کلاس 2018، همچنان شکل اساسی ماشین حفظ شده است اما همانطور که انتظار میرفت، یک بهروزرسانی و تازهسازی جزئی در چهرهٔ آن انجام گرفته است. در نمای جلویی تغییرات بیشتری مشهود است. در اینجا چراغهای جلو تغییر کرده و گرافیک داخلی آنها نیز با سه خط LED بروز شده است. همچنین در این بخش جلوپنجره نیز با یک نمونهٔ جدید جایگزین شده که دارای سه تیغهٔ افقی است. طرح سپر جلو هم بهطور کامل تغییر کرده و ورودیهای هوا از نو طراحی شدهاند.
در پروفیل جانبی اما همچنان همان خطوط ظریف باقیماندهاند ولی رینگهای جدید تا حدودی نمایی نو به این قسمت بخشیده است. در عقب نیز تنها به تغییر گرافیک داخلی چراغها، تغییراتی جزئی در سپر و تغییر سر اگزوزها بسنده شده است.
در هنگام مشاهدهٔ نمای داخلی S کلاس جدید، بهروزرسانیهای عمده مشهود است. برای شروع، غربیلک فرمان بهطور کامل تغییر کرده و به کنترلرهای جدیدی مجهز شده است. این کنترلرها راننده را قادر میسازند که تمامی قسمتهای مختلف در صفحهنمایش 12.3 اینچی رنگی جلوی خود را از روی غربیلک کنترل کند. غیرازاین کنترلرها، در زیر نمایشگر مرکزی نیز دکمههای کنترلکنندهٔ لمسی تعبیه شده است که از طریق آنها تقریباً میتوان تمامی عملکردها را کنترل نمود اما بااینحال یک کنترلکنندهٔ دوار و یک پد لمسی نیز بهعنوان مکمل در کنسول وسط تعبیه شده است.
نسخهٔ فوق لوکس مایباخ S کلاس نیز همین تغییرات را تجربه کرده است درحالیکه قطعات کرومی گستردهای هم درون سپر جلوی آن کار شده است؛ ولی غیرازاین مایباخ در بیشتر قسمتها با نسخهٔ معمولی S کلاس یکسان است؛ اما تغییر مهم در زیر کاپوت این ماشین رخ داده است یعنی جایی که پیشرانهٔ قبلی 4.7 لیتری V8 بایتوربو با 450 اسب بخار قدرت که در مدلهای S500 و مایباخ S500 ارائه میشد، با یک موتور 4 لیتری V8 بایتوربو جدید جایگزین شده است که 470 اسب بخار قدرت دارد. به همین مناسبت، نام این مدلها نیز به S560 تغییر یافته است؛ اما مدلهای S600 و مایباخ S600 همچنان از همان پیشرانهٔ 6 لیتری V12 بایتوربو با 530 اسب بخار قدرت استفاده میکنند.
عمل تغییر قلب در نسخهٔ اسپرت S63 AMG هم صورت گرفته و حالا در سینهٔ این مدل نیز همان پیشرانهٔ جدید 4 لیتری V8 بایتوربو جایگزین موتور قبلی 5.5 لیتری V8 بایتوربو با 580 اسب بخار قدرت شده است. البته این موتور توسط AMG تقویت شده و در S63 قدرتی برابر با 610 اسب بخار تولید میکند؛ بنابراین حجم کمتر در کنار قدرت بیشتر نشان از پیشرفت درخور توجه این سدان لوکس اسپرت دارد؛ و درنهایت نسخهٔ پرچمدار S65 نیز همچنان از همان موتور 6 لیتری V12 بایتوربو با 630 اسب بخار قدرت استفاده میکند.
منبع : پدال