وقتی برای اولین بار مدل ۲۰۱۷ اتومبیل اسپرت رضوانی بیست آلفا وارد بازار شد قیمتی معادل ۲۰۰ هزار دلار داشت. اما اندکی بعد قیمت این خودروی اسپرت به ۱۴۹ هزار دلار کاهش یافت.
اما سورپرایز جدید سازنده برای علاقمندان این اتومبیل سبک وزن در سال ۲۰۱۸ قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار دلار آن میباشد. همانطور که مدیرعامل این شرکت لقب «پورشه کش» را به آن داده است، این اتومبیل سبک تر، سریع تر و با هندلینگی بهتر از هر خودروی دیگری در این کلاس ارائه خواهد شد.
قیمت رضوانی بیست آلفا برای سال ۲۰۱۸ از ۹۵ هزار دلار آغاز میشود، اما این کاهش قیمت به نصف بیشتر به آن دلیل است که برخی از امکانات استاندارد نسخه قبلی در مدل جدید حذف شده و به صورت آپشن عرضه میشود، که از جمله آن میتوان به درهای کشویی اشاره کرد که بهترین مشخصه اصلی این اتومبیل است.
البته مدل ۲۰۱۸ نسبت به سلف خود تغییراتی در زیر کاپوت نیز داشته است. در مدل سال گذشته از پیشرانه ۲٫۴ لیتری توربو ۴ سیلندر هوندا به قدرت ۵۰۰ اسب بخار استفاده میشد. این درحالی است که مدل ۲۰۱۸ از موتور ۲٫۵ لیتری توربوی ۴ سیلندر کاسورث به قدرت ۴۰۰ اسب بخار بهره میبرد.
اما قبل از اینکه از این کاهش قدرت ناراحت شوید باید بگوییم ویژگی های دینامیکی خودرو تغییر چندانی نکرده و شتاب صفر تا صد آن از ۳٫۲ فقط به ۳٫۵ ثانیه افزایش یافته است. شما میتوانید بطور استاندارد از گیربکس ۶ دنده دستی استفاده کنید یا گیربکس اتوماتیک سکوئنشیال را سفارش دهید.
رینگ های آلیاژی ۱۸ اینچی ترمزهای مارک AP ریسینگ را پوشانده و جنس کربن سرامیک به صورت آپشن برای آنها ارائه میشود. بدنه خودرو به صورت دست ساز از جنس فایبرگلاس بوده و بر روی شاسی لوتوس سوار شده و سقف آن بصورت تارگا قابل برداشتن میباشد.
با استفاده از این بدنه فایبرگلاس وزن رضوانی بیست آلفا در حدود ۲۰۰۰ پوند میباشد که با پرداخت ۲۰ هزار دلار و نصب پنل های فیبر کربن وزن آن به ۱۹۵۰ پوند کاهش مییابد. سفارش درب های کشویی هزینه ای بیش از ۱۰ هزار دلار در بر دارد
منبع : دنیای خودرو