در اینجا با یک هیوندای سوناتای سفارشی روبهرو هستیم که دوج چلنجر SRT هلکت را از لحاظ میزان نیرو پشت سر گذاشته است. تیونر بیسیموتو، سازنده هیوندای ادیسه مینیون ۱۰۲۹ اسببخاری در آخرین پروژه خود با هیوندای همکاری کرده است. آخرین اثر این تیونر، یک سدان متوسط است که یک اسببخار بیشتر از قدرتمندترین ماسلکار تاریخ قدرت دارد. باور این موضوع که قدرت ۷۰۸ اسببخاری هیوندای سوناتای بیسیموتو از همان موتور ۴/۲ لیتری چهار سیلندر موجود در هیوندای سوناتای ۲۰۱۵ موجود در بازار تولید میشود، بسیار مشکل است. به این منظور اصلاحات زیادی انجام شده است تا قدرت خروجی این موتور به بیش از ۳ برابر افزایش یابد، ازجمله استحکام بیشتر المانهای داخلی مانند پیستونها و میلههای رابط آلیاژی، مسیر جدید سوپاپها و میلسوپاپ و توربوشارژر با فشار زیاد. بیسیموتو سوناتا همچنین از یک گیربکس ۶ دنده دستی برای انتقال قدرت استفاده میکند.
در همین حال، هنوز مشخص نیست که چرا این همه قدرت هنوز فقط به چرخهای جلو منتقل میشود. در حال حاضر تنها میتوانیم تصویری از نمای عقب بیسیموتو هیوندای سوناتا ببینیم که مهمترین تغییر ظاهری، استفاده از یک اسپویلر بزرگ در بخش عقب است. همچنین یک طرح ویژه در بدنه با گرافیکهای بزرگ هیوندای، چرخهای ۱۸ اینچی جدید، بهینهسازیهای دیگر آیرودینامیک و رنگآمیزیهای آبی، سفید و مشکی برای این سدان خانوادگی با ظاهر اسپرت تدارک دیده شدهاند. گفته میشود این مدل درون کابین از امکانات مسابقهای و شمارندههای جدید بهره خواهد برد. این خودرو در نمایشگاه سما امسال نیز رونمایی شد. پیش از این هم بیسیموتو از یک جنسیس کوپه هزار اسببخاری در نمایشگاه سما سال گذشته رونمایی کرده بود.
منبع : دنیای خودرو