هیوندای عرضه کراس اوور ساب کامپکت خود را به نام Kona در Hyundai Motorstudio خارج از سئول شروع کرده است. به عنوان یکی از آخرین تولیدکننده های اتومبیل که به بخش کراس اوور های ساب کامپکت وارد شده است، هیوندای می گوید که به جای ورود شتابان به این بازار، Kona محصولی است که در تولید آن نهایت دقت ممکن به کار رفته است. در گفتگو با خبرنگاران و روزنامه نگاران، مدیران طراحی Luc Donckerwolke و Sangyup Lee برخی جزئیات طراحی Kona تازه وارد را بعد از انتظاری طولانی ارائه کردند.
خطوط برجسته بالای چرخ های جلو و و ارتقا شخصیت این اتومبیل، نشان می دهد که Sangyup Lee، Luc Donckerwolke و Peter Schreyer در Kona به دنبال چیز متفاوتی بوده اند. همچنین طراحان به ستون های "بال کوسه" مانند هم اشاره می کنند که هیوندای معتقد است به ظاهر مدرن اتومبیل کمک شایانی می کند.
عکسطراحی ظاهری عامل مهمی برای خریداران یک کراس اوور ساب کامپکت می باشد، بنابراین طراحان، هیوندای Kona را به گونه ای متمایز کرده اند. روکش بدنه "زره مانند" این کراس اوور در قسمت جلو، عقب و رکاب ها بهترین نمونه این استراتژی هستند. البته Lee تاکید می کند که این عناصر فقط در Kona باقی می مانند.
قسمت طراحی هیوندای در تلاش است که هر مدل جدید دارای مشخصه های مخصوص به خود باشد، بنابراین انتظار نداشته باشید نسخه بزرگتر Kona را در آینده ببینید. Donckerwolke می گوید: "این خیلی مهم است که اتومبیل های ما در طراحی شبیه یکدیگر نباشند." با این حال می توانیم انتظار داشته باشیم که این طراحی چراغ های جلو در کراس اوورهای هیوندای به یک استاندارد تبدیل شود؛ طراحی باریک و پلک مانند دی لایت ها که به طور جداگانه در بالای چراغ جلوهای LED قرار گرفته اند.
از زمان شروع طراحی، تمرکز بر روی افزایش فضای عقب و ظرفیت بار وجود داشت. همچنین شرکت قصد دارد توجه رانندگان شهری که نیاز به کارایی و هوشمندی دارند را جلب کند. عناصری مانند خنک کننده هوا و جای گذاری سیستم تعویض دنده به همراه سیستم تعلیق مولتی لینک (Multilink) در قسمت عقب (برای مدل های چهارچرخ متحرک) و سیستم اگزوز، همگی به منظور افزایش ظرفیت مهندسی شده اند. ورودی صندوق پایین و پهن است که به راحتی در هنگام گذاشتن و خالی کردن بار کمک می کند.
قسمت وسط بازطراحی شده - انقلابی که هیوندای در مدل i30 هاچبک در اروپا و آسیا استفاده می کند- به زودی در مدل های بعدی شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. به جای شکل بزرگ شش ضلعی موجود در مدل های کنونی مانند سوناتا، که سیستم کنترل هوا و اطلاعات-سرگرمی (infotainment) را در بر می گیرد، Donckerwolke توضیح می دهد که هیوندای می خواهد قسمت وسط را ساده تر کند. او در هنگام عرضه Kona گفت: "ما تصمیم گرفتیم که صفحه نمایش را در بالا قرار دهیم تا قسمت داشبورد بیش از حد شلوغ شود." همچنین اضافه کرد: "سادگی و کاربردی را در شکل آن می بینید و در کل حرکتی به سوی داشبورد افقی به جای طراحی عمودی است."