تصور می شود فراری در پی ورود به بخش مهمی از صنعت خودروسازی تا سال 2021 است.
این خودروساز همیشه منکر احتمال ساخت یک کراس اوور آفرود بوده حتی مدیر آن، سرجیو مارچیونه نیز یک بار به طور واضح گفته است قبل از آن که فراری یک شاسی بلند بسازد باید از روی جنازه من رد شوید.
البته مارچیونه در سال 2019 و دو سال قبل از آغاز احتمالی این پروژه بازنشسته خواهد شد.
به نظر می رسد این خودروساز ایتالیایی به تدریج نظر خود را در مورد کلاسی که سوددهی بسیار خوبی برای خودروسازان داشته است، تغییر دهد.
به گفته یک منبع داخلی، پروژه شاسی بلند اکنون در 41053 Via Abetone Inferiore در دست اجرا است اما آن را یک شاسی بلند نمی دانند.
شاسی بلند فراری که با کد F16X شناخته می شود پلتفرم مشترک با آلفا رومئو استلویو یا مازراتی لوانته نخواهد داشت در عوض ساختار آلومینیومی و سیستم چهار چرخ فعال آن با نسل بعدی GTC4Lusso مشترک خواهد بود که در سال 2020 عرضه می شود. F16X ارتفاع بیش تری از Lusso داشته و به گفته برخی منابع، با درهای خودکشی و خط سقف کوپه شکل شیب دار عرضه می شود.
گمان می رود F16X حتی با قیمتی در حدود 350 هزار دلار فروش فراری را دو برابر کند.