پیشرانه V8 مرسدس در سینه آستون مارتین DB11

29 تیر 139610:02
4 دقیقه


پیشرانه V8 مرسدس در سینه آستون مارتین DB11

کوپه لوکس اسپرت و آستون مارتین DB11 هم‌اکنون مجهز به یک نیروگاه 12 سیلندر خورجینی 5.2 لیتری با توربوشارژر دوقلو است اما به‌زودی آپشن دیگری نیز در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. موتور V8 مرسدس AMG با حجم 4.0 لیتر و توئین توربو که همان پیشرانه ایست که در خودروهایی مثل AMG C63 S نیز قرار گرفته است. با وجود اینکه موتور به‌صورت مستقیم توسط دایملر تأمین می‌شود اما آستون مارتین تغییراتی روی ورودی و خروجی آن، سیستم روغن‌کاری، اگزوز و همچنین برنامه‌ریزی مجدد ECU انجام داده است.

پیشرانه V8 مرسدس در سینه آستون مارتین DB11

این یک انتخاب جالب برای ترکیب عملکرد و کارایی با بهره‌وری خواهد بود و به احتمال زیاد هزینه‌های نگهداری و تعمیرات را نیز به‌شدت کاهش می‌دهد. موتور 8 سیلندر با قدرت 503 اسب بخار و گشتاور 695 نیوتن متر به اندازه کافی توان دارد تا شتاب صفر تا صدی در 4 ثانیه و بیشینه سرعتی 301 کیلومتر بر ساعتی را رقم بزند.

پیشرانه V8 مرسدس در سینه آستون مارتین DB11

جایگزینی موتور سنگین V12 با نمونه V8 همچنین باعث کاهش وزن 115 کیلوگرمی شده است. چابکی نسخه 8 سیلندر با تجدید تفصیلی سیستم تعلیق و میله‌های ضد پیچش و کمک‌فنرهای جدید و بهبود نرم‌افزاری ESP افزایش یافته است.

پیشرانه V8 مرسدس در سینه آستون مارتین DB11

همه تفاوت ای نسخه 8 سیلندر با نسخه 12 سیلندر در زیر پوسته اتفاق نیافتاده اند. به‌عنوان مثال چرخ‌های آلیاژی نسخه V8 از طرحی منحصر به فرد برخوردارند. لنزهای چراغ‌های جلو، زیرسپری و اگزوزهای متفاوت از دیگر تغییرات قابل تشخیص هستند. در داخل کابین تقریباً همه چیز به همان شکل دست نخورده باقی مانده‌اند.

پیشرانه V8 مرسدس در سینه آستون مارتین DB11

پیشرانه V8 مرسدس در سینه آستون مارتین DB11

برای خرید نسخه V8 باید هزینه کمتری نسبت به مدل V12 پرداخت کرد. قیمت این نسخه 198995 دلار است که قطعاً ارزان نیست اما در مقایسه با مدل V12 با قیمت 216495 دلاری کمی مقرون به‌صرفه‌تر است.

پیشرانه V8 مرسدس در سینه آستون مارتین DB11

پیشرانه V8 مرسدس در سینه آستون مارتین DB11

پیشرانه V8 مرسدس در سینه آستون مارتین DB11