زمانی که این خودروی زرد رنگ آلمانی لازم دارد تا به سرعت 100 کیلومتر در ثانیه برسد دقیقا 2.6 ثانیه است در حالی که این کوپه 192 هزار دلاری که زمان ساخت آن به انتهای 2014 برمیگردد قادر است تا بیش از 330 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و به یکی از پرسرعتترین خودروهای جهان تبدیل شود.
جالب است که بدانید، وبسایت آمریکایی «کار اند درایو» زمان رسیدن به سرعت 160 کیلومتر در ساعت را برای مدل 911 توربو اس کمتر از 6.5 ثانیه اعلام کرده که واقعا اعجاب انگیز است. با این تفاسیر این خودرو در کنار بوگاتی ویرون، لامبورگینی هوراکان و تسلا مدل اس-پیدی۹۰ در شمار سومین خودروی پرشتاب جهان قرار دارد. این خودرو بنا بر اعلام چند منبع مختلف و معتبر خودرویی توانسته در یک شتابگیری رسمی در زمان 2.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد و بالاتر از محصولاتی نظیر مکلارن پی۱، لامبورگینی آونتادور و نیسان جیتی-آر در جمع سه خودروی سریع جهان جای گیرد. تنها خودروهایی که بالاتر از این مدل قرار دارند شامل فراری لافراری، دوج دمون ۲۰۱۸ و بوگاتی شیرون و تسلا مدل اس-پیدی100 با 2.35 ثانیه، و نیز پورشه 918 با 2.2 ثانیه بوده است.
اما ۹۱۱ توربو اس چه مشخصاتی دارد و چطور توانسته به این حد از توانمندی برسد؟ توربو اس بالاترین رده در میان تمامی تریمهای مدل ۹۱۱ است که برخلاف مدلهای پایه از موتور دو توربو استفاده میکند. مهندسان پورشه ضمن استفاده از یک موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری تخت، آب خنک و دو توربو که 560 اسب بخار نیرو تولید میکند، کوپه وحشی تولید اشتوتگارت را به یک گیربکس اس-تیپترونیک ۷ دنده و دوکلاچه وصل کردهاند، درحالیکه تا توانستهاند از وزن آن تا رسیدن به میزان ۱۶۲۷ کیلوگرم کاسته و بر پایداری آن افزودهاند.
خبرها خیلی زود میپیچد. از همان اول که وارد گمرک شد و عکسش کنار یک ب.ام.و آی۸ آبی رنگ درز کرد تا همین حال که در گالری آرمانی واقع در پاسداران جا خوش کرده هیچ گاه از تیررس عشق ماشینها خارج نشده بود. از مخفی شدن این خودرو حدود سه ماهی میگذرد اما دیروز این کوپه سریعالسیر آلمانی با انتشار عکسی دوباره خبرساز شد و مشخص گشت در یکی از گالریهای بسیار خاص شمال پایتخت جاخوش کرده است.
طی گفتگوی ما با مالک این خودرو، خبر از قیمت حدود 5 میلیارد تومان برای این کوپه سریعالسیر و زیبای آلمانی دارد. این کوپه آلمانی که با رنگ زرد قناری، بدنه تخممرغی و چراغهای دوار خود در بین عشاق اتومبیل مشهور است، نخستین بار در سال ۱۹۶۳ روی خط تولید رفته و تا هم اکنون تنها با اصلاحاتی در بدنه و موتور در خط تولید بوده و همیشه در فهرست پرفروش ترین خودروهای اسپورت جهان قرار داشته است.