1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ساختار جدید فراری Portofino درمدل های دیگراین برند نیز استفاده می شود

ساختار جدید فراری Portofino درمدل های دیگراین برند نیز استفاده می شود

28 مهر 1396
  • 0

فراری در ساخت کانورتیبل Portofino جدید از روند تولید جدیدی استفاده کرده است که در خودروهای بیش تری از این خودروساز استفاده خواهد شد.

 ساختار جدید فراری Portofino درمدل های دیگراین برند نیز استفاده می شود

روشی که در تولید ساختار آلومینیومی به کار رفته در Portofino استفاده شده به کاهش وزن و ساده سازی روند تولید در مقایسه با کانورتیبل کالیفرنیا کمک کرده است که جایگزین آن خواهد شد. به عنوان مثال، در حالی که ستون A در کالیفرنیا از 21 قطعه متفاوت ساخته شده، در Portofino تنها دو قطعه این بخش را تشکیل داده اند. گفته می شود شاسی های Portofino حدود 40 درصد قطعات کم تری در مقایسه با کالیفرنیا داشته و 35 درصد مقاوم تر هستند. این ساختار نوآورانه به کاهش وزن 80 کیلوگرمی نیز کمک کرده است.

مدیر ارشد تکنولوژی فراری، Michael Leiters اظهار داشت روند تولید Portofino در مدل های آینده این برند نیز استفاده خواهد شد. هم چنین ممکن است این خودروساز از تکنیک های ارتقای شاسی متفاوتی به همراه مواد متفاوت در خودروهای جاده ای آینده بهره ببرد تا کاهش وزن بیش تری را در آن ها ایجاد کند. به عنوان مثال، این خودروساز می تواند از فیبر کربنی در بخش های خاصی از شاسی ها برای ایجاد شاسی مواد ترکیبی استفاده کند که سبک، مقاوم و مقرون به صرفه است.

در حالی که قرار است فراری اولین مدل هیبریدی تولید انبوه خود را طی سال های آینده معرفی کند، کاهش وزن به موضوعی مهم برای این برند ایتالیایی تبدیل خواهد شد. این خودروساز یک ساختار مونوکوک فیبر کربنی یک تکه را برای ابرخودروی لافراری استفاده کرده اما به نظر می رسد فراری معتقد است بدون استفاده از شاسی های کربنی می تواند خودروهای خود را به اندازه کافی سبک کند.



نظرات