طرح جدید و جاهطلبانه Drive for Growth میتسوبیشی با تمرکز بر شاسیبلندها روی 11 مدل اجرا میشود. 6 مورد از آنها قرار است مدلهای کاملا جدید باشند، در حالی که 5 مورد باقیمانده نسخههای بهروزشدهای از خودروهای کنونی هستند. به نظر میرسد یکی از محصولات در اولویت میتسوبیشی، هاچبک میراژ اصلاحشدهای باشد که قرار است برای بازار اروپا تولید شود.
گزارش جدید در خصوص بروزرسانی میراژ حاکی از این است که این خوردو قویا بر اساس نسل بعدی رنو کلیو خواهد بود که گویا سال آینده رونمایی میشود. گفته میشود این هاچبک بسیارکوچک فرانسوی دستخوش چندین تغییر مهم از جمله پلتفرم جدید خواهد شد که در میراژ نسل بعدی نیز به خوبی میتوان شاهد آن بود.
میراژ روی پلتفرم خود سوار نخواهد شد چرا که توسعه آن بسیار گرانقیمت است و حاشیه سود آن در سگمنت B ناچیز است. از این رو، ارزش گسترش و تمرکز روی آن را ندارد. به همین دلیل است که میتسوبیشی برای کاهش هزینه و تسریع زمان توسعه خود از پایه رنو کلیو استفاده خواهد کرد. موتور این خودرو از نوع بنزینی توربوشارژ 3 سیلندر است، بنابراین پیشرانه آن، احتمالا 0.9 لیتری TCe که پیش از این در خودروهای رنو و داچیا و همچنین نیسان میکرا و مدلهای دوقلوی اسمارت فورتو و فورفور استفاده شده است، خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، یکی از مدیران ارشد میتسوبیشی اخیرا تایید کرده که میراژ جدید مشتقات تمام الکتریکی را تولید خواهد کرد، هرچند در دسترس بودن همه آنها، بعید به نظر میرسد. اینکه چه زمانی میتوان شاهد نسل بعدی این خودرو بود، الان امکانپذیر نیست. اما احتمالا زمان معرفی آن قبل از پایان این دهه بعد از عرضه رنو کلیو خواهد بود. با تغییر و تحولاتی که متوجه این خودرو شده احتمالا یک هاچبک پنجدر پیچیدهتر خواهد بود که با نام های بزرگی در سگمنت ماشینهای بسیار کوچک مانند فورد فیستا و فولکسواگن پولو رقابت خواهد کرد.
خیلی زود است که بگوییم چه اتفاقی برای نسخه U.S – spec میراژ خواهد آمد. این خودرو اکنون دومین خودروی جدید با قیمت مناسب 13 هزار و 830 دلار است.