1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مهمترین اتفاقات صنعت خودرو جهان در 2017

مهمترین اتفاقات صنعت خودرو جهان در 2017

11 دی 1396
  • 0

2017 سال پرباری برای دنیای خودرو بود و در این مقاله برجسته ترین خبرهای صنعت خودرو در سال 2017 را بررسی می کنیم.

برجسته ترین خبرهای صنعت خودرو در سال 2017

در طول سال داستان های متفاوتی از سراسر دنیای خودرو برای شما روایت کردیم؛ از بررسی مشکلات گرفته تا نگاه به نسل بعدی تکنولوژی و یا بررسی تاریخ درخشان یک خودرو. در سال 2017 شاهد بیستمین سالگرد تست های NCAP اروپا، بررسی خودروهای پرنده و جاده های پیشرفته با قابلیت شارژ خودروهای الکتریکی بودیم و بدون شک امسال از نظر معرفی ویژگی های شگفت انگیز برای دنیای خودرو سال خوبی بود.

تکنولوژی رانندگی خودکار در لاس وگاس

برجسته ترین خبرهای صنعت خودرو در سال 2017

تکنولوژی رانندگی خودکار جزو بزرگترین خبرهای نمایشگاه تجهیزات الکترونیک در لاس وگاس در ماه ژانویه بود. این رویداد با پیشتازی پاناسونیک همراه بود. این شرکت با معرفی یک کابین کانسپت که بخشی از آینده خودروهای خودران را نشان می داد نظرها را به خود جلب کرد.

کانسپت پاناسونیک می تواند با استفاده از شیشه های واقعیت افزوده اطلاعات را برای سرنشینان نمایش بدهد. اما برجسته ترین ویژگی آن، یک جفت تبلت 4K است. کارکنان شرکت نشان دادند که این تبلت ها با اتصال به یکدیگر می توانند بازی های دیجیتال را اجرا کنند.

نسل جدید خودرو در کوبا

برجسته ترین خبرهای صنعت خودرو در سال 2017

فرهنگ خودروهای هیبرید کوبا جالب است. با برداشته شدن قانون تجارت با امریکا (1958 میلادی)، خودروهای قدیمی این کشور در حال تغییر هستند.
فوردها و شورولت های کلاسیک همچنان به عنوان بخش اصلی وسایل نقلیه در کوبا به شمار می روند. اما تسهیل قوانین محلی باعث حضور نسل جدید خودروها شده است. پژو و سیتروئن فروشگاه های خود را باز کرده اند، در عین حال اینفینیتی Q60 به عنوان اولین خودرو ساخت امریکا پس از نیم قرن وارد کوبا شد.

کارخانه آینده در آئودی

برجسته ترین خبرهای صنعت خودرو در سال 2017

نگرش آئودی به آینده فقط شامل تکنولوژی های خودران نمی شود بلکه این شرکت سرمایه گذاری سنگینی در زمینه کارخانه های خودکار انجام داده است. با لیفت تراک های خودکار، خطوط ماژول های مونتاژ که بدنه ها را جا به جا می کنند و روباتی به نام Paula، آئودی نمایی از تولید دیجیتال را به نمایش می گذارد. برخی نام این روند را "چهارمین انقلاب صنعتی" می نامند.

رانندگی برای اوبر

برجسته ترین خبرهای صنعت خودرو در سال 2017

سرویس اوبر در سال های اخیر محبوبیت خاصی پیدا کرده است و مردم می توانند با استفاده از این پلتفرم کسب درآمد داشته باشند. برای این کار، کارشناسان به بررسی روند استفاده از خدمات Uber Partner پرداختند.

کارشناس مورد نظر، پس از 46 ساعت کار کردن و خدمت رسانی به 101 مسافر و طی مسافت 530 کیلومتر، موفق به کسب 858.55 پوند (حدود 5 میلیون تومان) غیر از هزینه های جانبی و بنزین شد.

بیستمین سالگرد تست تصادف NCAP اروپا

برجسته ترین خبرهای صنعت خودرو در سال 2017

جالب است بدانید که از سال 1997 تاکنون 629 خودرو توسط NCAP اروپا در آزمایشگاه Thatcham در Berkshire به صورت عمدی به دیوار کوبیده شده اند. طی دو دهه NCAP و دیگر تست ها به تولید خودروهای امن تر کمک کرده اند و تخمین زده می شود که بخش تحقیقات در زمینه تصادف، از 182 هزار مورد مرگ در جاده جلوگیری کرده است. برای نشان دادن پیشرفت تکنولوژی ایمنی از سال 1997، آزمایشگاه یک روور 100 مدل 1997 و یک هوندا جَز جدید را تست کرد. نتیجه نشان می دهد که سرنشینان هوندا از ایمنی بیشتری نسبت به روور 20 سال پیش برخوردار هستند.

شایان ذکر است که هزینه آخرین تحقیقات در زمینه تصادف حدود 500 هزار پوند (حدود 3 میلیارد تومان) برآورد شده است و پیش بینی می شود که سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) جان بیش از 54 هزار نفر را در 20 سال آینده نجات دهد.

تست قطبی سیستم چهارچرخ متحرک

برجسته ترین خبرهای صنعت خودرو در سال 2017

بسیاری از خودروسازان از جمله فیات و لندروور خودروهای خود را در دمای منهای 40 درجه در Colmis Proving Ground در Arjeplog سوئد مورد آزمایش قرار دادند که شامل طی 100 کیلومتر در مدار قطب بود.

در این آزمایش، فورد فوکوس RS و رنج روور ایووک مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک شرکت GKN بودند. همچنین یک بی ام و i8 با سیستم الکتریکی eAxle شرکت GKN آزمایش شد.

مینی جزو بهترین خودروهای بریتانیا قرار گرفت

برجسته ترین خبرهای صنعت خودرو در سال 2017

امسال 50 خودرو بریتانیایی برتر تمام دوران ها معرفی شدند. از رولز رویس دان گرفته تا ترایمف استگ، در این تحقیق تمام خودروهای تاثیرگذار این صنعت مورد بررسی قرار گرفتند. لندروور دیفندر جایگاه سوم را به همراه جگوار E-Type کسب کرد. اما مینی معروف سال 1959 به خاطر موفقیت بزرگ و نوآوری در زمان خود به مقام اول رسید.

یک دهه با قشقایی

برجسته ترین خبرهای صنعت خودرو در سال 2017

به عنوان اولین کراس اوور، نیسان قشقایی برای بازار اروپا در نظر گرفته شده بود، اما در حال حاضر در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. برای این که ببینید چرا این خودرو از زمان عرضه (10 سال پیش) اینقدر موفق بوده و نیسان چگونه در دورترین نقاط کره زمین در هر شرایطی کار می کند، کارشناسان تصمیم گرفتند که به سیبری بروند و نسخه روسی را آزمایش کنند.

جالب است بدانید که کارشناسان با قشقایی بر روی دریاچه یخ زده بایکال – قدیمی ترین و عمیق ترین دریاچه دنیا - رانندگی کردند.

دروغ 13 آوریل

برجسته ترین خبرهای صنعت خودرو در سال 2017

در اینترنت از شرکت های تکنولوژی خواسته شد که 10 نوآوری که واقعی یا ساختگی هستند را معرفی کنند. از خوانندگان نیز خواسته شد که در مورد آن ها نظر بدهند. این چالش شامل تایرهای ساخته شده از قاصدک، دستیار آشپزی داخل خودرو، ایربگ عابرپیاده 360 درجه و ربات ضد یخ می شد و پیشرفت تکنولوژی روز را نشان می داد.

خودروهای پرنده آینده

برجسته ترین خبرهای صنعت خودرو در سال 2017

امسال خودروهای پرنده کانسپت و قابل فروش را دیدیم. شاید ایرباس PopUp یک طرح آینده نگرانه باشد، اما به نظر می رسد که مدل های دیگر زودتر به بازار بیایند. تحویل مدل Terrafugia Transition از سال 2020 آغاز می شود، در حالی که Skyrunner در حال حاضر موجود است. البته هنوز مجوز حضور در جاده وجود ندارد، اما طراحی فوق العاده Skyrunner برای ماجراجویی عالی است.

جاده هایی که خودروهای الکتریکی را شارژ می کنند

برجسته ترین خبرهای صنعت خودرو در سال 2017

از آنجایی که خودروهای الکتریکی در حال افزایش هستند، مشکل شارژ این خودروها نیز در حال افزایش است. مشکلی در زمینه شارژ خودرو در پارکینگ خانه وجود ندارد، اما اگر بخواهید خودرو را در خیابان شارژ کنید چه اتفاقی می افتد؟

جواب در زیر خیابان ها قرار دارد. کارشناسان به شرکت کوالکام در فرانسه رفتند تا اولین جاده با قابلیت شارژ خودروهای الکتریکی را از نزدیک ببینند. این نمونه، باتری ها را به واسطه پدهای زیر خیابان شارژ می کند و پیش بینی می شود که "جاده های الکتریکی" به زودی قابل استفاده خواهند بود.

کارخانه دوستدار محیط زیست داچیا

برجسته ترین خبرهای صنعت خودرو در سال 2017

شرکت داچیا (تحت مالکیت رنو) در زمینه اقتصادی بودن عملکرد خوبی دارد، با این حال از نظر تکنولوژی پیشرفته برجسته نیست. اما این شرکت دارای تنها کارخانه خودروسازی در دنیا است که هیچ دی اکسید کربنی تولید نمی کند.

در این مورد می توان به کارخانه Tangier در مراکش اشاره کرد که به عنوان تلاش رنو برای حفظ محیط زیست در حال کار است. این کارخانه بیش از 90 درصد انرژی توربین های بادی و زیست توده ها را به کار می برد و استفاده از جریان آب بسته - در جایی که منابع محدودی دارد – جزو اقدامات کلیدی است. با این حال به خاطر محدودیت های سرمایه گذاری، هنوز امکان استفاده از این سیستم در سایر نقاط دنیا وجود ندارد.

موتور چرخشی مزدا 50 ساله شد

برجسته ترین خبرهای صنعت خودرو در سال 2017

موتور چرخشی معروف مزدا امسال 50 ساله شد. در ماه آگوست مدل های RX-8 و مدل کلاسیک RX-7 و RX-3 اسپرت به همین مناسبت مورد آزمایش رانندگی قرار گرفتند. در مورد موتور چرخشی جدید مزدا هنور اطلاعاتی نداریم، اما کارشناسان با سفر به Augsburg آلمان به موزه خودرو کلاسیک مزدا رفتند تا میراث این موتور را مشاهده کنند. از موفقیت های درخشان این موتور می توان به قهرمانی مسابقان لومان با مدل 787B در سال 1991 اشاره کرد.

آزمایش L چگونه رانندگان را تحت تاثیر قرار می دهد؟

برجسته ترین خبرهای صنعت خودرو در سال 2017

پیش از معرفی تست رانندگی جدید در روز 4 دسامبر، کارشناسان از 3 راننده که به تازگی گواهی نامه گرفته بودند درخواست کردند که این آزمایش را انجام دهند. در تست جدید دیگر نیاز به حرکت با دنده عقب در پیچ و پارک دوبل نیست، بلکه باید توانایی دنبال کردن دستورات نویگیشن ماهواره ای را داشته باشید. فقط 2 نفر این تست را با موفقیت پشت سر گذاشتند، اما همگی معتقد بودند که این روش بهتر از روش قبلی است.

مصاحبه در مونیخ

برجسته ترین خبرهای صنعت خودرو در سال 2017

مصاحبه با Ian Robertson (یکی از مدیران بی ام و) بخشی از سابقه نزدیک به 40 سال فعالیت او در بازار خودرو را نمایان کرد.

از قرار دادن شیلنگ ها در بار و پرواز به فنلاند برای این که خط تولید از کار نیفتد، تا رفتن به رولز رویس همگی نشان می دهند که Robertson یکی از مردان برجسته صنعت خودرو است. احتملاً به زودی از مدیریت بی ام و بازنشسته می شود، اما حضور او تا سال های سال احساس خواهد شد.



نظرات