1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نسل جدید رنو کلیو با ظاهری متفاوت و مدرن می‌آید

نسل جدید رنو کلیو با ظاهری متفاوت و مدرن می‌آید

23 دی 1396
  • 0

رنو کلیو کنونی در سال 2012 معرفی شد و اینک یکی از قدیمی‌ترین خودروهای سگمنت سوپرمینی جهان محسوب می‌شود. اینک فرانسوی‌ها قصد دارند نسل پنجم این خودرو را در اواخر سال جاری میلادی معرفی کنند.

 نسل جدید رنو کلیو با طراحی بسیار متفاوت و پیشرفته

این خودرو در نمایشگاه خودرویی پاریس 2018 به نمایش درخواهد آمد و برنامه فروش آن به سال 2019 موکول می‌گردد. این خودرو را می‌توان نسخه متحول شده چهار نسل قبلی به شمار آورد که احتمالا ظاهر آن با الهام از کانسپت سیمبیوز ساخته می‌شود.

 نسل جدید رنو کلیو با طراحی بسیار متفاوت و پیشرفته

از آنجا که رنو قصد دارد هزینه‌های ساخت محصولاتش را تا حد ممکن کاهش دهد، از زبان طراحی CMF-B قبلی برای نسل جدید کلیو بهره خواهد برد. با این وجود نسل جدید کلیو بازطراحی خواهد شد و ما شاهد طیف وسیعی از موتورهای بنزینی روی خودرو هستیم. یک موتور0.9 لیتری توربوشارژ 3 سیلندر و یک نسخه 1.3 لیتری از موتورهای احتمالی نسل جدیدی کلیو به شمار می‌آیند.

 نسل جدید رنو کلیو با طراحی بسیار متفاوت و پیشرفته

هنوز مشخص نیست که آیا موتورهای dci دیزلی به این خودرو راه خواهند یافت یا خیر، اما کمپانی رنو در بررسی تصمیم خود برای استفاده از سوخت‌های بنزینی است.

در حالی که احتمال استفاده از دیزلی‌ها بسیار کم به نظر می‌رسد، احتمال دارد برخی از نسخه‌های رنو کلیو 2019 با تکنولوژی هیبریدی 48 ولت و در کنار یک موتور بنزینی کوچک ارائه گردد.

 نسل جدید رنو کلیو با طراحی بسیار متفاوت و پیشرفته

از طرفی گزارش‌ها نشان می‌دهند که نسل بعدی سوپرمینی‌های کوچک رنو نقش اثربخشی را در آینده الکتریکی‌ها بازی خواهند کرد که منجر به آلودگی کمتر و بهبود مصرف سوخت می‌گردد. در سال 2019 مدل‌های جدید رنو زوئی نیز به جمع این خودروهای فرانسوی خواهند پیوست.

انتظار می‌رود رنو کلیوهای 2019، قابلیت رانندگی شبه خودران را از خود نشان دهند. خودرو در حالت شبه خودران می‌تواند تا حدی فرمان، ترمز و شتاب خودرو را کنترل کند، اما نباید در پشت فرمان به خواندن کتاب مشغول شده و دست از فرمان بردارند.



نظرات