کرهایها امیدوارند بتوانند با قیمت پائین به مصاف خودروهای گران و آلمانی این کلاس مانند CLA بروند و میزان فروش آن در سال جدید را بالا ببرند.
در روزهای گذشته هیوندایی خودرویی کوچک و کامپکت از سری i30 خود را با ساختار فستبکها معرفی کرد.این خودرو جدیدترین محصول سری i30 هاست. پیشتر از این هیوندایی نسخههایی از استیشن و هاچبک این خودرو را در کنار سری پرفورمنس N ارائه کرد. اما فستبک با بقیه مدلها کمی متفاوت است.
این فستبک هیوندایی ارزان است و کاربردی ظاهر شده است و به همین دلیل میتواند با خودروهای مانند مزدا 3 فستبک و اشکودا اکتاویا رقابت کند.
اگر فستبک I30 با مدل هاچبک آن مقایسه کنیم، باید از کاهش 25 میلیمتری طول سقف، کاهش ارتفاع کلی خودرو به میزان 5 میلیمتر و کوچکتر شدن جلوپنجره صحبت کنیم. از طرفی در نمای روبهرو شاهد چراغهای D لایت LED هستیم. با این وجود انتظار خودرویی سریع را از I30 فستبک را نداشته باشید. موتور بنزینی یک لیتری T-GDI خودرو حدود 118 اسببخار قدرت دارد و شتاب صفر تا صد 9 ثانیه یا بیشتر را برای خودرو رقم میزند. این اعداد و ارقام برای یک I30 فست بک به عنوان خودروی شهری مناسب و حتی کافی به نظر میرسد.
مدلهایی از این خودرو نیز با موتور بنزینی 1.4 لیتری توربو با قدرت 138 اسب بخار ارائه می شوند. موتور این خودرو با یک سامانه انتقال قدرت اتوماتیک دو کلاچه همخوانی دارد. اما موتور خودرو بر سنگینی خودرو افزوده و در مقابل چابکیاش را کاهش میدهد.
تجهیزات این خودرو مشابه مدل هاچ بک است، به این معنی که سیستمهای ایمنی، دستیار راننده به صورت استاندارد در خودرو موجود است. کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل خطوط جاده، ترمز اتوماتیک، سامانه ناوبری، دوربین عقب و یک صفحه نمایش 8 اینچی از گزینههای درون این کابین محسوب میشوند.
کرهایها امیدوارند بتوانند با قیمت پائین به مصاف خودروهای گران و آلمانی این کلاس مانند CLA بروند و میزان فروش آن در سال جدید را بالا ببرند.