نیسان Terra این هفته و قبل از عرضه در بازار چین در أواخر سال جاری، رسما معرفی شد.
Terra که بر أساس پلتفرم body-on-frame مشترک با وانت ناوارا ساخته شده تقریبا جایگزینی معنوی برای نسل قبلی پسفایندر محسوب می شود که أساسا نسخه ای واگن از این وانت محبوب بود.
Terra در مقایسه با شاسی بلندهای کنونی نیسان همچون X تریل و پسفایندر، به عنوان یک 4×4 با رویکردی مشابه فورد اورست و تویوتا فورچونر شناخته می شود.
طراحی بدنه این خودرو در قسمت جلو تقریبا شبیه به ناوارا است اما قسمت پشت آن کاملا منحصر به فرد است. در عین حال، کابین این خودرو از همتای وانت آن گرفته شده که خود دارای ساختار داشبورد استاندارد نیسان است.
نیسان اعلام کرده که از هر شش خودروی این برند که در بازارهای جهانی فروخته شده یکی دارای پلتفرم frame-based و یا محصول تجاری سبک بوده و Terra اولین مدل از بخش خودروهای تجاری سبک است که تحت برنامه کوتاه مدت این برند با هدف افزایش فروش 40 درصدی تا سال 2020 عرضه می شود.
اطلاعات بیش تر از نیرومحرکه و تجهیزات این خودرو هنوز منتشر نشده است. نیسان اعلام کرده این اطلاعات را در ماه آوریل منتشر خواهد کرد.