1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کاهش قیمت خودروی هیبریدی هیوندای سوناتا در بازار جهانی

کاهش قیمت خودروی هیبریدی هیوندای سوناتا در بازار جهانی

7 اردیبهشت 1397
  • 0

مدل ۲۰۱۸ خودروی هیوندای سوناتا هیبریدی علاوه بر تغییرات ظاهری و بیرونی، قیمت جهانی خود را نیز به ۲۵ هزار دلار کاهش داده است.

شرکت کره ای هیوندای موتورز که در نمایشگاه خودروی شیکاگو از نسخه جدید سدان سوناتا هیبریدی مدل ۲۰۱۸ میلادی رونمایی کرد، حالا اعلام کرده که قصد دارد قیمت این خودروی هیبریدی را به ۲۵ هزار دلار رسانده و بهای آن را کاهش بدهد.

 کاهش قیمت خودروی هیبریدی هیوندای سوناتا در بازار جهانی

این خودروساز کره ای به منظور بهینه سازی و افزایش آیرودینامیک خودروی سدان هیوندای خود، در طراحی کاپوت، جلوپنجره، سپرها و گلگیرهای جلوی خودرو تجدیدنظرهای اساسی کرده است.

حالا بر اساس گزارش های منتشر شده، نسخه ۲۰۱۸ خودروی هیبریدی سوناتا از قیمت پایین تری به هنگام عرضه به بازارهای جهانی بهره مند خواهد شد. قیمت این خودرو حدودا ۵۰۰ دلار کمتر و ارزانتر از نسخه های قبلی خود خواهد بود. این در حالیست که هیوندای قابلیت و فناوری های فراوان و متعددی را به خودروی زیبا و قدرتمند خود افزوده است. در حال حاضر قیمت پایه سدان هیوندای سوناتا مدل ۲۰۱۸ از ۲۵ هزار و ۵۰۰ دلار شروع می شود.

 کاهش قیمت خودروی هیبریدی هیوندای سوناتا در بازار جهانی

خودروی هیبریدی سدان هیوندای سوناتا با پیشرانه بنزینی ۲.۰ لیتری چهار سیلندر در ترکیب با موتور برقی و الکتریکی با قدرت ۵۱ اسب بخار طراحی شده است. باتری پلیمری لیتیوم-یونی موجب شده است که ظرفیت شارژدهی آن به میزان ۹ درصدافزایش پیدا کرده و از ۱.۶۲ کیلووات ساعت به ۱.۷۶ کیلووات ساعت برسد. مجموع خروجی سیستم محرکه آن، ۱۹۳ اسب بخار است و قدرت آن نیز توسط یک جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. هیوندای برآورد کرده است که مصرف سوخت این سیستم به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶ لیتر در شهر، ۵ لیتر در بزرگراه و در حالت ترکیبی نیز ۵.۶ لیتر باشد.

از آنجایی که در سال های گذشته تلاش های بسیاری مبنی بر تولید و توسعه زیرساخت های لازم برای خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست همچون خودروهای برقی و هیبریدی صورت گرفته است، شرکت های خودروسازی و تکنولوژی بسیاری نیز در این راستا تصمیم گرفته اند که از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهای برقی و هیبریدی رونمایی کنند و بدین ترتیب سهم بیشتری از بازار این خودروهای محبوب، پرطرفدار و دوستدار محیط زیست را به خود اختصاص دهند.

 کاهش قیمت خودروی هیبریدی هیوندای سوناتا در بازار جهانی

خودروی هیبریدی سوناتا هیبریدی مدل ۲۰۱۸ می تواند گزینه ارزشمند و قابل توجهی برای مشتریان و طرفداران محیط زیست باشد چرا که این خودروساز کره ای حالا با کاهش ۵۰۰ دلاری در قیمت این محصول با ارزش، قادر خواهد بود خیل عظیمی از طرفداران خودروهای هیبریدی و لوکس را به خود جلب کند. بدین ترتیب هیوندای موتورز امیدوار است بتواند با اتخاذ این استراتژی، سودآوری و میزان فروش خود را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

 کاهش قیمت خودروی هیبریدی هیوندای سوناتا در بازار جهانی

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

منبع ایسنا


نظرات