در این جا می توانیم نمایی از بی ام و سری 3 را قبل از عرضه رسمی در سال آینده مشاهده کنیم.
بی ام و قصد دارد که مهم ترین محصول خود در این دهه را ارائه کند که همان نسل هفتم سری 3 است. این خودرو چهاردر به عنوان ستاره این برند در نمایشگاه خودرو پاریس حضور خواهد داشت و از پلتفرم و تکنولوژی های جدید بهره می برد.
درون سری 3 جدید از پلتفرم جدید CLAR استفاده می شود که در سری 5 و X3 نیز به کار می رود. این پلتفرم امکان استفاده از سیستم انتقال قدرت جدید را فراهم می کند.
نکته برجسته در مورد این خودرو جدید، نسخه تمام الکتریک است که از پلتفرم مشابه استفاده می کند و با نام i4 ارائه می شود. بر اساس کانسپت Vision Dynamics که در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 مشاهده کردیم، قرار است که در سال 2020 وارد بازار شود و قابلیت طی مسافت 700 کیلومتر در حالت تمام الکتریک را خواهد داشت.
پیش از این، دو نسخه پلاگین هیبرید برای طرفداران خودروهای هیبریدی ارائه می شود. اولی، احتمالاً با نام 325e، از سیستم انتقال قدرت مشابه مینی کانتری من پلاگین هیبرید بهره می برد که شامل موتور 1.5 لیتری 3 سیلندر بنزینی 150 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی 111 اسب بخاری است.
انتظار می رود که بی ام و یک پلاگین هیبرید قوی تر را نیز با نام 330e به بازار عرضه کند که از موتور 2 لیتری توربو و یک موتور الکتریکی برای رسیدن به 283 اسب بخار استفاده می کند. این دو مدل با سیستم شارژ القایی بی ام و سازگار هستند که قبل تر با مدل 530e معرفی شد.
البته که مدل های پلاگین هیبرید به عنوان مدل های اصلی مطرح نیستند. مدل های جدید بنزینی و دیزل همچنان در میان خریداران محبوبیت دارند.
موتورهای بنزینی از 1.5 لیتری 3 سیلندر در 318i شروع می شود، در عین حال موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو در 320i و 330i موجود است و انتظار می رود که قدرتی بین 192 تا 263 اسب بخار داشته باشند.
نسخه های دیزل از موتور 2 لیتری 4 سیلندر استفاده می کنند و خروجی آن ها از 152 تا 233 اسب بخار متغیر است. مدل های ضعیف تر با گیربکس دستی 6 سرعته عرضه می شوند و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک در مدل های قوی تر ارائه خواهد شد. سیستم xDrive چهارچرخ متحرک بی ام و نیز در برخی مدل ها در اختیار رانندگان قرار می گیرد.
طبق تصاویر جاسوسی منتشر شده، می دانیم که طراحی کلی سری 3 جدید تغییر اساسی نداشته است. اما خطوط تیزتر و چراغ جلوها و جلوپنجره جدید را مشاهده می کنیم. بی ام و سعی دارد که طراحی سری 3 را تا جای ممکن تغییر ندهد، چرا که یکی از پرفروش ترین مدل های شرکت به شمار می رود.
شاسی جدید این مدل نشان می دهد که خودروساز آلمانی می خواهد فضای سرنشین و بار را بدون تغییر در ابعاد بدنه سری 3 افزایش دهد. پلتفرم Mk7 از نظر طول و پهنا کمی بزرگتر شده و به لطف ساختار جدید، چیزی بین 30 تا 40 کیلوگرم سبک تر شده است.
انتظار می رود که طراحی فوق العاده کابین را شاهد باشیم. علاوه بر این، بی ام و تایید کرده که این مدل از آخرین نسخه iDrive 7.0 بهره می برد.
زمانی که مدل اصلی به نمایشگاه ها برسد، بی ام و به نسخه های M پرفورمنس می پردازد. مدل های M340i و M340d به احتمال زیاد با موتور 6 سیلندر و به ترتیب با قدرت 364 و 324 اسب بخار ارائه می شوند. هر دو از سیستم چهارچرخ متحرک به عنوان استاندارد و سیستم تعویض دنده 8 سرعته بهره می برند.
M3 جدید تا سال 2020 به بازار نمی آید، اما برای اولین بار با سیستم تمام چرخ متحرک ارائه می شود. این مدل از سیستمی استفاده می کند که در آخرین مدل M5 مشاهده کردیم.
موتور 3 لیتری 6 سیلندر twin-turbo از مدل فعلی M3 گرفته می شود و تا 466 اسب بخار قدرت تولید می کند (30 اسب بخار بیشتر از مدل فعلی). با این که افزایش چشمگیری به نظر نمی رسد، اضافه کردن سیستم چهارچرخ متحرک، عملکرد M3 را به طور قابل توجهی ارتقا می دهد.
سری 3 تا اواسط سال شامل یک مدل استیشن Touring می شود، همچنین مدل های کانورتیبل، سری 4 و سری 4 Gran Coupe تا پیش از 2020 به بازار عرضه خواهند شد.