هاچبکها در بازار بزرگی مانند آمریکا از وضعیت رکود رنج میبرند و دلیل این رکود تطبیقپذیری وعلاقه بیشتر مردم به SUV های جذاب است. اما ما میخواهیم به خودروسازانی رجوع کنیم که هنوز در خلاف جهت دست به اقدام و عمل میزنند. هیوندایی یکی از این برندهاست که با ارائه یک مدل GT در استایل اروپایی و تجربه فوقالعادهای از رانندگی را برای هوادارنش رقم زد.
در سال گذشته، هیوندایی مدل 2018 النترای GT را به گونهای در آمریکا معرفی کرد و موسسه تحلیلی "کانسسیومر ریپورت" دستان خود را در برابر آن بالا آورد.
این خودرو در چند تست اولیه و کوتاه، مدلی جذاب و مفرح برای رانندگی نشان داده که راندن آن احساس یک هاچبک جذاب و گرم را به شما خواهد داد.
اگرچه این خودرو در نام با نسخه سدان خود تغییر چندانی ندارد، اما شباهتها تنها در اسم و رسم خلاصه میشود. این خودرو به عنوان یک هاچبک از نسخه سدان خود بسیار سرگرمکنندهتر ظاهر شده و نیروی خود را از یک موتور 161 اسببخاری 2 لیتری GDI 4 سیلندر دریافت میکند. این موتور با یک گیربکس دستی 6 سرعته دستی ارائه میشود اما کانسیومر ریپورت برای بررسی و تست خود یک مدل 6 سرعته خودکار را برگزیده است.سامانه تعلیق نیز به راحتی بیشترین ضربهها را جذب خواهد کرد.
این خودرو بدنه باریک و نه چندان عضلانی داشته و در زوایا، ظاهری پر و قوی به خود میگیرد.
به اعتقاد بسیاری از ارزیابان، با ورود به کابین احساس بدی نخواهید داشت. این بخش با وجود سادگی، آنقدرها هم "ارزان" و "سطح پائین" به نظر نمیرسد. در فضای داخلی این خودرو از مواد با کیفیتتری استفاده شده و کار با کنترلگرها آسان و ساده است. صندلیها نیز دارای روکش ساده بوده و در ردیف جلو راحتاند و فضای زیادی را برای پا و سر برای کاربر و سرنشین فراهم میآورند.
از طرفی سیستم اطلاعات و سرگرمی 8 اینچی با قابلیت یکپارچگی گوشیهای هوشمند در نسخه اتومات به صورت استاندارد در اختیار مشتریان قرار میگیرند.
سرنشینان عقب فضای زیادی برای پا در اختیار ندارند و افراد بلندقد در این بخش با مشکل روبهرو خواهند شد. در صورت تا کردن صندلیهای عقب، فضای بزرگ و فوقالعادهای برای بار در خودرو شکل میگیرد که میتوانید یک دوچرخه را با آن حمل کنید.
با این وجود سامانههایی مانند سامانه هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار در این خودرو به صورت استاندارد وجود ندارند.
هیوندایی النترای GT همچنین قیمت بسیار رقابتی دارد با یک سامانه انتقال قدرت خودکار در کشوری مانند آمریکا 20,250 دلار میارزد. این میزان هنوز 290 دلار از فورد فوکوس در سطح پایه ارزانتر است.