1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی با جگوار XE آردن، گربه‌ی بریتانیایی با خونی آلمانی!

آشنایی با جگوار XE آردن، گربه‌ی بریتانیایی با خونی آلمانی!

15 خرداد 1397
  • 0

جگوار اعلام کرده نسخه بسیار توانای SVR از سدان XE را نخواهد ساخت اما آردن که یکی از تیونرهای به نام صنعت خودروست خود دست به کار شده و مدل ویژه XE S را ساخته است. این تیونر آلمانی پکیج کاملی را برای این خودرو تکامل دیده‌اند و البته عمده تمرکز آن‌ها روی پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری بوده است.

 آشنایی با جگوار XE آردن، گربه‌ی بریتانیایی با خونی آلمانی!

این سدان از یک پیشرانه 6 سیلندر با قدرت 380 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتون متر در حالت استاندارد استفاده می‌کند اما متخصصان آردن این میزان را کافی ندانسته و قدرت قلب آهنین XE را 83 اسب و گشتاور آن را نیز 133 نیوتون متر افزایش داده‌اند. بدین ترتیب این خودروی تیون شده هم‌اکنون خروجی 463 اسبی و گشتاور 583 نیوتون متری دارد.

اگرچه هنوز مشخصات عملکردی این خودرو منتشر نشده اما گفته شده XE S آردن سریع‌تر از نسخه استاندارد خواهد بود. به عنوان یادآوری باید گفت نسخه استاندارد جگوار XE شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 4.9 ثانیه‌ای داشته و حداکثر سرعت آن نیز 250 کیلومتر در ساعت می‌باشد.

 آشنایی با جگوار XE آردن، گربه‌ی بریتانیایی با خونی آلمانی!

جدای از ارتقای قدرت پیشرانه 6 سیلندر سوپرشارژردار، آردن همچنین وقت خود را صرف سفارشی سازی ظاهر خودرو کرده است. از کاپوت با دو ورودی هوا گرفته تا بال عقب بزرگ، رینگ‌های 20 اینچی و دیفیوزر اسپورت، این جگوار تیون شده حتی در حالت سکون نیز سریع به نظر می‌رسد. این خودروی اسپورت بریتانیایی همچنین نرم‌تر از قبل بوده زیرا دارای برخی تغییرات در بخش آئرودینامیکی است تا عبور جریان هوا بهتر صورت بگیرد.

تکمیل کننده پروژه آردن استفاده از کف‌پوش‌های ویژه و پوشش چرم مرغوب است اما هنوز تصاویری از کابین این خودرو منتشر نشده است.

منبع پدال


نظرات