کارهای توسعه نسل جدید فولکسواگن گلف به خوبی پیش میرود و این خودروساز آلمانی برنامههایی برای تولید این خودرو در ژوئن سال آینده دارد. فولکسواگن قبلاً پروتوتایپ های گلف جدید را در خیابانها تست کرده و آماده مونتاژ آن با یک سرمایهگذاری بزرگ 2.2 میلیارد دلاری میشود.
هشتمین نسل گلف دارای مدلهای گوناگونی از جمله نسخه داغ گلف R خواهد بود. گفته میشود این نسخه به قویترین مدل تاریخ گلف تبدیل خواهد شد. اتو اکسپرس ادعا میکند این مگا هاچبک به لطف قوای محرکه هیبریدی ملایم خود قدرت 400 اسب بخاری خواهد داشت. این اطلاعات توسط مدیر فروش و بازاریابی فولکسواگن آقای یورگن استاکمن تأیید شده است.
استاکمن گفته است:
برند R قویتر میشود. نقش گلف R این است که از محدودیتها فراتر برود. هیچکسی یک خودروی جمعوجور با قدرت 400 اسب بخار نیاز ندارد اما آیا فضایی برای این خودرو وجود دارد؟ قطعاً وجود دارد و اینجاست که R وارد میشود.
هنوز هویت پیشرانه زیر کاپوت این خودرو مشخص نشده اما اتو اکسپرس میگوید گلف R جدید از همان طراحی فنی مدل کنونی استفاده خواهد کرد. بدین ترتیب پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو استفاده خواهد کرد و قدرت نیز از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک 4Motion به چهار گوشه خودرو فرستاده خواهد شد.
همکار این پیشرانه احتراق داخلی سیستم هیبریدی ملایمی خواهد بود که از سیستم 48 ولتی الکتریکی استفاده میکند. این سیستم نیز بوست الکتریکی را در زمان شتابگیری فراهم کرده و به کاهش مصرف سوخت در شهر نیز کمک خواهد کرد.
از نظر طراحی نیز شاهد خودرویی گیراتر در مقایسه با نسل فعلی خواهیم بود. چهار خروجی اگزوز، جزئیات فیبر کربنی بیشتر و ورودیهای بزرگتر هوا در سپر باعث خواهند شد گلف R جدید به آسانی از برادران استاندارد خود متمایز شود.
مدیر فولکسواگن در خاتمه اظهار میدارد:
با طراحی گیراتر، گلف R میتواند از حالت عادی فاصله بگیرد. این خودرو میتواند جایگاه کاملاً متفاوتی در کلاس پرفورمنس ها داشته باشد و فضایی وجود خواهد داشت که در آن مشتریان مبلغ زیادی برای R پرداخت خواهند کرد.