1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. انتشار جزئیات خودروی الکتریکی «نیرو» توسط کیا موتور

انتشار جزئیات خودروی الکتریکی «نیرو» توسط کیا موتور

26 خرداد 1397
  • 0

کمپانی خودروسازی کیا با حضور در نمایشگاه بوسان کره جنوبی، خودروی نیرو الکتریکی را به نمایش گذاشته و همچنین جزییات فنی بیشتر آن را ارائه کرده است.

 انتشار جزئیات خودروی الکتریکی «نیرو» توسط کیا موتور

کمپانی خودروسازی کیا جدیدترین عضو خانواده "نیرو" را در نمایشگاه CES لاس وگاس رونمایی کرد، خودروی "کیا نیرو الکتریکی" که پیش از این گفته شد تا سال 2020 میلادی تکمیل شده و آماده عرضه به مشتریان شود. حال شرکت خودروسازی کیا در جدیدترین اقدام خود، نسخه نهایی این برند را در کشور کره جنوبی رونمایی کرده و همچنین اطلاعات تکمیلی آن را منتشر کرده است که در ادامه به جزییات بیشتر آن در پرشین خودرو خواهیم پرداخت. هرچند این خودرو از نیمه دوم سال جاری به بازار کره عرضه شده و بعد از آن شاهد حضور این خودروی تمام الکتریکی در بازارهای بین المللی خواهیم بود.

 انتشار جزئیات خودروی الکتریکی «نیرو» توسط کیا موتور

از آنجایی که ماشین‌های تمام الکتریکی رادیاتور ندارند، اول از همه در طراحی ظاهری اتومبیل می‌توان شاهد بسته شدن جلوپنجره اتومبیل بود که در هدایت بهتر جریان هوا تاثیرگذار بوده و در نتیجه انرژی کمتری از باتری‌ها مصرف می‌شود، اما این تمام ماجرا نخواهد بود، زیرا طراحی ظاهری اتومبیل تغییرات نسبتا زیادی نسبت به مدل‌های استاندارد خود دریافت کرده است و مهم‌تر از آن، طراحی داخل اتومبیل خواهد بود که با یک تفاوت اساسی، با معیارهای پیشرفته آینده نگر توسعه پیدا کرده است.

 انتشار جزئیات خودروی الکتریکی «نیرو» توسط کیا موتور

فارغ از طراحی ظاهری اتومبیل، مهم‌ترین ویژگی کیا نیرو الکتریکی مربوط به مشخصات فنی آن خواهد بود که متشکل از باتری‌های لیتیوم پلیمر 64 کیلووات ساعت بوده و انرژی مورد نیاز یک موتور الکتریکی با قدرت 201 اسب بخاری و گشتاور 395 نیوتن متری را تامین می‌کند که طبق ادعای کیا، تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌های آن می‌توان به محدوده حرکت 383 کیلومتر دست پیدا کرد که توانایی‌های آن نزدیک به خودروی الکتریکی "شورلت بولت" خواهد بود. هرچند لازم به ذکر است که نسخه تمام الکتریکی "کیا نیرو" حتی می‌تواند خروجی قدرت بسیار بیشتری نسبت به نسخه پلاگین هیبریدی این اتومبیل با خروجی قدرت 139 اسب بخاری داشته باشد و همین موضوع باعث شده تا شتاب صفر تا صد نسخه الکتریکی به عدد 7.8 ثانیه برسد، ولی نسخه پلاگین هیبریدی اتومبیل می‌تواند شتاب صفر تا صد 10.5 ثانیه را در حالت ترکیبی به ثبت برساند.

 انتشار جزئیات خودروی الکتریکی «نیرو» توسط کیا موتور

علاوه بر این، کمپانی خودروسازی کیا بسته‌های باتری 39.2 کیلووات ساعت را تایید کرده است که با استفاده از آن‌ها بر روی کیا نیرو، می‌توان با یکبار شارژ کامل باتری‌های اتومبیل تا حداکثر محدوده 240 کیلومتر رانندگی کرد. هرچند با استفاده از شارژرهای سریع 100 کیلووات کیا، می‌توان با صرف تنها 54 دقیقه چیزی حدود 80 درصد از ظرفیت باتری‌های اتومبیل را شارژ کرد



نظرات