1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سریعترین خودروی عضلانی جهان ؛ چلنجر ردآی 2019 + عکس

سریعترین خودروی عضلانی جهان ؛ چلنجر ردآی 2019 + عکس

11 تیر 1397
  • 0

قوی ترین گربه‌های دنیا: معرفی Challenger SRT Hellcat و Challenger SRT Hellcat Redeye؛

معرفی Challenger SRT Hellcat و Challenger SRT Hellcat Redeye

معرفی Challenger SRT Hellcat و Challenger SRT Hellcat Redeye



چهار سال پیش بود که گربه‌ی جهنمی داج متولد شد. قلب 6.2 لیتری V8 آن, 707 اسب بخار و 650 lb-ft گشتاور تولید می‌کرد. که نتنها عنوان رشک برانگیز "قوی‌ترین ماسل‌کار دنیا" را برای آن دربرداشت, بلکه هل‌کت را در زمره‌ی نیرومندترین خودروهای تولید شده تا به آن روز قرار داد.
اما این پایان ماجرا نبود, و این‌بار گربه‌ی جهنمی داج قلبی تپنده‌تر از قبل پیدا کرده و با پنجه‌هایی پهن‌تر به زمین چنگ می‌زد, تا توان مهندسی کرایسر را به رخ فورد و جی ام بکشد.

علاوه بر پهن‌تر شدن عرض خودرو, هل‌کت مدل 2019, به دو ورودی هوای روی کاپوت مجهز شده که یادآور مدل‌های دارت سویینگر70 و دیمن71 است. همچنین, داج اعلام کرده که برای سال 2019, هل‌کت, یک برادر وحشی 797 اسبی بخاری بنام SRT Hellcat Redeye نیز خواهد داشت.

درست است که Redeye, درمقایسه با برادر بزرگتر خود, 11 اسب بخار توان کمتری دارد, اما توجه داشته باشید که هل‌کت 2019, نسبط به چهار سال پیش, 90 اسب بخار نیروی بیشتری تولید می‌کند. بنابراین, بودن یا نبودن 11 اسب بخار چندان محسوس نیست.
برای حصول 90 اسب بخار بیشتر از قبل, Redeye, از رژیم غدایی و روش تمرینی دیمن الگوبرداری کرده! که مهمترین آن‌ها عبارتند از: افزایش ظرفیت سوپرشارژر؛ استفاده از اتصالات و پیستون‌های قوی‌تر؛ افزایش فشار بوست از 11.6 به 14.5psi؛ رساندن محدوده قرمز موتور از 6200 به 6500rpm؛ استفاده از یک پمپ سوخت دو-مرحله‌ای اضافی, airbox بزرگتر, و سیستم روغن‌کاری جدید‌تر.

مانند قبل, می‌توانید SRT Hellcat خود را با جعبه‌دنده‌ی شش سرعته دستی یا هشت سرعته خودکار سفارش دهید. اما نسخه Redeye, تنها با جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی اصلاح شده ارائه خواهد شد.

بنابر اداعای داج, این جعبه‌دنده نسبت به جعبه دنده‌ی خودکارِ استانداردِ هل‌کت, تا 18%, گشتاور بیشتری را به چرخ‌های عقبی می‌فرستند.
بمنظور کاهش هرچه بیشتر وزن, این دو گربه فاقد صندلی‌های پشتی هستند تا 25kg از وزن آن‌ها کاسته شود.

نسبت اکسلِ مدلِ مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی, برابر 3:70:1 است؛ درحالیکه این مقدار برای نسخه‌ی خودکار برابر 2.62:1, و برای نسخه Redeye برابر 3:09:1 است. داج ادعا می‌کند که میزان مصرف سوخت هر دو مدل هل‌کت با جعبه‌دنده‌های خودکار استاندارد و اصلاح شده برابر 18.09 l/100km در شهر! و 14.7 l/100km در بزرگراه است. اگر درستی این ادعا ثابت شود, می‌توان نتیجه گرفت که افزایش میزان توان خروجی یک پیشرانه الزاما با افزایش مصرف سوخت آن همراه نیست!

هردو نسخه‌ی هل‌کت, با دو ساختار بدنه‌ی استاندارد, و پهن قابل انتخاب اند. نسخه‌‌های عریض‌تر, برابر 8.8cm پهترتر از نسخه‌های استانداردند, و تایرهای پشتی آن هم 2.5cm پهن‌ترند (پهنای تایرهای مدل استاندارد برابر 24cm است!). داج ادعا می‌کند که در تست 400 متر, نسخه‌های پهن‌تر, تا 0.3 ثانیه سریع‌تر از نسخه‌های معمولی‌اند. یعنی redeye, طی 10.8 ثانیه, و با سرعت 210.8km/h, چهارصد متر را می‌پیماید, و پس از آن SRT Hellcat پهنپیکر, با رکوردهای 10.9 ثانیه و 204km/h قرار دارد.

داج اداعا می‌کند که Redeye برای رسیدن از صفر تا 96km/h, به 3.4 ثانیه نیاز دارد (که این میزان 0.2 ثانیه سریع‌تر از رکوردی است که ما با نسخه‌ی 707 اسب بخاری به‌ثبت رسانده بودیم).
به داخل خودرو بپردازیم؛ صندلی‌های استادارد هل‌کت دارای بخش‌هایی پارچه‌ای و دوخت‌هایی مستطیلی شکل است. در بعضی از قسمت‌های اتاق از کروم کاری مشکی استفاده شده, و روی پنل تجهیزات نشان SRT نصب شده است.

صفحه کیلومتر شمار آن تا 220mph (354km/k) درجه بندی شده.

و در بسیاری از قسمت‌های داخل خود, لوگوی Hellcat Redeye, جایگزین لوگوی استاندارد هل‌کت شده, که در واقع این لوگوی جدید, همان لوگوی قدیمی است که حالا چشم‌های گربه‌ی آن قرمز شده است!

هنوز هیچ قیمتی برای این گربه‌های جدید اعلام نشده, اما قاعدتا, قیمت پایه‌ی هل‌کت استاندارد و نسخه‌ی پهن‌پیکر آن نباید بیشتر از 67,340$ باشد. البته به این مقدار, مالیات 1700 دلاری مربوط به خودروهای پرمصرف را هم باید اضافه کرد. و مدل Redeye هم احتمالا اندکی گران‌تر بوده, البته نه به اندازه‌ی نسخه‌ی تولید محدود دیمنِ 86 هزار دلاری.

معرفی Challenger SRT Hellcat و Challenger SRT Hellcat Redeye

معرفی Challenger SRT Hellcat و Challenger SRT Hellcat Redeye

منبع car.ir


نظرات