1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خداحافظی خودروی جوک با خط تولید در نیسان

خداحافظی خودروی جوک با خط تولید در نیسان

9 مرداد 1397
  • 0

نیسان در سال 2017 توانست 10 هزار و 157 دستگاه جوک در بازار آمریکا به فروش برساند که نسبت به سال 2018، افت 48 درصدی داشته است.

 خداحافظی خودروی جوک با خط تولید در نیسان

اما در طرف دیگر نیسان جوک در اروپا با 95 هزار دستگاه یکی از پر فروش ترین‌های این شرکت ژاپنی بوده است. همچنین چندی پیش نیسان اعلام کرد که تولید جوک در کارخانه شهر ساندرلند انگلستان از مرز یک میلیون هم گذر کرد.

اما نکته اینجا است که مشتریان آمریکایی طرفدار خودروهای بزرگ با فضای زیاد بار و اتاق هستند و این دقیقا همان نکته ای است که جوک فاقد آن‌ها است. فضای سرنشینان عقب و همچنین فضای بار بسیار کم است اما این در حالی است که نیسان تاکید کرد که این یک خودرو خانوادگی نیست و برای مردان جوان طراحی شده است.

همچنین نیسان تاکید کرده است که این خودرو یک کراس اوور استاندارد است. طرفداران این خودرو مدل‌هایی مانند "Pathfinder" و "پاترول" را دوست ندارند. بلکه طرفدار خودروهای کوچک مانند "370Z" هستند.

چهار سال شیرو ناکامورا در رابطه با طراحی خاص جوک معتقد بود که این خودرو برای همه نیست و طرفداران خاص خودش را دارد و حتی نسل بعدی آن خاص تر هم خواهد شد.

اما در نهایت به دلیل عدم استقبال این خودرو در بازار آمریکای شمالی، نیسان و آیالات متحده تصمیم به قطع واردات و تولید نیسان جوک در بازار این کشور گرفتند.



نظرات