پس از سال‌ها انتظار از هایپرکار جدید SSC Tuatara رونمایی شد

10 شهریور 13978:23
5 دقیقه


پس از سال‌ها انتظار از هایپرکار جدید SSC Tuatara رونمایی شد

گردهمایی پبل بیچ امسال برای طرفداران خودرو یکی از بهترین دوره‌ها بود چراکه در آن خودروهای جذاب و هیجان‌انگیز زیادی چون لامبورگینی اونتادور SVJ، بوگاتی شیرون دیوو، نسل جدید ب‌ام‌و Z4 و… رونمایی شد؛ اما پروندهٔ پبل بیچ 2018 در اینجا بسته نشده و هنوز یک غافلگیری دیگر برای طرفداران باقی‌مانده است زیرا شرکت آمریکایی SSC پبل بیچ امسال را برای رونمایی رسمی از نسخهٔ تولیدی هایپرکار جدید خود بنام تواتارا (Tuatara) انتخاب کرده است.

 پس از سال‌ها انتظار از هایپرکار جدید SSC Tuatara رونمایی شد

بدین ترتیب پس از گذشت حدود هفت سال از رونمایی نسخهٔ کانسپت این خودرو، سرانجام نسخهٔ نهایی و تولیدی آن رسماً رونمایی شده است. بااین‌حال استایل ظاهری نسخهٔ تولیدی تواتارا تقریباً با نسخهٔ کانسپت هفت سال پیش یکسان است. درهرحال نسخهٔ تولیدی این هایپرکار آمریکایی از بدنهٔ فیبر کربنی صیقلی برخوردار است که ضریب آئرودینامیک 0.28 را برای آن فراهم کرده است. به گفتهٔ SSC، ضریب آئرودینامیک این خودرو به میزان قابل‌توجهی کمتر از رقبای آن مثل بوگاتی شیرون با 036، کوئنیگ‌زگ آگرا با 0.33 و هنسی ونوم F5 با 0.33 است.

 پس از سال‌ها انتظار از هایپرکار جدید SSC Tuatara رونمایی شد

طول تواتارا برابر با 4.43 متر، عرض آن 1.99 متر و ارتفاع آن 1.09 متر است درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن نیز 2.67 متر اعلام شده است. بااین‌حال استفادهٔ گسترده از فیبر کربن موجب شده که وزن این هیولای آمریکایی به تنها 1247 کیلوگرم برسد. به‌منظور کاهش هرچه بیشتر وزن خودرو، حتی رینگ‌های 20 اینچی آن‌هم از فیبر کربن ساخته شده‌اند. این رینگ‌ها با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ با سایز 245 در جلو و 345 در عقب پوشیده شده‌اند.

 پس از سال‌ها انتظار از هایپرکار جدید SSC Tuatara رونمایی شد

تواتارا به یک پیشرانهٔ 5.9 لیتری V8 توئین توربو مجهز شده است که در صورت استفاده از بنزینی با اکتان 91، قدرتی برابر با 1350 اسب بخار تولید می‌کند؛ اما این پیشرانهٔ قابلیت کار با سوخت E85 را هم دارد که در این صورت قدرت آن به 1750 اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. ردلاین این پیشرانه نیز 8800 rpm اعلام شده است. برای انتقال نیروی موتور به چرخ‌های عقب هم یک گیربکس هفت سرعتهٔ دستی کامپیوتری در نظر گرفته شده که به سیستم تعویض دندهٔ رباتیک مجهز است. SSC فعلاً توضیحات دقیق‌تری از این گیربکس منحصربه‌فرد ارائه نکرده است.

 پس از سال‌ها انتظار از هایپرکار جدید SSC Tuatara رونمایی شد

بااین‌حال SSC ادعا کرده است که تواتارا با تکیه بر پیشرانه و گیربکس خود می‌تواند به‌راحتی از رکورد حداکثر سرعت کنونی که در اختیار کوئنیگ‌زگ آگرا با 447 کیلومتر در ساعت است عبور کند. سازندهٔ آمریکایی ادعا کرده که هایپرکار جدیدش توانایی رسیدن به حداکثر سرعتی بیش از 483 را دارد. SSC اعتماد و اطمینان کامل دارد که تواتارا می‌تواند به این سرعت دست پیدا کند. این شرکت همچنین گفته است که هم‌اکنون آمادگی آغاز تولید این هایپرکار را دارد و سفارشات خرید آن‌را قبول می‌کند. از این ماشین تنها 100 دستگاه تولید خواهد شد که در کارخانهٔ جدیدی در واشنگتن ساخته می‌شوند.

 پس از سال‌ها انتظار از هایپرکار جدید SSC Tuatara رونمایی شد

 پس از سال‌ها انتظار از هایپرکار جدید SSC Tuatara رونمایی شد

 پس از سال‌ها انتظار از هایپرکار جدید SSC Tuatara رونمایی شد

 پس از سال‌ها انتظار از هایپرکار جدید SSC Tuatara رونمایی شد

منبع: پدال