با وجود اینهمه هیاهو دربارهی نسل آتی بامو M3، گاهی اوقات به سادگی میتوان نسلهای پیشین این خودرو را از یاد برد.
درست است که نسلهای پیشین M3 نمیتوانند در درگ با هاچبک های داغ و اسپورت امروزی دوام بیاورند اما اتاق E46 هنوز هم طرفداران زیادی بین ماشین بازان دارد.
و اگرچه هیچ مدلی به پای نسخههای استاندارد M3 E46 با شرایط نگهداری عالی نمیرسد اما گاهی اوقات مالکان دوست دارند خودروی خود را به دست تیونرها بسپارند.
برای مثال این M3 را در نظر بگیرید که دارای کیت بدنهی پهن پاندم راکت بانی میباشد. کیت مورد بحث از گلگیرهای پهن، اسپویلر جلوی جدید، اسپویلر عقب نصب شده روی لبه صندوق و چندین قطعهی دیگر ساخته شده از جنس FRP بهره برده و بهای 2700 دلاری دارد.
دیگر اصلاحات صورت گرفته در این خودرو شامل پوشش وینیل زرد فونیکس، چراغهای جلوی سفارشی، برخی عناصر فیبر کربنی و کاپوت GTR به همراه یک دست رینگهای سفارشی و کلاسیک CCW است.
از دیگر تغییرات خودروی مورد بحث میتوان به سیستم تعلیق و پیشرانهای جدید اشاره کرد که دقیقاً مشابه همان نمونهی S54B32 بوده اما از برنامه ریزی شده ECU، فیلتر هوای متفاوت، اگزوز افتر مارکتی و دیگر بازنگریها برای به دست آوردن قدرت و گشتاور بیشتر سود میبرد.
خروجی دقیق پیشرانه اعلام نشده اما مدل استوک از پیشرانهی 3.2 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 343 اسب بخار و گشتاور 365 نیوتون متری استفاده میکند. این پیشرانه شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 5.1 ثانیهای و حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعتی ایجاد میکند. البته حداکثر سرعت خودرو در برخی نسخههای سفارشی به 276 کیلومتر در ساعت هم میرسد.
خب این خودرو شاید توجهات را به خود جلب کند و سریعتر از نمونهی کارخانهای باشد اما مطمئن نیستیم که این سیستم تعلیق و رینگها واقعاً جواب بدهند. در واقع ما همچنان نسخهی دستنخوردهی کارخانهای را ترجیح میدهیم اما خب قطعاً همهی سلیقهها مثل هم نیستند!