یکی از معدود لوکس سازانی که در بازار آمریکا خودروهای دیزلی را عرضه میکند ظاهراً پس از مدل سال 2018 با این نمونهها خداحافظی خواهد کرد.
مدیر تولید و ارتباطات تکنولوژی بامو در مصاحبه با Motor Authority گفته که این برند دیگر پیشرانههای دیزلی را در آمریکا ارائه نخواهد کرد. بجای این کار باواریایی ها بیشتر روی خودروهای پلاگین هیبریدی تمرکز خواهند کرد.
بیشک این خبر در میان طرفداران خودروهای دیزلی با واکنشهای زیادی روبرو خواهد شد زیرا اعلام آن به معنی خداحافظی با چندین خودروی مشهور از جمله 328d، 540d xDrive و X5 xDrive35d میباشد. تصمیم بامو برای حذف مدل 540d xDrive کاملاً جالبتوجه است زیرا این خودرو اوایل سال جاری و با پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری توربوی توئین پاوری معرفی شده که قدرت 261 اسب بخاری و گشتاور 618 نیوتون متری دارد. این سدان چهار چرخ محرک در 5.1 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن نیز 250 کیلومتر در ساعت میباشد.
عملکرد این خودرو قابلاحترام بوده اما قیمت پایهی آن 62 هزار دلار است که کاملاً گرانتر از مدل 530e xDrive iPerformance با قیمت آغازین 54700 دلاری میباشد. اگرچه سری 5 دیزلی ترکیبی از پرفورمنس و مصرف سوخت کم است اما گفته میشود خریداران نسخهی پلاگین هیبریدی میتوانند در سال صرفهجویی متوسط 100 دلاری داشته باشد.
اخیراً بامو اقدام به معرفی شاسیبلند X5 xDrive45e iPerformance کرده است که در سال 2020 وارد بازار آمریکا خواهد شد و از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری و یک پیشرانه الکتریکی با مجموعه باتری لیتیوم-یونی استفاده خواهد کرد. این کراس اوور خروجی کل 388 اسب بخاری و گشتاور 600 نیوتون متری دارد.
X5 پلاگین هیبریدی شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 5.6 ثانیهای و حداکثر سرعت 235 کیلومتر در ساعتی دارد. مهمتر اینکه خودروی یاد شده محدوده حرکتی 64 کیلومتری در حالت الکتریکی دارد.